Fitness Seller

Contest Log Strudel's Grote CUT log

Bezoekers in dit topic

Waardering
61.256
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Allereerst wil ik graag @Arminius, de mods, de sponsoren en alle contest deelnemers en forumleden bedanken voor het mogelijk maken van deze contest. Top initiatief, goed dat er eindelijk weer een contest is en zoals het er nu naar uitziet de grootste in 10 jaar. Kan dat topic dat het forum sterfende is ook weer dicht.

Introductie
Mijn naam is Strudel, ik ben 34 jaar oud, ben non-binair en braadpansexueel en ben woonachtig in de omgeving van Amsterdam. In het dagelijks leven zit ik vooral veel op dit forum en af en toe bereid ik wat maaltijden voor hongerige mensen (zoals mijn vriendin) gezien mijn professie als kok. Daarnaast heb ik een scheikundige achtergrond qua studie, rij ik graag motor, ben sinds een kleine 2 jaar trotse vader van een vrolijke zoon en heb ik net als de meesten hier (behalve @Steks :P) een voorliefde voor krachttraining en/of bodybuilding.

Krachtsport geschiedenis
Op mijn 15e of 16e ben ik begonnen met krachttraining n.a.v. mijn vader. Die trainde al sinds hij jong was en nam mij en mijn broer mee naar de gym, de Bajes, in Amstelveen. Een oud politiebureau'tje omgetoverd tot jongerencentrum met aan de achterkant een zaal voor vechtsport en een zaal voor krachttraining. Een hardcore gym met trainingsmateriaal dat nog uit de tijd van de Pharao's dateerde. Er trainde 3 man en een paardekop, je kon altijd zelf je eigen muziek op de speakers opzetten en sommige gasten zaten er binnen te blowen. Er was geen personeel, 1 dude beheerde het pand en die kwam ook systematisch te laat (of soms helemaal niet) het pand opengooien (en weer sluiten). Als je dit ooit leest, Jan, je bent een lul.
Mooie tijden waren dat.

Daarvoor heb ik op voetbal gezeten, paar jaar karate en kickbox gedaan, half jaartje atletiek en 2 lessen judo :D.

Ik train inmiddels dus zo'n 18 jaar, als hobby. Rondt mijn 18e, 2 jaar wat serieuzer getraind, van circa 65 kg skinny naar circa 90 kg gegaan. Sindsdien als hobby getraind met af en toe serieuzere periodes. Voornamelijk getraind op kracht. Helaas bijna 10 jaar geplaagd door rotatorcuffblessures (scheurtje in de supraspinatus in beide schouders).

In 2019 de sport weer serieuzer opgepakt totdat covid kwam en ik door de lockdowns geen gym en werk had en ik totaal mijn motivatie kwijt ben geraakt en mijn lichaam aardig verwaarloost hebt. Veel drank, en weinig beweging in 2020 en 2021.

Voorbereiding tot nu toe
Vorig jaar besloten de draad weer op te pakken, bij de fysio geweest, oefeningen gehad voor het versterken van mijn schouders waardoor ik sinds begin dit jaar geen pijn en last meer heb van mijn schouders! Top. Gaf ontzettend veel motivatie. Maand later scheurde de meniscus in mijn rechterknie. Dat duurde 3 maanden om te herstellen (voel het nogsteeds af en toe). Ben veel gaan wandelen omdat dat herstel bevordert. 3 mei jongstleden kreeg ik helaas hielspoor in mijn linkervoet. Ben daar inmiddels ook bijna van hersteld dus we kunnen er weer tegenaan.

Motivatie tot deelname
Ik ben echt helemaal klaar met mijn dikke pens en ben op dit moment dedicated as f**k om er dit keer wel iets aan te doen. Ik ben inmiddels ook al 2 weken gestopt met alcohol en roken.
Ik moet en ik zal een fitte vader zijn voor mijn zoon, voor mijn vriendin en voor mijzelf.

