AndroidHealthClinic

Strongmen op je 16de (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mij werd altijd verteld dat je beter eerst techniek kan oefenen met weinig tot geen gewicht en vooral bij deadliften
Perfecte techniek is erg makkelijk met weinig gewicht. Je moet het juist kunnen mét uitdagend gewicht. Je hoeft niet gelijk je max te trekken maar een deadlift gelijk aan je lichaamsgewicht mag je echt wel proberen als je techniek oefent.
 
Hij is vandaag bij mij geweest en we hebben een duidelijk beeld gekregen waar hij eerst aan moet werken. Hip hinge geoefend voor de deadlift en kb swings. Voor hij kwam wist hij niet wat het was en na een paar keer oefenen zag het er niet verkeerd uit.
Tevens zijn squat bekeken en zijn knie komt naar binnen en is erg instabiel. Oefeningen gegeven om dat probleem snel aan te pakken.
Verder gewoon gaan squatten en deadliften maar in het begin nog niet te diep tot deze problemen zijn opgelost. Gewichten mogen wel wat hoger als hij daaraan toe is. Als hij hieraan werkt ben ik benieuwd waar hij over een aantal weken staat.

Strongman nog even vergeten daarvoor heb je een bepaalde basis nodig die je momenteel nog niet bezit. Met hard werk kan je over ruim een jaar misschien wel beginnen.
Suc6.
 
Back
Naar boven