MuscleMeat

studenten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik loop nu stage, maar is beetje te vergelijken met school. Neem altijd boterhammen trommel mee met wat kale bruine boterhammen. Neem ook een zakkie tonijn mee wat ik dan op de boterham kan doen. Daarbij nog bruine boterhammen met pindakaas en met kaas. Dan neem ik nog 2 of 3 bananen mee. En als laatst nog 2 potjes met brinta (ongeveer 100 gram per potje).

Hier kan ik 3 goede maaltijden uit halen:

maaltijd 1:
bruine boterham met kaas
bruine boterham met pindakaas
1 banaan
100 gram brinta
400 ml halfvolle melk

Maaltijd 2:
2 bruine boterhammen met 85 gram tonijn
400 ml halfvolle melk
1 banaan

maaltijd 3:
zie maaltijd 1

dan eet ik gewoon direct voor ik ga (smorgens dus) en als ik terug kom (avondeten) nog thuis gewoon.

Maar met school is dat allemaal niet zo in een strak schema (tijden zijn wisselend), maar zo zou je het wel kunnen doen.
Ik kan hier op stage ook bestek gebruiken en unlimited melk drinken, das ook wel fijn. Zelfs een magnetron waar ik voorgebakken pasta in kan opwarmen. Dit zal kl*te worden als ik weer naar school moet :(
 
je moet gewoon vooruitkijken. ik moet bijvoorbeeld om 8.45 op school zijn en heb rond 10.30 pauze. de volgende pazue is om 12.20 en de laatste rond 15.00.

ik zorg dat ik elke pauze eet. dat zijn al 3 maaltijden. aangezien ik van een aardige afstand moet komen zorg ik dat ik op tijd opsta om een goed ontbijt te nuttigen. dit is om 6.00 (jaja vroeg kweet t) maar ik loop tegen 7 uur de deur uit dus kan ik lekker rustig an doen. mijn volgende maaltijd eet ik omstreeks 8.30 als ik in de trein zit. tegen de tijd dat het 17.30 is eet ik mijn pretrainingmaalitjd. vaak zit ik dan nog in de trein dus mijn favopretrainingmaaltijd (scrabblewoord) havermout met yoghut en een blikje tonijn zit er dan niet in maar ik eet dus flink veel brood en bananas en kiwis. ik zorg voor voldoend kalkoenfilet of pindakaasof honing op brood. en als ik minder koolhydraten wil dan prop ik ontzttend veel kalkoenfilet op een broodje. echt 100 gram ongeveer. of ik vreet de kalkoenfilet gewoon uit het pak.
jaja, levert vaak rare gezichte op in detrein dus als je iemand een pak kalkoenfilet leeg ziet eten in de trein ben ik het.
ik ben nu wel blij dat ik stage loop op 5 minuetn loopafstand van mn huis, maar het volgende jaar komt er weer aan.
 
Originally posted by zoutzak
in de pauzes naar de supermarkt voor kwark
heb em nu vervangen voor een liter yoghurt, hier zit evenveel eiwit in, is beter te eten, en nu kan ik thuis ook nog eens een bak kwark eten zonder dan te eentonig te eten.
 
Op school eet ik 500g kwark op , drink shakes, eet blikken tonijn...
Dit allemaal tegen een recordtempo want de pauze is niet zo lang.
Dan kan het wel eens gebeuren dat ik vol hang met plattekaas enzo...

In het begin kijken de mensen wel raar...
 
Originally posted by zoutzak

heb em nu vervangen voor een liter yoghurt, hier zit evenveel eiwit in, is beter te eten, en nu kan ik thuis ook nog eens een bak kwark eten zonder dan te eentonig te eten.

Evenveel eiwit in Yoghurt? ??? 'k denk da je dringend een ander merk kwark moet gaan kopen.
 
Originally posted by Geoffke


Evenveel eiwit in Yoghurt? ??? 'k denk da je dringend een ander merk kwark moet gaan kopen.

Dat is toch niet zo vreemd? In die (halve liter) kwark zit 5 * 7 gram = 35 gram eiwit en hij heeft het over een liter yoghurt, dus dat is 10 * 3,5 (3,5 gram eiwit zit er toch in 100 ml yoghurt??) = 35 gram...
 
Originally posted by LeanderFCU


Dat is toch niet zo vreemd? In die (halve liter) kwark zit 5 * 7 gram = 35 gram eiwit en hij heeft het over een liter yoghurt, dus dat is 10 * 3,5 (3,5 gram eiwit zit er toch in 100 ml yoghurt??) = 35 gram...

en verreken dan gelijk het aantal koolhydraten en vetten maar.
 
magere kwark bevat 11 gram eiwit per 100 gram!
 
als ik een hele dag achter de comp moet hier, alles even uitrekenen en sochtends of de avond ervoor maken en dan alles mee, en ik ga altijd lekker op de plee zitten, zo gepiept
 
Originally posted by Lee Priest


Jij studeert zeker niet. Weet je hoe je dan aangekeken wordt?
Ik neem zelf bananen en boterhamen met beleg mee. En een shake ( poeder in een leeg en droog half liter fles. In de wc doe ik er water in. Zo kan ik tijdens en tussen de collegs mijn eiwitten en koolh. binnen krijgen.) Let je op vet, vraag dan om minder saus in de mensa.