Mooi moment om mee te doen aan de contest voor extra motivatie en te kijken hoe diep ik kan cutten de aankomende 2,5 maanden. Dan er is geen weg terug. Als ik er over 2 maanden nog steeds zo bij loop is sepuku de enige manier om mijn eer te herstellen op dit forum.

Mijn doel is om over 2,5 maand wanneer ik naar het strand ga niet steeds terug de zee in te worden geduwd.

Stats vrijdag 09 juni 2023
Screenshot_20230609-210232_JEFIT.jpg

Mijn vetpercentage is ergens rond de 30 denk ik.

Doel: uiteindelijk naar de 8 a 12% bf en dan misschien mijn eerste kuur doen. Tot nu toe heb ik nooit gekuurd.
Doel deze contest: onder de 20% bf komen.

Eetschema
Vorige maand heb ik 30 bakjes en een extra koel/vries combi aangeschaft om mijn maaltijden te kunnen preppen. Maaltijden zijn tussen de 600 en 700 kcal per stuk. Een voorbeeld maaltijd:
Screenshot_20230419-230439_MyFitnessPal.jpg

Mijn doel is 2100 kcal per dag binnenkrijgen, waarvan 180 g eiwit, 80 g vet en de rest carbs. Ik train 's ochtends dus mijn carbs neem ik voornamelijk pre- en post- workout. Ik hanteer 3 maaltijden plus 2 whey shakes per dag.

Mijn huidig BMR (Basaal Metabolic Rate) is 2266 kcal per dag.

Alle maaltijden track ik via MFP.

Supps
Whey concentraat
Creatine
Soms een preworkout of koffie
Visolie
Magnesium
Citruline
Multi vit
3x 1000 mg vit C

AAS
Geen, 100% natty.

Trainmethode
Ik ben van plan 5x per week aan krachttraining te doen met een UB/LB schema waarin ik elke spiergroep gemiddeld 2,5x per week wil aanpakken.
Armen, core, en grip/onderarmen train ik elke keer wanneer ze zijn uitgerust, waarschijnlijk 3x per week.

Gezien ik een tijd stil heb gestaan en ik aan het cutten ben begin ik mijn schema met veel oefeningen, weinig sets (3), veel reps (12), weinig rust (30 secs voor isolatie en 60 secs voor compounds) en een lage RPE zodat alles weer ff goed kan wennen. Uiteindelijk zal ik dit opbouwen naar minder reps en langer rust op de zware compounds met mogelijk minder oefeningen ivm volume.

Gezien mijn meniscus scheur van een paar maanden geleden durf ik nog geen deadlifts en barbell squats te doen. Ik begin met low weight hacksquats en legpresses.

Alle oefeningen voer ik zeer gecontroleerd uit waarbij ik de concentrische beweging sneller (en soms explosief zoals bij pendlay row) uitvoer, de excentrische beweging 3 tot 5 seconden of langer uitvoer. En vaak isoholds uitvoer, zoals bijv. bij de unilateral leg extension, waar ik het gewicht 2 a 3 seconden elke rep vasthoudt op het zwaarste punt (of advies van m'n fysio).

Daarnaast 3 a 4x per week cardio 45 a 60 mins (fiets, row en stairmaster), 10.000 a 15.000 stappen gemiddeld per dag (waarvan 3x per week 1,5 uur wandelen met de kinderwagen) en 1 lange hike van 10 a 20km per week. Daarnaast 3 a 4 dagen per week werken.

Wordt pittig, maar ik heb er zin in. Dagelijkse kcal inname kan desnoods verhoogt worden naar 2500 aangezien ik nu op een deficit van 1000+ kcal per dag zit (en dat gaat goed tot nu toe).

Trainschema's
Upper Body
Screenshot_20230609-220547_JEFIT.jpg

Lower Body
Screenshot_20230609-220633_JEFIT.jpg

Biceps, Triceps
Screenshot_20230609-220734_JEFIT.jpg

Grip/Onderarmen en Buik
Screenshot_20230609-220701_JEFIT.jpg

*Niet al deze oefeningen voer ik uit bij de Grip/onderarm training, ik rouleer per training en doe welke ik zin in heb. Farmer walks wacht ik nog een paar weken mee.

