AndroidHealthClinic

Strongman training @ Real Dutch Power (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RealDutchPower

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
951
Waardering
16
Zo, weer terug op het oude nest. Vandaag de eerste onderdelentraining gedaan sinds mei vorig jaar. En daarvoor was het ook al weer een jaar geleden. Leuke training gehad. We waren met vijf man: ikke, Cor-Paul (DBB corpaul), Roy (DBB Hyped), Richard en Fawaz. Boom, yoke race en timbers gedaan. We wilden nog even truckpullen aan Richard z'n Dodge Ram Van, maar door het vochtige weer van vandaag was de straat te glad (of onze schoenen niet goed genoeg!). Ik laat maar niks los over de gewichten, maar ik ben er nog lang niet. Dat merk ik wel. Maar goed, ik heb m'n eerste wedstrijd pas over een kleine drie maanden. Voor Cor-Paul was het zijn eerste sterkste man training en het ging hem goed af. Fawaz had al eens @ DJ's getraind. Jammer dat een aantal mensen uit de naastgelegen huizen kwamen klagen over de herrie! Bleek dat ze het neerzetten van de yoke en de timbers als hinderlijk ervaarden. Hmmm......het is (gedeeltelijk) m'n eigen terrein en echt hinderlijk is het m.i. niet, maar ik heb geen zin in gezeik. Misschien rubber monteren onder de yoke en de timbers? Ze mogen blij zijn dat ik m'n ouwe band weer niet heb meegenomen. Toen stonden echt de kopjes te trillen in de huizen haha!

Bij RDP hebben we:
timbers
boom
carcircle
viking press
yoke race
deadlift (regular met olympische schijven of met autovelg/autoband)

Verder heb ik benodigdheden voor truckpull en hand over hand (harnas, touwen en glijborden) en heb ik een aantal biervaten voor een medley.

Binnenkort (over een aantal weken hoop ik):
axle 50 mm
duckwalk
stones (nog even platform maken)

Op m'n verlanglijstje om te maken staan een sled, fingal fingers en een cardeadlift frame.

Volgende training staat gepland voor 20 februari (onder voorbehoud).

We wisselen ook eens af met de lokatie van Richard in de Rotterdamse Waalhaven. Daar hebben we de beschikking over een boom, wheelflip (echte 380 kg!), timbers, carcircle, ankerketting, biervaten en stones (alleen nog geen platform).
 
Good stuff Jan ! Waar is RDP?
 
RDP is nu weer in 's-Gravenzande. Wel een 'magere' lokatie, want het is buiten trainen. Ik blijf uitkijken een geschikte en vooral betaalbare ruimte om binnen te kunnen trainen, maar dat doe ik al 2 jaar, en nog steeds niet gevonden. Ja, voor dik geld kun je genoeg krijgen! Denk niet dat het ooit gaat lukken. Zelfs als ik een kleine bedrijvenloods zou willen kopen (60 m2 beneden en meestal nog 40-50 m2 boven) ben je hier al gauw zo'n 125.000 euro kwijt. Dan ben ik aan rente alleen al 625 euro per maand kwijt. Dan zou ik minimaal 25 man moeten hebben die er willen trainen en dan ook nog eens 25 euro per maand er voor over hebben! Gaat niet lukken denk ik.
 
Mooi Jan en ja qua lokatie heb ik idd hetzelfde kijk nu ook al een jaartje naar een binnen lokatie. maar ach het komt nog wel eens en dadelijk als de zon weer schijnt is het heerlijk buiten. De naam is wel leuk he jij RDP en ik RPB:D
 
Klinkt goed!
Welke dagen zijn er trainingen mogelijk?
 
was leuk vandaag, ben er de 20e zeker weer bij :) en ik vraag me af of het veel uitmaakt als je rubber onder de yoke en timbers doet, want uiteindelijk pleur je toch een paar 100kg neer dus dreunen zal het toch wel (kijk maar naar die tire, die is van rubber en dat maakt ook een hoop herrie).
 
Mooi Jan en ja qua lokatie heb ik idd hetzelfde kijk nu ook al een jaartje naar een binnen lokatie. maar ach het komt nog wel eens en dadelijk als de zon weer schijnt is het heerlijk buiten. De naam is wel leuk he jij RDP en ik RPB:D

Als het maar geen verwarring geeft :D

Klinkt goed!
Welke dagen zijn er trainingen mogelijk?

