Fitness Seller

Studie of opleidingkeuze sport gerelateerd

Bezoekers in dit topic

Heb je niets aan. En een extra diploma kost je alleen meer geld, hé.
Ja maar als je er al aan begonnen bent he. Dan heb je al geld uit gegeven, en anders is het verspild geld. Mocht je het dan afmaken heb je toch extra kennis, die altijd van pas kan komen, en een diploma
 
als ik aan een studie begin zou ik hem sowieso af maken
haha ja zo denkt iedereen erover tot je in het eerste jaar erachter komt dat je je BSA moet halen en het toch iets lastiger gaat dan je had verwacht :o:o

iets kiezen wat je interessant vindt is toch wel een pré, studeren wordt best wel onderschat imo. als je een vak niet leuk vindt is het al vervelend om te gaan studeren, laat staan een hele studie.
 
Haha je spreekt uit ervaring?
nee, ik heb mijn BSA wel gehaald. maar ik ken er genoeg waarbij het niet is gelukt omdat ze het uiteindelijk toch hebben onderschat qua studiedruk/interesse/moeilijkheidsgraad. geldt niet alleen voor mijn studie maar ook andere.
 
Ben je naar open dagen geweest vorig jaar? Ik neem aan dat ze dit jaar niet door zijn gegaan...
 
Ja ik begrijp dan niet zo goed waarom je, als je niks weet, voor rechten kiest. Daar moet toch een reden voor zijn?

Rechten en psychologie wordt vaak door studenten gekozen, als ze niet weten wat ze willen. Ik denk omdat met beide richtingen veel kanten op kunt, maar dat is een gok.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Als ik het zo lees
Je wil op zich theoretisch en veel lezen en onthouden
Je wil ook praktisch bezig zijn
Je vind medisch toch ook wel wat (plastische chirurgie... is ook weer uiterlijk
Je vind bewegingswetenschap ook interessant
Maar wil ook iets met sport.

Ik zou zeggen...kijk een naar fysiotherapie opleidingen. Je hebt veel theorie, menselijk lichaam, motoriek en beweging kennis, praktijk mogelijk later en je kan aanvullend sportfysiologie/sportfysiotherapie doen en eventueel aanvullend somatische therapie.

Tja.... vul nu gewoon wat aan vanuit wat je zegt. Want rechten studeren omdat je het niet weet gaat bar tegenvallen als ik zie hoe moeilijk je aan kan geven waarom en zo heen en weer hopt met wat je wil.
 
Als ik het zo lees
Je wil op zich theoretisch en veel lezen en onthouden
Je wil ook praktisch bezig zijn
Je vind medisch toch ook wel wat (plastische chirurgie... is ook weer uiterlijk
Je vind bewegingswetenschap ook interessant
Maar wil ook iets met sport.

Ik zou zeggen...kijk een naar fysiotherapie opleidingen. Je hebt veel theorie, menselijk lichaam, motoriek en beweging kennis, praktijk mogelijk later en je kan aanvullend sportfysiologie/sportfysiotherapie doen en eventueel aanvullend somatische therapie.

Tja.... vul nu gewoon wat aan vanuit wat je zegt. Want rechten studeren omdat je het niet weet gaat bar tegenvallen als ik zie hoe moeilijk je aan kan geven waarom en zo heen en weer hopt met wat je wil.
Fysiotherapie weet niet of me dat wat lijkt. Maar bewegingswetenschappen heeft ook met sport te maken;) maar ik zal even jaar fysiotherapie kijken thanks voor de tip
 
Daar heb je ook een punt, ik bedoelde alleen het uiterlijk van het lichaam. Innerlijk maakt niet zoveel uit
Hou er rekening mee.. sportfysio's begeleiden juist vaak mensen met een minder ideaal "uiterlijk" lichaam om een reden.
Er zijn ook mensen met onder en overgewicht die met een sportfysio juist vooruitgang willen maken. Dus ja... wil je meteen met perfecte mensen werken of wil je mensen helpen hun omstandigheden te verbeteren en te werken aan zichzelf. Met fysio en sport bijvoorbeeld.
Denk als jij alleen met uiterlijk mooie mensen wil werken dat je overal wel bedrogen uit gaat komen... Of werkeloos thuis zit :rolleyes:
 
Hou er rekening mee.. sportfysio's begeleiden juist vaak mensen met een minder ideaal "uiterlijk" lichaam om een reden.
Er zijn ook mensen met onder en overgewicht die met een sportfysio juist vooruitgang willen maken. Dus ja... wil je meteen met perfecte mensen werken of wil je mensen helpen hun omstandigheden te verbeteren en te werken aan zichzelf. Met fysio en sport bijvoorbeeld.
Denk als jij alleen met uiterlijk mooie mensen wil werken dat je overal wel bedrogen uit gaat komen... Of werkeloos thuis zit :rolleyes:

Haha het was een grapje maar thanks voor het advies
 
Je zou een opleiding tot sportleraar aan een ALO kunnen volgen, en dan bewegingswetenschappen. Ik denk dat fysiotherapie ook een route is naar BW.
Kinesiologie ken ik wel als vak in de ALO opleiding, maar is ook een beroep tegenwoordig.

Ik zou vooral de richting kiezen die je leuk vind, je wordt er dan vanzelf goed in, omdat je het leuk vindt. Sport verveelt nooit.
 
Misschien, idd, leraar lichamelijke opvoeding en dan misschien ook nog ander vak er bij doen als afwisseling. Niet verkeerd. Wat is het? 8 weken per jaar vrij? Als je dat lekker vindt.
 
Misschien, idd, leraar lichamelijke opvoeding en dan misschien ook nog ander vak er bij doen als afwisseling. Niet verkeerd. Wat is het? 8 weken per jaar vrij? Als je dat lekker vindt.

Én leraar of docent 1ste graad. Maar geen werk in te krijgen, vandaar ALO als vooropleiding, maar wel een hele gave. En als hij nu al VWO doet, lekker sporten, beetje BB erbij en studenten leven in. Theorie stelt niets voor. :D
 
Het zou toch behoorlijk jammer zijn van je capaciteiten als je een gymleraar opleiding gaat doen als je ook een academische studie aan kan.
 
Het zou toch behoorlijk jammer zijn van je capaciteiten als je een gymleraar opleiding gaat doen als je ook een academische studie aan kan.
Het is jammer als je een opleiding koopt die je niet leuk vind. Je kunt en moet toch je hele carrière blijven leren en jezelf blijven ontplooien.
 
Back
Naar boven