XXL Nutrition

Strongman voor kleine mensen(1,63m)

Bezoekers in dit topic

Eddie Hall was denk ik wel een goede 5 cm kleiner toen hij 500 kg had gedeadlift.
maxresdefault.jpg
 
Noord Limburg.
Waarschijnlijk weet Sanca Saxon dan meer dan ik. Ik weet iig van Brunssum (Strongman team limburg oid). Komen ook een aantal finalisten uit limburg die vast wat weten. Noord Brabant heb je sowieso impact sports academy in breda en powerbase in best. Kan wel iemand vragen in Limburg als je wil.
 
Waarschijnlijk weet Sanca Saxon dan meer dan ik. Ik weet iig van Brunssum (Strongman team limburg oid). Komen ook een aantal finalisten uit limburg die vast wat weten. Noord Brabant heb je sowieso impact sports academy in breda en powerbase in best. Kan wel iemand vragen in Limburg als je wil.

Best is ook nog wel te doen. Wil ik zeker gebruik van maken, kamp momenteel nog met onderrug aids maar gaat de goede kant op. Zodra dit weer lekker voelt wil ik wel eens kijken of het wat is. Kom er nog bij je ol terug. En bedankt!
 
Waarschijnlijk weet Sanca Saxon dan meer dan ik. Ik weet iig van Brunssum (Strongman team limburg oid). Komen ook een aantal finalisten uit limburg die vast wat weten. Noord Brabant heb je sowieso impact sports academy in breda en powerbase in best. Kan wel iemand vragen in Limburg als je wil.
De mannen van SMTL kwamen ook naar Herentals de laatste tijd, er is ook nog bij viking gym oid waar ze ook events hebben geloof ik.

Of bij Koekoek :trollface:
 
De dichtsbijzijnde strongman gym is voor mij denk ik Utrecht, ik woon in Nijkerk dus dat is nog wel effe een eindje reizen met het openbaar vervoer en dat is helaas ook best duur.
 
Zijn beide 191cm... :o

Niet dat die 3cm uitmaken, maar blijkbaar wel voor hen. In een gezamenlijke trainingssessie
geven ze toe kleiner te zijn dan 1m90. Ze zijn ook zowat een halve kop kleiner dan Kieliszkovski, die wel behoorlijk lang (ongeveer 1m95) is.
 
Laatst bewerkt:
Genen en dosering*

Camelus Waar woon je ergens? Kan je vast wel naar een locatie "in de buurt" verwijzen Als je het eens wilt proberen

Dat hard genoeg willen en slim trainen was ooit eens een quote van iemand hier op DBB vandaar :) sommigen zullen hun dat mss nog wel herinneren :D
 
1m64-65 hier. Ik doe (oa) strongman, maar bezie het als iets dat ik gewoon graag doe en voor mezelf beter wil in worden. Me amuseren en af en toe een PR pakken dus. Op vlak van wedstrijden neem je het altijd op tegen een bende kerels die minstens een kop groter dan jou zijn, en uiteraard ook zwaarder. Voor de meeste oefeningen is dat een groot nadeel (stones, truck pull,...), voor sommige maakt het niet uit (log lift bv), en voor een enkele oefening is het een groot voordeel (car deadlift). Daarbij komt ook dat iemand die 120kg weegt bijna automatisch sterker gaat zijn als die ook wat getraind is. Als jij met je 1m63 een BW van 90kg haalt, is dat best mooi, maar je gaat de deadlift wsl niet winnen tegen kerels van 120-140kg. Daarom bestaan er in het powerliften gewichtsklasses. Ik doe binnen enkele maanden een wedstrijd waar een -90kg klasse is, dus daar kan ik proberen om een mooie plaatsing te halen, maar op open wedstrijden kan je naar die plaatsing beter niet kijken.
Als je het graag wil doen, doe het dan voor jezelf en omdat je het leuk vindt om te doen. Als blijkt dat je een natuurtalent bent, zie je dat dan wel nog, maar voorlopig moet je daar niet op focussen. Nog een tip: aan je lengte kan je niets doen, aan je techniek wel. Als je die perfectioneert, kan je daar soms nog wel eens voordeel uit halen. Ik heb ooit een jaar gefocust op stones op hoogte en kon daarna vlotter een stone op 1m70 leggen dan sommige van de grotere deelnemers :p
 
De dichtsbijzijnde strongman gym is voor mij denk ik Utrecht, ik woon in Nijkerk dus dat is nog wel effe een eindje reizen met het openbaar vervoer en dat is helaas ook best duur.

Sticky strongman gyms even bekijken.

De grootste lokatie van NL ligt bij je om de hoek in Baarn.
 
Back
Naar boven