XXL Nutrition

studiemotivatie bijzonder laag.. help?

Bezoekers in dit topic

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Foto Contest x2
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
11.291
Waardering
6.037
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Even een keertje een niet sport-gerelateerde vraag:

Ik heb momenteel echt eenooorrrmmm veel moeite om mezelf aan te zetten tot studeren. Qua niveau kan ik mijn studie goed aan, en ik vind mijn studie ook echt interessant. Ik volg de colleges met belangstelling, maar daar houdt t bij op.
Ik krijg mezelf op dit moment niet aangezet tot het bijhouden van huiswerk, het lezen van studiestof, maken van aantekeningen bij colleges.. of leren voor tentamens.
Ik moet een aantal herkansingen doen.. eind vorig jaar had ik vrij weinig punten en na een week herkansen en alles een dag van tevoren leren alsnog een goed aantal punten binnen gehaald.. Daarna ging het weer een tijdje beter, en begin vorig jaar deed ik ook veel beter mn best..
maar nu laat ik het AL-TIJD aankomen op het aller allerlaatste moment, en zelfs dan ben ik constant het studeren aan het ontwijken met allerlei onzin. Iemand die dit ook tot in het extreme heeft gehad? Of die weet wat hier goed tegen helpt? Want ik begin het zat te worden maar ben momenteel te lui en slap om mezelf een schop onder mn reet te geven.

Ik zou goede tips enorm waarderen
 
Ga met anderen op school studeren en ga pas wat anders doen zodra je klaar bent ipv geen zin meer
 
Gebrek aan passie, het is dus waarschijnlijk niet het geen wat je graag doet. Iedereen is (gelelukkig) anders, doe wat je gelukkig maakt. Je kunt jezelf voor de gek houden maar daar schiet je logischerwijs niks mee op. Denk goed na over wat je wilt. Het leven is een stuk makkelijker als je iets doet wat je gelukkig maakt.

Met vriendelijke groet,

Dr. Phil
 
Ga met anderen op school studeren en ga pas wat anders doen zodra je klaar bent ipv geen zin meer

thanks for the tip

---------- Toegevoegd om 02:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:09 ----------

Gebrek aan passie, het is dus waarschijnlijk niet het geen wat je graag doet. Iedereen is (gelelukkig) anders, doe wat je gelukkig maakt. Je kunt jezelf voor de gek houden maar daar schiet je logischerwijs niks mee op. Denk goed na over wat je wilt. Het leven is een stuk makkelijker als je iets doet wat je gelukkig maakt.

Met vriendelijke groet,

Dr. Phil

Dat is het niet.. ik studeer voeding, en vind het echt rete interessant.. ik ga ook echt met plezier naar colleges toe. Het is op het moment echt het studeren zelf waar ik met de pet naar gooi
 
Ik heb precies hetzelfde gehad en ben gestopt, heb er nu spijt van gehad want heeft alleen maar extra tijd gekost.
Gewoon doorzetten dus.
 
wc0kgp.jpg
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

daarom
 
Ik heb precies hetzelfde gehad en ben gestopt, heb er nu spijt van gehad want heeft alleen maar extra tijd gekost.
Gewoon doorzetten dus.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

daarom

thanks. Wel goed punt. Niet zozeer dat het me motivatie geeft om nu echt aan de haal te gaan omdat ik dan nu iets wil bereiken, maar wel om te voorkomen dat ik uitkering moet gaan trekken:P

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------


haha ty. achtergrond op je telefoon?

---------- Toegevoegd om 00:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------

Vandaag wel interessante motivatiespeech gehoord over lijstjes maken met dingen die je wil bereiken. Schijnt goed te helpen
 
en met je studieloopbaanbegeleider of mentor of hoe dat dan ook mag heten contact opnemen?
 
Heb hetzelfde met m'n bachelor gehad, al volgde ik dan ook geen colleges. Is mezelf destijds niet gelukt er iets aan te veranderen. :o
 
Heb hetzelfde met m'n bachelor gehad, al volgde ik dan ook geen colleges. Is mezelf destijds niet gelukt er iets aan te veranderen. :o
Ik heb het ook :roflol:. Ik vind m'n opleiding redelijk interessant, maar meer dan de 2 dagen voor het tentamen leren doe ik niet. Tot nu toe gaat dat me prima af, maar dat zal niet zo door blijven gaan denk ik. Het lijkt mij ook een goed idee als je jezelf in de bieb op school vastzet. Althans, dat is wat ik zou proberen mocht ik mijn vakken niet halen door een waardeloze motivatie. Of een retourtje Maastricht als je goed in de trein kan werken :o. Methodes om daadwerkelijk je motivatie te veranderen kan ik zo even niet bedenken.
 