Startfoto's van huidige shape
20230611_183647.jpg

20230611_183630.jpg

20230611_185615.jpg
20230611_185645.jpg

20230611_191227~2.jpg

Alle tips en advies zijn van harte welkom en worden zeer op prijs gesteld :heart:

Laatst bewerkt:
  • Like
  • Love
Waarderingen: Mister B, MarkGripStrength, preach en 18 andere personen
IN, natuurlijk!

First!!! :cheer:

Pijn aan m'n reet van trots dat ik vernoemd ben in de OP.
Allereerst wil ik graag @Mentat, de mods, de sponsoren en alle contest deelnemers en forumleden bedanken voor het mogelijk maken van deze contest. Top initiatief, goed dat er eindelijk weer een contest is en zoals het er nu naar uitziet de grootste in 10 jaar. Kan dat topic dat het forum sterfende is ook weer dicht.

Succes, maar light slagroom bij de Apfelstrudel, dat nooit!

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Like
Waarderingen: VinnieGilly, apfelstrudel en Sjimpiej1986
second

• Heart
Waarderingen: apfelstrudel
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb de afgelopen maanden vrijwel niet getraind vanwege blessures dus ik begin laag met alle weights. Geen zin om weer een aanhechting te blesseren. Zal wel flinke krachtgains maken elke training is de verwachting.

• Heart
  • Like
Waarderingen: wovano, apfelstrudel, Mentat en 1 andere persoon
  • Topic Starter Topic Starter
Dag 1 - Woensdag 7 juni 2023- Upper Body
Screenshot_20230609-223322_JEFIT.jpg

Opmerkingen
De eerste dag is een feit. Ging niet eens moeizaam, geen getril, voelt goed om weer in de gym te zijn. Gewichten laag maar is prima. Ego aan de kant.
Voelt wel beetje kut maar komt goed.

• Like
Waarderingen: Mister B, BB_ en Mentat
Ha dat bedankje moest natuurlijk aan @Arminius zijn. Maar jij ook bedankt @Mentat voor al je mentale steun en de ongevraagde dickpics die je me dagelijks stuurt.

Kheb de post aangepast.

• Haha
  • Like
Waarderingen: VinnieGilly, Gremlin, The Hoff en 3 andere personen
Goed man :thumb: succes!

• Heart
  • Haha
  • Haha
  • Sad
  • Love
Waarderingen: Sanca Saxon, Mentat en apfelstrudel
In, veel succes!

• Heart
Zet hem op 👌🏼 heerlijk om straks van je dadbod af te zijn en trots in de vakantie in zwembroek met je zoon op de foto 💪🏽

• Heart
Dag 2 - Donderdag 8 juni 2023- Lower Body + Grip/Onderarm en Buik
Screenshot_20230609-224710_JEFIT.jpg

Opmerkingen
De eerste dag lower body is ook een feit.
Ging moeizaam, voelde het trekken in m'n rechterknie en linkervoet. De beenspieren zelf hadden er geen moeite mee gelukkig.
Alles voelde wel wat stijfjes, met name de hamstring. De dag hierna, vrijdagochtend, (vandaag) thuis ff wat gerold met foamroller voor ik naar de gym ging. Werkte goed.

• Like
Waarderingen: Mindcontrol, Sjimpiej1986 en Mentat
Dag 3 - Vrijdag 9 juni 2023 - Biceps, Triceps + Cardio
Screenshot_20230609-225502_JEFIT.jpg

Gewicht:109,2kg

Opmerkingen
Armen trainen ging lekker, aanhechtingen voelde goed. Geen getril, geen last van m'n schouder. Training afgesloten met 30 mins op de fiets, max hartslag 182 bpm.

Flink buiten adem, volgende keer maar een zuurstof fles meenemen naar de gym.

• Like
Waarderingen: Sjimpiej1986
In

• Heart
Terug
Naar boven