AndroidHealthClinic

Strongman training in Aalst (BE)

Bezoekers in dit topic

Woopy

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
10.468
Waardering
3.014
Lengte
1m65
Massa
82kg
Dames en heren,

Zo goed als wekelijks worden in Aalst strongman trainingen georganiseerd. Iedereen is welkom, van beginner tot gevorderde.

Wat is er?

- 3 Barbells (20kg)
- Hex bar
- 2 verstelbare dumbbellstangen
- Veel schijven
- Cage
- Free rack
- Bands
- Plat bankje
- Verstelbaar bankje
- Turnringen
- Farmers (verstelbaar, 25kg/stuk)
- Tractorband (220kg, kan verzwaard worden)
- Log (leeg 57.5kg)
- Fat bar / axle (weegt leeg 10kg)
- Verstelbare fat dumbbell (weegt 12kg leeg), 2 stuks
- Chain yoke
- Biervat van 60kg
- Yoke (weegt leeg 110kg)
- Slee (omgekeerd pallet), 2 stuks, verschillende grepen (pulley grepen, touw)
- Platform (stevige tafel) om dingen op te gooien
- Kettlebell van 24kg voor bv hooggooien + een autowiel van 12,5kg voor hetzelfde doel
- Atlas stones (80-90-110-130kg)
- Droogkast en wasmachine voor laadraces

Waar?

De trainingen gaan door in Aalst (Oost-Vlaanderen), op de grens van Aalst met Erembodegem, in een zijstraat van de Brusselse steenweg. Dit is bij vrienden van mij thuis, dus ik ga het exacte adres hier niet zomaar openbaar op het internet gooien. Je kan me contacteren om dit te weten te komen. Contactgegevens staan onderaan deze post.
Dit is ook bereikbaar via openbaar vervoer. De bus van Aalst naar Brussel stopt om het hoekje. Vraag de chaufeur om te stoppen aan de halte "Overhamme". Dat ligt nog in Aalst zelf. Deze bus rijdt om het half uur, dus dat kan geen probleem zijn.
Op deze locatie hebben we een groot koertje waar alle events kunnen getrained worden. Tire flips en hooggooien gebeuren in de tuin.

Wanneer?

De trainingen zullen 90% van de gevallen plaatsvinden op zaterdag en we starten rond 14u. Graag een seintje geven als je later bent (door bv file).
Bij uitzondering wordt er op zondag getrained ipv zaterdag. De trainingen worden telkens aangekondigd in mijn signature (staat oa onder deze post).
Probeer altijd op tijd aanwezig te zijn. We starten om 14u en gaan niet voor 1 persoon een half uur wachten. Dit kan erg storend zijn voor mensen die achteraf nog afspraken hebben. De trainingen kunnen 2 tot 4 uur duren, afhankelijk van de trainingsgroep en het weer.
De trainingen beginnen eind januari en gaan door tot eind september.

Voor wie?

Iedereen is welkom. Aangezien de meeste onderdelen vrij licht kunnen uitgevoerd worden, kunnen ook absolute beginners hier terecht. Gelieve telkens een berichtje te geven als je komt (in dit topic, email, gsm,...). Als ik 2 dagen voor een training nog van niemand gehoord heb dat die komt meetrainen, gaat de training niet door. Dan doe ik mijn eigen training op vrijdagavond en blijf ik in het weekend gewoon thuis.

Kosten?

Eén training kost 5 euro, of je kan 30 euro betalen voor een jaar. De trainingen beginnen eind januari en stoppen eind september. Er zullen dus ongeveer 30 trainingen zijn. Bij een jaarabonnement betaal je dus 1 euro per training. Dit geld wordt gebruikt voor het herstellen en aankopen van nieuw materiaal. Iedereen snapt wel dat materiaal dat elk weekend door gemiddeld 5 man gebruikt wordt ipv door 1 man, sneller stukgaat.

Drank:
Er wordt verwacht dat je je eigen drank meebrengt. Zorg bij warm weer dus ook voor voldoende drank.
Je kan eventueel ook zelf een voorraadje achterlaten voor jezelf. Er is een grote koelkamer met veel ruimte aanwezig. Hou er dan wel rekening mee dat het altijd kan gebeuren dat een of andere onbeleefderik een flesje van je pikt. Er zitten helaas ook ratten die zoet ruikende flesjes al eens durven open bijten. Goed afsluiten dus! (een omgekeerde doos over je flesjes helpt al veel)

Hars, magnesium,...:
Hars en magnesium zijn aanwezig. Magnesium kost geen drol, maar het is wel fijn als je zelf hars en WD40 kan meebrengen. Ik maak er geen probleem van als je regelmatig van mijn voorraad gebruikt, maar dan is het wel leuk als je af en toe zelf een potje kan kopen en achterlaten.

Aansluiting bij de NSMB / verzekering:
Het is vanaf dit jaar mogelijk om je via onze trainingslocatie aan te sluiten bij de NSMB (National StrongMan Belgium). Dit is nodig om deel te kunnen nemen aan de verschillende NSMB wedstrijden. Ook als je niet van plan bent wedstrijden te doen, is dit interessant. Het lidmaatschap bij de NSMB bevat namelijk een verzekering die geldig is voor trainingen bij ons. Besluit je om geen lid te worden, dan train je op eigen verantwoordelijkheid.
Lidmaatschap bij de NSMB kost dit jaar 40 euro. In ruil krijg je 10 steunkaarten van 5 euro/stuk. Hiermee doe je wat je wil. Met een kleine moeite kan je je lidmaatschap en verzekering dus terugbetaald krijgen en er zelfs nog 10 euro winst op maken. Extra steunkaarten kunnen ook steeds los aangekocht worden (aan de prijs van 40 euro voor 10 steunkaarten van 5 euro/stuk).
Het lidmaatschap kan dus via mij geregeld worden, maar je kan dit natuurlijk ook zelf doen. Daarvoor kan je terecht op deze link:
[Link niet meer beschikbaar]

Hoe ziet een training er uit?

In principe doet iedereen wat die zelf wil. Als je kan meedoen met iemand anders, scheelt dat wat in de snelheid van de training. Als je uitleg of tips wil, hoef je het maar te vragen. Gemiddeld doen we 4 tot 6 onderdelen per training.

Doping

Of je al dan niet verboden middelen wil gebruiken, zijn je eigen zaken. Mij interesseert dat niet. Onthou wel heel goed dat als je strongman wedstrijden wil doen, je ongeveer 90% kans hebt dat er op de wedstrijd gecontroleerd wordt. In principe is het zelfs mogelijk dat het gele busje tijdens een training bij ons binnenvalt, al zie ik dit zo snel nog niet gebeuren. Ik ga zelf dus niet oordelen over gebruik, maar weet goed wat de gevolgen kunnen zijn.

Foto's

Kan je vinden op deze locatie: [Link niet meer beschikbaar]

Contact

Je kan me contacteren via een privé bericht, via een post in dit topic, via johandp85@gmail.com, of via 0488/40.94.93

Tot snel!

Sfeerbeelden

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.youtube.com/watch?v=eRd2G75Uc5g

http://www.youtube.com/watch?v=hkiltkjeo58
 
  • Like
Waarderingen: kane
Normaal aanwezig 1ste training om die farmers te brengen ;)
Indien er iets tussenkomt laat ik het natuurlijk weten.
 
Misschien wel leuk om eens een keer te komen kijken/trainen.
Zal niet indrukwekkend zijn, maar het gaat om het plezier:D
 
Dus: de eerste training in het nieuwe jaar komt er op zaterdag 28 januari, 14u!

Misschien een beetje vroeg om er al over te beginnen, maar goed :)

We zullen de eerste maanden waarschijnlijk nog sterk afhankelijk zijn van de weersomstandigheden, maar daar is altijd wel iets op te vinden.

Mijn planning de eerstkomende weken zal ongeveer als volgt gaan:
- deadlift
- farmers / yoke / medley van de 2
- log
- tire flip / carry & drag
- stones

Aanwezigen op de eerste training:
- Ikzelf
- Wauter
- Possessed
- ...?

Filmpje toegevoegd aan de startpost :)
 
Pour moi: yoke, farmers en stones. De rest zie ik dan wel
 
Je hebt trouwens weer een mooi filmpje uitgekozen ter introductie, bebloede tenen en dumbbells die uit mekaar vallen zullen beginners zeker niet afschrikken :mrgreen:
 
:D Kheb te weinig beeldmateriaal om zelf een deftige compilatie te maken helaas.
 
