MuscleMeat

stroom uitval/ stop springt / stroom (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Het volgende is het verhaal.

Ik heb een bepaalde hoeveelheid apparatuur die samen (zo blijkt het) veel stroom gebruiken. Mijn apparatuur zit op 1 groep, maar daar zitten ook nog meedere apparaten op (van elders het huis). Totaal hebben we 4 groepen.

Nu heb ik al mijn apparatuur aangesloten op 4 stekkerdozen met orange aan/uit schakelaar. 1 stekkerdoos valt buiten dit verhaal. De andere 3 zitten op elkaar aangesloten. Doorgelust zeg maar. De eerste stekkerdoos is volgens mij in orde, maar het feit dat de andere 2 dozen op elkaar zitten en af en toe uitslaan, doet mij vermoeden dat het bij deze 2 dozen zit. Teveel stroom krijgen of weet ik wat (heb er de ballen verstand van). De 2de doos zit helemaal vol (:D) en de derde nog niet. Ik kom feitelijk stopcontacten te kort vandaar deze manier van aansluiten.

Kan het zijn dat de 2de doos teveel stroom krijgt? moet ik de apparatuur verspreiden over alle 2 de dozen?

Soms wordt er nog wat extra apparatuur ingestekt op doos 3.

Hoe ga ik alles oplossen, zodat ik geen stroomuitval meer krijg?
Zijn hier speciale; foefjes,units, weet ik veel wat voor?
 
Komt waarschijnlijk niet door je stekerdoos, maar omdat je alles op elkaar doorgelust hebt. Teveel apparatuur op 1 stopcontact.
 
Een verliesstroomschakelaar met een grotere gevoeligheid plaatsen?
 
per groep kun je max 3600 watt aansluiten............vandaar ook dat een keramische plaat bijvoorbeeld 2 groepen nodig heeft, en dus een apart stopcontact!
;)
 
Ja dat zei mijn pa ook. Hij is helemaal over de zeik:mad:.
Is dat niet 3500 Ampere? per stopcontact.

Wat kan ik nu doen, zondder dat ik helemaal moet gaan uitzoeken welk apparaat of doos route in't eten gooit?

Een verliesstroomschakelaar met een grotere gevoeligheid plaatsen?

klinkt goed, wat betekend dit, is dit duur? Heb er nagenoeg geen verstand van.
 
Ja dat zei mijn pa ook. Hij is helemaal over de zeik:mad:.
Is dat niet 3500 Ampere? per stopcontact.

Wat kan ik nu doen, zondder dat ik helemaal moet gaan uitzoeken welk apparaat of doos route in't eten gooit?

Een verliesstroomschakelaar met een grotere gevoeligheid plaatsen?

klinkt goed, wat betekend dit, is dit duur? Heb er nagenoeg geen verstand van.

Volt maal Ampere = Watt !!

Ampere is max 16 of 20, maar totaal max is nooit meer dan 3600 Watt per groep!! ( dus niet per stopcontact)

conclusie: groep erbij laten zetten door electricien, of wat zuiniger met je electriciteit gaan omspringen.
;)
 
Je hebt alles over 1 groep lopen, 1 groep is 16amp , Amp x Volt = Watt dus 16 x 230 = 3680Watt

Je kan dus maar maximaal 3680Watt over 1 groep laten lopen..... dus even een paar van je apparaten middels een verlengsnoer op een andergroep zetten (bijv andere slaapkamer, kijk in meterskast naar groepen;))


KARMA:P
 
Je was me voor:D:(
ik ben niet voor niets klussenier geweest, ik weet wel iets ervan maar ben geen electricien.

collega's van me wel, dus laat hem zelf maar contact zoeken voor een goede prijs!
;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven