XXL Nutrition

Contest Log Strudel's Griekse tragedie - Vakantielog

Bezoekers in dit topic

Eerder zijn pal Socrates. Maar die heeft waarschijnlijk niet echt bestaan, hoewel de figuur niet veel echter kan worden.
Xenophon was toch van Ananbasis en thalassa, thalassa?

Socrates' vrouw wordt zelfs beschreven? Los dat Plato hem voor zijn karretje heeft gespannen.

Hoe is dat eigenlijk om buitenshuis te eten als je zelf kok bent?

Persoonlijk ben ik nogal fanatiek met (specialty) koffie en heb ik thuis ook best dure shit staan aan apparatuur waarvan ik weet hoe het te gebruiken enzo. Hierdoor heb ik in 8 van de 10 koffiehuizen wel iets aan te merken oid waardoor ik er niet echt van kan genieten, zeg maar. Dan drink ik liever gewoon thuis me koffie ipv dat ik best veel geld betaal en gewoon niet de shit drink die ik wil drinken.

Heb jij dat ook met restaurants enzo? Hoe ga je daar mee om?
Ja precies dat dus. Daarom ga ik normaal ook niet vaak uit eten. Of diner ik bij keukens waar ik zelf niet vaak in kook. (Als in Griekse keuken, Italiaanse keuken, etc).

Of het moet gewoon echt goed zijn, maar tegenwoordig betaal je je dan scheel.
Dus ga ik uiteindelijk vaak maar naar de groothandel en maak ik het zelf.:roflol:

Xenophon was toch van Ananbasis en thalassa, thalassa?

Socrates' vrouw wordt zelfs beschreven? Los dat Plato hem voor zijn karretje heeft gespannen.
Ja, ik heb natuurlijk niet goed opgelet op de middelbare school, als ik al aanwezig was. Als niemand het antwoord wist, of de werkwoordsvorm bijvoorbeeld een gerundium of gerundivus was en de docent het toch maar weer aan mij vroeg, was mijn antwoord vaak: "gerundivium", halfdove meester weer tevreden en genept.

Maar het zouden inderdaad vrienden zijn geweest - hoewel de historische persoon Socrates waarschijnlijk toch niet heeft bestaan.

Mocht je ergens nog (gebakken/gegrilde) halloumi zien,ik heb op de Peleponnesos echt hele goeie gegeten. drool:

Heb je al Retsina op, of ben je niet van de harswijn? En Ouzo en Metaxa?
Ben zelf niet zo van de harswijn. Maar soms doe ik wel eens een glaasje als ik in Griekenland ben. Tot nu toe nog niet gedaan. Wonderbaarlijk ook nog geen ouzo en Metaxa gedronken.
Komt nog wel :D.

Zo eerst maar eens 350 km naar het noorden rijden.

Mocht je ergens nog (gebakken/gegrilde) halloumi zien,ik heb op de Peleponnesos echt hele goeie gegeten. drool:
Nog niet maar dat komt nog wel :).

We gaan zo eerst naar Bansko in Bulgarije. Een skiresort in de bergen. Jammer dat het weer een beetje is omgeslagen maar geen probleem. Voor €50 per nacht in een luxe spa hotel met allemaal zwembaden, gym, spleelplek voor de kleine.

Paar leuke restaurantjes gevonden, kost daar allemaal geen drol.

Dan na een dag of 3 gaan we, afhankelijk van het weer, naar Skopje in Noord-Macedonië. Beetje cultuur snuiven in de grote bazaar. Eten en verblijf is ook niet duur daar. Kosovo en Servië gaan we waarschijnlijk skippen.

En dan gaan we naar het zuiden via Meteora naar Loannina, dan Parga, Corfu en dan richting de Peleponessos (misschien nog ff naar Zakynthos).
Paar dagen (is Korinthe de moeite waard) Athene en de omgeving doen, dan weer omhoog naar Volos, Thessaloniki en dan zit het er weer op over 3,5 week.

Het probleem is dat er echt veel mooie wandelpaden in de bergen zijn maar ik zit met een kind van 2, dus die vallen allemaal af :(. Jammer. De Viskoskloof en een hike naar de top van Mount Olympos leken mij wel bijzonder.

Heb je geen rug drager? Even serieus, daarmee kun je met een kind gewoon een berg beklimmen enzo.

Heb je geen rug drager? Even serieus, daarmee kun je met een kind gewoon een berg beklimmen enzo.
Nee en mount olympus is een 20km hike van 10 uur :roflol:.

Die vikoskloof zou opzich wel kunnen met een rugdrager. Kzal eens kijken. Misschien schaf ik wel zo'n ding aan in Skopje.

De Vikoskloof is prachtig. Dat hele gebied is echt heel mooi.

• Like
Waarderingen: BB_
Foto van google
gr-vikoskloof.jpg

In dat gebied kan je heel goed hiken, raften, mountanbiken, quadrijden, etc.

Avontuurlijke activiteiten. Maja, kind van 2. Denk dat ik hier helaas (:D) over een paar jaar maar terug moet komen als ie wat ouder is.

Wat een straf :D.

In dat gebied kan je heel goed hiken, raften, mountanbiken, quadrijden, etc.

Avontuurlijke activiteiten. Maja, kind van 2. Denk dat ik hier helaas (:D) over een paar jaar maar terug moet komen als ie wat ouder is.

Wat een straf :D.
Dan zal het daar wel 48°C zijn in september.

Daar gaan we
Screenshot_20230919_101050_Maps.jpg

• Like
Waarderingen: BB_
Nee en mount olympus is een 20km hike van 10 uur :roflol:.

Die vikoskloof zou opzich wel kunnen met een rugdrager. Kzal eens kijken. Misschien schaf ik wel zo'n ding aan in Skopje.

De Vikoskloof is prachtig. Dat hele gebied is echt heel mooi.
Wij Olympiërs vliegen dat laatste gedeelte altijd: misschien een tip?

Back
Naar boven