Fitness Seller

Strongman training in Aalst (BE) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In orde, ga even overleggen met raf en mario en dan geef ik head up!
 
De log is verkocht. De hussafel is gereserveerd.

Het watervat en zowel de 30mm als 50mm schijven blijven vrij.
 
Woopy ik ken mss geintresseerden voor die 4x25 50mm schijven, ik hou je op de hoogte.
 
Alright :)
 
De 50mm schijven en de 6x5kg 30mm schijven zijn gereserveerd.

Foto van de 30mm schijven:
27yomyb.jpg


Mogelijk komt er binnenkort nog wat strongman materiaal te koop. Daarover later meer.
 
Je weet wat er eventueel op mijn lijstje staat hé, gelieve daar rekening mee te houden ;)
 
Zeker :)
 
Goed, ik zal dan maar uit de kast komen.

Sommigen weten al dat ik sinds enige tijd specifiek op powerlifting aan het trainen ben. Het plan is dan ook om hier in verder te gaan. Strongman verschuift dan naar de achtergrond. Dat heeft verschillende redenen, maar één van de redenen is dat ik in powerlifting toch wel wat meer zal kunnen bereiken dan in strongman, ooit. In het powerlifting heb ik de vooruitzichten om later misschien aan EK's te kunnen meedoen zonder mezelf belachelijk te maken. In strongman mag ik al tevreden zijn als ik ooit in de top 5 van België kom. Ook de uitblijvende interesse in strongman in België helpt hier niet aan mee. De sport blijft klein, en mocht Jimmy ooit beslissen om geen wedstrijden meer te organiseren, mogen we met z'n allen naar Nederland om nog goede wedstrijden te vinden, op een uitzondering zoals de wedstrijd van Dirk na.
Strongman verschuift dus naar de achtergrond, maar dat betekent niet dat ik er volledig mee kap. Bepaalde onderdelen wil ik zeker blijven doen, simpelweg omdat ik ze heel nuttig vind. Ik denk bv aan de yoke. Andere oefeningen, zoals duckwalk of rondlopen met biervaten, lijken mij dan weer minder nuttig om te blijven doen.
De trainingen gaan volgend jaar dus ook gewoon weer hervatten, zij het met beperkter materiaal. Ik heb ondertussen al een selectie gemaakt van wat blijft, en wat de deur uitgaat. Ik zal waarschijnlijk ook nog wel meedoen aan de voorronde (en eventueel finale) sterkste man. Andere strongman wedstrijden ga ik me niet meer mee bezighouden, tenzij ze toevallig zeer gunstig vallen.
Of de trainingen blijven doorgaan, hangt ook wat af van de interesse in deze trainingen, want vorig jaar was ik op 90% van de trainingen alleen met Buell. Met alle respect naar Buell natuurlijk, maar als de trainingen volgend jaar weer deze richting opgaan, dan ga ik gewoon trainen wanneer het mij zelf het beste uitkomt. Wie wil meetrainen kan dan meedoen, en wie op dat moment niet kan, dikke pech.

Om het wat overzichtelijk te houden, sluit ik hier deze post af. In de volgende post plaats ik het materiaal dat ik wil verkopen.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Nov 2012 om 10:26 ----------

Atlas stones: 150kg en 160kg
[afbeelding niet meer beschikbaar]
(achterste 2 op deze foto)
Grote diameter. Vrijwel ongebruikt.
Vraagprijs: 120 euro/steen

Stones platform: 4 hoogtes van 1m70-60-50-40.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
In het midden is een loading pin waar je een hele hoop schijven op kwijt kan zodat het ding stabieler blijft tijdens het laden.
Vraagprijs: 150 euro

Farmers: ~6kg leeggewicht elk, dunne handgrepen
Foto later
Vraagprijs: 20 euro

Duckwalk: ~5kg leeggewicht, met dunne schijven te beladen tot ~180-190kg. Met gemiddelde schijven zal hij rond 150kg vol zitten.
Foto later
Vraagprijs: 15 euro

Deadliftbak/vikingpress: leeggewicht ~100kg, maar dat til je gezien de hefboom uiteraard niet op.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Mogelijkheid om de zijdelingse handvaten te gebruiken of om een barbell in te klikken en zo te liften. 30mm bar die er in past krijg je er gratis bij. Met in te schuiven voet kan hij gebruikt worden als viking press, zonder voet (best een dikke plank ofzo er dan onderleggen om een goede hoogte te krijgen, kan ik je ook meegeven) is het een deadliftbak.
De yoke waar die op de foto's op rust, wordt niet verkocht. Daar moet je dus een oplossing voor zien te vinden. Achteraan de constructie zitten haken (halve cirkels) die op 50mm sleeves of net iets breder passen. Indien interesse, kan ik even opmeten hoe ver deze van elkaar staan.
Ook rekening mee houden dat hij qua breedte niet in een normale aanhangwagen past. De sleeves steken er dan uit. Voor korte ritten is dat niet zo erg, voor langere ritten is het op eigen risico :)
Vraagprijs: 150 euro