Je wordt zeker raar aangekeken als je echt veel gaat eten tijdens colleges / pauzes... in de mensa kun je nog wel wat uit je tas halen. :)

btw, het nieuwe fitness gedeelte van het sportcentrum van de kub laat ook maar lang op zich wachten :mad:
 
Originally posted by Geoffke


Evenveel eiwit in Yoghurt? ??? 'k denk da je dringend een ander merk kwark moet gaan kopen.
kwark die ik in die situatie zou kopen moet ik daar 'droog' eten. dus dat is dan franse magere kwark van 7,5 gr eiwit. de 'normale' kwark die ik hier thuis heb staan is veeel droger, 11 gr idd. maar die krijg ik no way weg zonder iets er naast.

de yoghurt bevat 4,5 gr per 100 gr. maar hier eet je dus ook 2x zo veel van (liter yoghurt // 500 ml kwark) dus in deze situatie krijg ik enkel meer eiwit binnen. maar ik ben hier ook wel wat meer voor kwijt.
 
Zat vroeger op t'heilig hart in Kalmthout Vince, samen met Gert Stevens, Gut De KAey en Koen VDZ, misschien ken je ze wel.. Het was echt lachen die tijd!! Ik heb ook een tijd gebulkt op school. Tijdens de lessen zat ik dan te eten, soms lookworst en dan rufte de hele klas. De mannen vonde het altijd hilarisch hoeveel ik at.. Een tijdje nam ik elke dag karnemelk mee naar school. Had op een dag een vriend z'n fiets express omgestoten.. Hij had achteraf, toen ik orde had in de refter, samen met de mannen in mn karnemelk gezeken.. Heb dat spul nog helemaal binengekapt ook..

De KLooTzakken :yell: :yell: :yell:
 
koop meestal sochtends gewoon een volkoren brood en 2 pakken kipfilet en een tube ketchup en dat gaat gewoon in de loop van de dag op :) heb ook gewoon een grote pot eiwitpoeder hier staan.
 
ik koop een pak yoghurt met fruit erin. Ja dat spul waar veel te veel suiker in zit, maar daarvan doe ik een klein beetje bij de kwark wat het smeuïger maakt en beter te eten, en dat kleine beetje suiker wat er dan in zit zal me worst wezen.
 
Originally posted by ErEf
ik koop een pak yoghurt met fruit erin. Ja dat spul waar veel te veel suiker in zit, maar daarvan doe ik een klein beetje bij de kwark wat het smeuïger maakt en beter te eten, en dat kleine beetje suiker wat er dan in zit zal me worst wezen.

Dat doe ik na mn training.. 0.5kg KWark met bruine suiker mhhh
 
Originally posted by ErEf
ik koop een pak yoghurt met fruit erin. Ja dat spul waar veel te veel suiker in zit, maar daarvan doe ik een klein beetje bij de kwark wat het smeuïger maakt en beter te eten, en dat kleine beetje suiker wat er dan in zit zal me worst wezen.

giet dan gewoon een beetje honing bij je kwark en roeren maar.
honing is een uitstekende bron van enkelvoudige suikers omdat het niet voor grote schommelingen in je bloedsuikerspiegeling zorgt. Plus dat het verdomd lekker is en zodoende in zuidelijke landen bekend staat als een delicatesse en daar hebben ze alle reden toe. aanrader.
 
Ik doe r altijd gewoon wat zoetstof door heen, smaakt het uitstekend. Dat die kwark dik en droog is daar heb ik niet echt moeite mee, krijg het goed weg. Je moet iig nooit het sap afgieten wat op de kwark staat (als hij al open is geweest meestal meer), dat moet je r door heen roeren anders word het wel te droog.
 
Originally posted by Lee Priest


Jij studeert zeker niet. Weet je hoe je dan aangekeken wordt?

So what ???


ik koop in de eerste pauze een half brood met eiwitrijk beleg in de supermarkt, tweede pauze mijn tupperwarebak met macaroni/rijst en kip en de derde pauze een bak kwark die ik ook weer koop in de supermarkt (zit om de hoek dus..).
 
Originally posted by ErEf
ik koop een pak yoghurt met fruit erin. Ja dat spul waar veel te veel suiker in zit, maar daarvan doe ik een klein beetje bij de kwark wat het smeuïger maakt en beter te eten, en dat kleine beetje suiker wat er dan in zit zal me worst wezen.


zuivel en fruit is een slechte combi voor de vertering.
 
Back
Naar boven