MuscleMeat

studenten (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Ik vroeg me af hoe de studenten onder ons dat flikken met voeding. Wat nemen jullie mee naar school en hoeveel?
Vind het nog altijd moeilijk om fatsoenlijk aan mijn kcal te geraken tijdens de schooluren. Schade probeer ik dan zoveel mogelijk in te halen door 's morgen en 's avonds goed te eten.
Laatst kreeg ik weer naar m'n kl*ten omdat ik aan het vreten was tijdens de hoorcolleges. :D :D :D
 
Je moet ook niet eten TIJDENS je college, maar in de pauzes die je er tussen hebt!
Als onbijt kan je wat brinta nemen, of wat havermout (in melk, joghurt of kwark) kook 2 eieren en eet die ook op.

En eet dan wat fruit, drink wat melk en eet 2 botherhammen ofzo.

Dan neem je als lunch weet iets een wat grotere maaltijd... wat meer botherhammen, of een soort van salade (zoals bijvoorbeeld iets van gekookte rijst, met wat tonijn, kaas, sla, mais, etc) en een lekker glas sap.

Als 4e maaltijd neem je iets gelijks aan je 2e maaltijd... en voor je het weet is het avond eten er!! Dan kan je altijd nog wat noten eten en/of nog een stuk fruit 's avonds als snack......

ALs je alles mee wil nemen van thuis moet je misschien een 2e tas aan schaffen voor je eten!! :P
Maar het bovenstaande is maar een idee.... maar zo ongeveer moet je denken, de maaltijden tussen je ontbijt, lunch en diner kunnen wat kleiner zijn dan een echte maaltijd.....
 
savonds voorbakken/koken en dan op de mik meenemen naar school
 
in de pauzes naar de supermarkt voor kwark
 
kwark op school opeten lijkt me zo'n gehannes...
zeker als je er voor de smaak nog eerst ananas met sap bij moet toevoegen, want naturel vind ik 't niet te vreten... :(
 
Is echt wel ***, ikweet het... Als ik het echt niet zie zitten, maak ik op voorhand een shake klaar - anders is het gewoon snel tss de lessen je eten binnendouwen.
 
Zoals ik dat al jaren lang doe.

Meneer de proffesor, ik heb suikerziekte, ik moet op gezette tijden eten anders gaat het verkeerd, he, vind u ook niet ?

Dat doe ik bij baantjes, tijdens colleges, overal. Ik eet gewoon !!! bovendien zijn de colleges bij ons zo groot dat niemand het echt merkt, maar als ik voorin zit dan is dat de reden als ze het vragen..............suikerziekte. (zelfs als dat helemaal niet relevant is voor het op gezette tijden eten, meestal hebben ze meteen de mond vol tanden)
 
Originally posted by NewbieNeo
kwark op school opeten lijkt me zo'n gehannes...
zeker als je er voor de smaak nog eerst ananas met sap bij moet toevoegen, want naturel vind ik 't niet te vreten... :(
plastic lepel in mn zak, in de pauze loop ik naar de supermarkt, haal de kwark en eet het onderweg op. verder eet ik nix op school, alleen ervoor en erna. zit tog nooit zo lang op school :)
 
wij hebben altijd tussen de verschillende colleges een uur pauze, dus dat is geen probleem. Maar als je tijdens de hoor/werkcolleges zit te eten scheelt het ze nog niets, voordeel van een universiteit :)
 
Originally posted by Ilya
Zoals ik dat al jaren lang doe.

Meneer de proffesor, ik heb suikerziekte, ik moet op gezette tijden eten anders gaat het verkeerd, he, vind u ook niet ?

Dat doe ik bij baantjes, tijdens colleges, overal. Ik eet gewoon !!! bovendien zijn de colleges bij ons zo groot dat niemand het echt merkt, maar als ik voorin zit dan is dat de reden als ze het vragen..............suikerziekte. (zelfs als dat helemaal niet relevant is voor het op gezette tijden eten, meestal hebben ze meteen de mond vol tanden)
Cool heb je ook suikerziekte? of begrijp ik het verkeert?:$ Ik ook! heb je er wel eens last mee?
 
Trouwens, shoot me, maar er is een supplementenwinkel op 20m. van mn collegelokaal en ze verkopen er ook shakes! 3.5€ is best wel duur, maar als ik geen tijd heb 's middags - een broodje (2€) + drank (0.70€) kosten bijna zoveel en je hebt veel minder eiwit binnen.
 
Originally posted by God's Son

Cool heb je ook suikerziekte? of begrijp ik het verkeerD?:$ Ik ook! heb je er wel eens last mee?