Ik ben van plan om op regelmatige basis op zaterdagmiddag te gaan trainen. Dit zal waarschijnlijk niet elke week lukken jammergenoeg. Maar het is weer een extra mogelijkheid. Alleen vindt ik zelf dat de lokatie zich er niet voor leent om daar met bijvoorbeeld 15 man te gaan trainen. Met 10 man is al een behoorlijk grote groep is mijn persoonlijke mening.
 
Was idd lekker om hier te trainen. Jammer alleen van de omwonenden. Ze zouden gewoon moeten komen aanmoedigen ipv zeuren dat het geluid boven hun tv uitkomt.

Net alsof er geen leukere en betere dingen te doen zijn op zaterdagmiddag.
 
Voor sommige mensen is dat helaas het geval.
 
Nice Jan, binnenkort kom ik zeker trainen (samen met Roy).
 
Alleen vindt ik zelf dat de lokatie zich er niet voor leent om daar met bijvoorbeeld 15 man te gaan trainen. Met 10 man is al een behoorlijk grote groep is mijn persoonlijke mening.
Ik denk dat je met 15 schreeuwende gasten (+vrouw) de buren helemaal snel op je dak krijgt :roflol:
 
RDP is nu weer in 's-Gravenzande. Wel een 'magere' lokatie, want het is buiten trainen. Ik blijf uitkijken een geschikte en vooral betaalbare ruimte om binnen te kunnen trainen, maar dat doe ik al 2 jaar, en nog steeds niet gevonden. Ja, voor dik geld kun je genoeg krijgen! Denk niet dat het ooit gaat lukken. Zelfs als ik een kleine bedrijvenloods zou willen kopen (60 m2 beneden en meestal nog 40-50 m2 boven) ben je hier al gauw zo'n 125.000 euro kwijt. Dan ben ik aan rente alleen al 625 euro per maand kwijt. Dan zou ik minimaal 25 man moeten hebben die er willen trainen en dan ook nog eens 25 euro per maand er voor over hebben! Gaat niet lukken denk ik.

Jan, zelfs in Limburg zie ik dit probleem. Ruimte en mogelijkheden zat, alleen de wil bij de verhuurders/gemeente ontbreekt. Ondanks we bij Jules goede mogelijkheden hebben om buiten te trainen, zijn we toch op zoek naar binnen mogelijkheden. En ondanks er genoeg boeren en bedrijven zijn die ruimte overhebben (Limburg vergrijsd en dat levert nu eenmaal minder arbeid op, dus meer plaats in stallen, schuren, panden en loodsen) willen ze niet met ons in zee. Ze vinden strongman maar raar! Ik probeer nu een stichting van de grond te krijgen om alles wat professioneler aan te pakken en ik wordt eigenlijk door alles en iedereen tegengewerkt. Zelfs de notaris, die dus alleen maar aan ons verdient, deed moeilijk!

Groet Alex<O:p</O:p
 
Life isnt fair... als je in een voetbalclubje minder energie steekt krijg je er 3 dubbel wat voor terug
 
Was vorige keer leuk en gezellig (en natuurlijk veel inzet!), dus volgend week ben ik er zekers weer bij! :)
 
Leuk initiatief maar dat wis je al!
Helaas op zaterdagen maar als ik het zo hoor zou je het ook niet op een zondag moeten doen..!!
 
Je ziet idd maar weinig mensen die toevallig op straat langskomen en je spontaan beginnen aan te moedigen. Jammer zoiets.

Alleen in Itteren (bij Henk Machiels) heb ik het meegemaakt dat je op straat onderdelen ging doen en dat er spontaan mensen van de fiets af stapten en kwamen aanmoedigen. Zelfs auto´s die netjes bleven wachten tot je bv. klaar was met de tire flippen, uiteindelijk nog iets positiefs zeiden en dan rustig er langs reden.

Waar vind je nog zoiets?
 
Bij gijs is het over het algemeen ook goed ontvangen... Soms zeiken automobilisten maar veel mensen kijken toch even geinteresseerd
 
Waar vind je nog zoiets?
misschien moeten we er allemaal wat aardiger uitzien als we events aan het doen zijn :) breed lachen terwijl je de yoke loopt ofzo.

ontopic: ik ben er zaterdag ook weer bij
 
misschien moeten we er allemaal wat aardiger uitzien als we events aan het doen zijn :) breed lachen terwijl je de yoke loopt ofzo.

ontopic: ik ben er zaterdag ook weer bij
En dan in een mooi slipje met wat tanning erbij zeker. Worden de mensen vrolijk van. ;)
 
Soms heeft het ook wat aandoenelijks als je bezig bent met opwarm yoke. Dat er dan wat gastjes vragen of ze het ook mogen proberen en het gewicht niet van de grond krijgen :D
 
Back
Naar boven