Heb hetzelfde met m'n bachelor gehad, al volgde ik dan ook geen colleges. Is mezelf destijds niet gelukt er iets aan te veranderen. :o

thanks man haha <3

---------- Toegevoegd om 00:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:35 ----------

Ik heb het ook :roflol:. Ik vind m'n opleiding redelijk interessant, maar meer dan de 2 dagen voor het tentamen leren doe ik niet. Tot nu toe gaat dat me prima af, maar dat zal niet zo door blijven gaan denk ik. Het lijkt mij ook een goed idee als je jezelf in de bieb op school vastzet. Althans, dat is wat ik zou proberen mocht ik mijn vakken niet halen door een waardeloze motivatie. Of een retourtje Maastricht als je goed in de trein kan werken :o. Methodes om daadwerkelijk je motivatie te veranderen kan ik zo even niet bedenken.

doe mij dan maar een trekschuittocht van uitmonding rijn tot de bron ervan.
 
Ik had dat ook... Ik heb 7 jaar gedaan over m'n opleiding (normaal 4 + 1 jaar) :rolleyes: Pas in 3de bachelor had ik eens geen herexamens (ofja, 1, maar van een praktisch vak waarvoor je niet kon studeren). Toen pas had ik door hoe zalig zo'n lange zomer is! Spijtig genoeg was ik het in het thesisjaar alweer vergeten en begon ik mijn thesis pas rond januari te schrijven (wel geslaagd, btw).

Tips heb ik dus niet. Een goed studieschema maken zou kunnen helpen, maar tbh: de kans dat je je eraan houdt, is klein. Op zo'n momenten is zelfs poetsen interessanter dan beginnen studeren :eek: Op den duur had ik me er ook gewoon bij neergelegd: ik had deadline stress gewoon nodig! Dus in de paasvakantie deed ik niet veel (behalve checken of ik alle materiaal had) en genoot van de vrije tijd, zo ook de eerste dagen van den blok: zonder schuldgevoel dingen doen die je leuk vindt. Een paar dagen voor dat examen, kwam dan de stress op en vloog ik er keihard in. Nuja, dat draaide niet altijd even positief uit, maar dan wist ik dat ik in augustus een dagje meer moest tellen voor dat vak ;)

Nu, een aantal jaar later, is dat wel verbeterd: ik stel niet zoveel meer uit maar begin er meestal meteen aan. En dat zowel op m'n werk als privé (volg nog avondschool), waarschijnlijk omdat ik er nu ook direct nut van inzie: vandaag dat werkje doen = in orde voor mijn 'baas', of vandaag studeren = morgen beter kunnen volgen in de les. Dus niet getreurd, dat verandert ooit wel ;)
 
Haha ga gewoon in de Forum bieb zitten de gehele dag! Ipv de beta-ass phuck op DBB uit te hangen!
 
misschien heb je een vriendin nodig
 
koffie met twee eetlepels mct-olie. De taak in stukjes knippen van een kwartier en met jezelf afspreken om dat kwartier te doen. Je de rest van de dag minder netjes en georganiseerd gedragen. Langs je huisarts voor Ritalin.
CILTEP proberen. Een ketogeen dieet volgen als je voldoende tijd hebt (eerste twee weken daalt de performance).
Studeren en werken op andere plekken die je niet associeert met mislukken (bieb, bij een maat, kantine van de sportschool). Vasten tot 12 uur s middags en in die ochtend twee uur productief werken, rest van de dag vrij.
 
Haha ga gewoon in de Forum bieb zitten de gehele dag! Ipv de beta-ass phuck op DBB uit te hangen!

Misschien moet jij je rug wat meer komen trainen bro

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

misschien heb je een vriendin nodig

Wat heeft dat met studeren te maken? :D
 
Back
Naar boven