Traktorband: 370kg, slechte grip
[afbeelding niet meer beschikbaar]
(de rechtse)
Vraagprijs: gratis mee te nemen

Biervaten: 65-90-100-120-140kg
29eof1u.jpg

Vraagprijs: 150 euro voor alle 5 samen. Liever niet apart te kopen, tenzij er geen interesse blijkt voor allemaal samen.

Truck pull harnas:
Foto later
Is in principe een veiligheidsharnas uit de bouw. Kan zowel rond de armen als benen gedaan worden, maar dat laatste is niet echt nodig/nuttig en zit alleen maar in de weg.
Vraagprijs: 10 euro

Foto's van farmers en duckwalk probeer ik vanavond nog online te krijgen. Van het harnas moet ik nog een foto maken, zal pas later deze week lukken.

Verder zijn nog steeds de 30mm schijven en het watervat te koop (zie eerdere posts).

edit: zet DBB de twee posts toch samen, **** it :p
 
Laatst bewerkt:
Stones en duckwalk had Sanca overigens al gereserveerd.
 
Begrijpelijke keuze wel. Veel succes met Powerlifting i.i.g.
 
Als je die rechtop zet, neemt die niet veel ruimte in hoor :D
 
Als je die rechtop zet, neemt die niet veel ruimte in hoor :D

Tempting, very tempting, even moar tempting :mad:

Ik heb het laten weten aan krachtteam Kempen, even afwachten wat hun doen
 
jammer, maar deels begrijpelijk, je blijft toch wedstrijden meedoen?

wat dat alleen trainen betreft, als ik in Erpe-Mere woon, was het toch wel de bedoeling af en toe bij jou te komen trainen, neemt niet weg dat we dit niet zouden kunnen doen, ik van mijn kant wil dit off-season en komend season nog wat op mijn plooien komen, er staat mij nog wel wat werk te wachten, maar ik zou graag vanaf eind 2013-begin 2014 ook wel wat PL-wedstrijden meepikken

wie weet geraakt mijn trainingshok ooit deftig genoeg om ook eens nen man of twee uit te nodigen in het verre Aaigem :D; 1,5km van het station van Burst:p
 
Ow, Aaigem bij Erpe Mere, ik dacht dat je in Aaigem bij Waregem ging wonen :D

Voorlopig is het plan nog steeds om de strongman trainingen te laten doorgaan, maar dat hangt af van de opkomst. Voor mezelf gaat het sowieso een deadlift training gevolgd door 1 of 2 strongman onderdelen worden, dus dat kan ik evengoed op een vrijdagavond doen als blijkt dat in de weekends niemand komt meedoen. Nu heb ik al van jou en van onze sterkste man van Limburg viking gehoord dat ze interesse hebben om mee te trainen, dus mogelijk wordt het aankomende jaar toch wat succesvoller dan afgelopen jaar :)
 
Viking press en biervaten zijn ook gereserveerd. Gaat goed zo :)
 
Ow, Aaigem bij Erpe Mere, ik dacht dat je in Aaigem bij Waregem ging wonen :D

Voorlopig is het plan nog steeds om de strongman trainingen te laten doorgaan, maar dat hangt af van de opkomst. Voor mezelf gaat het sowieso een deadlift training gevolgd door 1 of 2 strongman onderdelen worden, dus dat kan ik evengoed op een vrijdagavond doen als blijkt dat in de weekends niemand komt meedoen. Nu heb ik al van jou en van onze sterkste man van Limburg viking gehoord dat ze interesse hebben om mee te trainen, dus mogelijk wordt het aankomende jaar toch wat succesvoller dan afgelopen jaar :)

"vind ik leuk":rolleyes:

vrijdagavond wordt bij mij als alles volgens schema gaat mijn vaste deadliftavond (meer slaap in het weekend) dus dat plan staat me ook wel aan :D

---------- Post toegevoegd Mon 5 Nov 2012 om 14:56 ----------

Viking press en biervaten zijn ook gereserveerd. Gaat goed zo :)

Sanca pakt alles as usual?:p
 
Back
Naar boven