Komop, materiaal zat, die losvallende dumbbells en Bert zn epische voet MOETEN gewoon in 1 of andere compilatie!!!
Anders als opvulling uwe mooie dumbbellfail, die stone die ik van Wauter over kom pakken (:D), uwe poespress en barbellroei enzo


Edit, ik zie net het toegevoegd filmpje in de openingspost, niiice :roflol:
 
Dat zijn allemaal beelden van Wauter. Aangezien in de begindagen van Woopyland V3 mijn camera gesneuveld is, heb ik zelf bijna niets op mijn pc. Als iedereen mij zijn meest epische beelden even doormailt, kan ik natuurlijk wel wat doen :p
 
Records die dit jaar bijgehouden worden:

- log max (elke log telt, moet niet persé ter plaatse gedaan zijn)
- yoke max over 15m
- farmers max over 15m
- stones (zwaarste steen / aantal reps)
- bak deadlift max
- deadlift max (gewone deadlift, alle hulpmiddelen zijn toegestaan, moet niet persé ter plaatse gedaan zijn)
- axle max (nieuw, moet niet persé ter plaatse gedaan zijn)
- tire flip challenge (nieuw, volledige lengte van de tuin afleggen, zo snel mogelijk. Mag ook met de zwaarste band als je naam Jimmy is)

Alle events moeten met het Woopyland-materiaal gedaan worden om geldig te zijn tenzij anders vermeld. Dit omdat de ene yoke/stone/... al wat makkelijker is dan de andere. Dit geldt in principe ook voor de log, maar aangezien de ene persoon beter presteert op een dunne terwijl de andere liever een dikke heeft, lijkt het mij niet zinnig om hier deze regel op toe te passen.
Bij de stones gaan de meeste punten uiteraard naar de persoon die de zwaarste steen lift, maar hier worden ook de reps bijgehouden. Zo kan op nr1 iemand staan die 1 rep met de 150kg doet, op nr2 iemand die 4 reps doet met de 130kg steen en op nr3 iemand die 1 rep doet met de 130kg steen.

Meningen?
 
Lijkt mij het eerlijkste, wat is btw de snelste tijd op die tireflipchallenge tot nu toe?
 
Zou ik eens moeten checken in de filmpjes die ik nog heb. Was iets in de 3 minuten dacht ik, door Thomas.
 
Zou ik eens moeten checken in de filmpjes die ik nog heb. Was iets in de 3 minuten dacht ik, door Thomas.

Nog vrij snel, te snel naar mijn goesting :p
 
3'40 en het waren 29 flips. 1 flip meer had er qua ruimte nog wel bijgekund, maar de tijd is ook ruim gemeten (duurde bij de start even voor hij echt vertrokken was), dus laat ons zeggen dezelfde tijd voor 30 flips. Dat is gemiddeld 1 flip elke 7,33.. seconden :) Mits voldoende conditie is dat nog verslaanbaar.

Ik ga mij eens bezighouden met de records up te daten, al heb ik natuurlijk niet alle info. Die moeten jullie dan maar aanvullen.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 19:37 ----------

ej92yx.png


Zo, vul maar aan. Vooral van de axle heb ik geen flauw idee wat iedereen hier al op gedaan heeft.
In principe blijven ook enkel de personen die dit jaar voor een heel jaar betalen op de lijst staan, maar denk niet dat er veel zullen afvallen :)
 
ik heb bij jou al eens 90 axle gedaan en een 270 yoke maar dat was @RPB dus die telt niet.
 
Tiens, ik heb bij jou staan dat jij 7 reps met de 90kg stone gedaan hebt, lijkt me niet te kloppen?
 
Tiens, ik heb bij jou staan dat jij 7 reps met de 90kg stone gedaan hebt, lijkt me niet te kloppen?

Dat klopt, ik heb nog nooit de 110 geattempt dus ik heb dan maar geprobeerd van eens zoveel mogelijk reps met 90 te doen. Misschien heb ik het nog op film
 
Aha ok, ik geloof je wel dan :) Is allemaal al maanden geleden dus zit niet meer zo vers in mijn geheugen.
 
Aha, het klapband filmpje :p

En op 3:45 noem je me dik!
 
Back
Naar boven