Nee, is goed gevonden natuurlijk. Welja, nu je het zegt, ik begin nu spontaan ook suikerziekte te krijgen :D :D :D

Maar die repen van Labrada enzo zijn me toch wel te duur hoor.
Spijtig wel want die dingen zijn zo ongelofelijk handig.
Rijstkoeken doe ik ook soms, maar dat gekraak en reuk van die koeken doen mijn medestudenten agressief worden ;)
Nu dat begrijp ik ook wel, 10 koeken in een pak. En dan zit je nog aan niet zo heel veel eiwitten. Totaal gewicht aan koeken is 100gr en iets van een 12gr eiwit, meest KH natuurlijk.
Zou toch wel leuk zijn om eindelijk een goed baantje te hebben, vaste uurtjes, op vaste momenten trainen....
 
Originally posted by Vince
Ik vroeg me af hoe de studenten onder ons dat flikken met voeding. Wat nemen jullie mee naar school en hoeveel?
Vind het nog altijd moeilijk om fatsoenlijk aan mijn kcal te geraken tijdens de schooluren. Schade probeer ik dan zoveel mogelijk in te halen door 's morgen en 's avonds goed te eten.
Laatst kreeg ik weer naar m'n kl*ten omdat ik aan het vreten was tijdens de hoorcolleges. :D :D :D
Ik ken het school en voeding, althans daT WAS het altyd voor mij, nu ik weet hoe belangrijk voeding bij bb is spijbel ik liever een uurtje zodat ik goede voeding naar binnen kan werken en maken, dan dat ik slecht of niet eet.

Wat je ook kunt doen is het volgende: zet een pot proteine in je kluisje (als je dat hebt) en neem iedere dag een of twee bekers melk mee naar school om een shake te maken.
Dat doe ik ook, en voor de rest eet ik gewoon brood met eiwitrijkbeleg, en het eten dat ik niet opkrijg eet ik op tijdens tussenuren of tijdens de leswisselingen.
Zo doe ik het.
IK weet niet of je veel uren naar school moet, maar ik denk dat je het beste gewoon voor je zelf kunt kijken hoeveel uur les je hebt en wanneer en hoeveel je moet eten zo kun je voor jezelf een soort shema maken om toch voldoende voeding binnen te krijgen.


gr rob
 
Neem nu zelf volkoren brood mee met kipfilet, 2 shakebekers met eiwitpoeder erin, 2 flesjes melk, flesje water. En dat neem ik mee las ik 2 uur les heb :D, heb niet zoveel les ;)
 
Originally posted by God's Son

Cool heb je ook suikerziekte? of begrijp ik het verkeert?:$ Ik ook! heb je er wel eens last mee?

zoals Vince al stelt ;

nee het is gewoon een trucje van mij. Het is schandelijk om een ziekte te masqueren om zo je hobby (zacht uitgedrukt) te kunnen onderhouden, maar als ik zeg dat ik aan bodybuilding doe dan werkt dat over het algemeen niet, dus om van het gezeik af te zijn, is dat de enige oplossing.

Ik kan natuurlijk ook zeggen dat ik rauwig ben om het verlies van mijn relatie omdat mijn vriendin me in de steek heeft gelaten en dat ik op het moment boulimia ontwikkel en zometeen over de proffesor heel zal kotsen voor een volle zaal van 600 man.

Ook dan denk ik wel dat ik geen respons krijg :D
 
neem altijd een weightgainer mee om zo toch nog om de drie uur mijn voeding binnen te krijgen. Bij mijn grote maaltijden prop ik dan gewoon iets meer naar binnen.
 
Tsja gewoon in de pauzes, 2x 3 boterhammen, dan gelijk als ik thuis kom weer eten. Er zit maximaal 2,5 uur tussen de maaltijden ofzo. En 'sochtends goed ontbijten natuurlijk :)
 
Ik loop nu stage, en heb hier mijn vrijheid das super lekker, heb een koelkast hier en een magnetron! :D altijd de avond voor dat ik stage moet lopen ff kipfilet bakken wat rijst en dan opwarmen hier in magentron! :p
 
Originally posted by Frenkpie
savonds voorbakken/koken en dan op de mik meenemen naar school

Jij studeert zeker niet. Weet je hoe je dan aangekeken wordt?
Ik neem zelf bananen en boterhamen met beleg mee. En een shake ( poeder in een leeg en droog half liter fles. In de wc doe ik er water in. Zo kan ik tijdens en tussen de collegs mijn eiwitten en koolh. binnen krijgen.) Let je op vet, vraag dan om minder saus in de mensa.
 
Back
Naar boven