AndroidHealthClinic

Sucralose en fenylalanine (en aspartaam) !!

Bezoekers in dit topic

nielzqqq

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
50
Waardering
1
Lengte
1m80
Beste mensen,

kheb even een vraag, ik zit al een tijdje in de cut en gebruik de laatste tijd curry light (met daarina sucralose) bij mijn kip en door mijn kwark gooi ik siroop suikervrij (zo goed als geen calorien), op deze siroop staat: bevat fenylalanine.

Nu heb ik altijd een beetje het idee dat ondanks het zo caloriearm is allemaal (net als cola light > aspartaam) dat je er toch vetter door kan worden, of zijn deze 3 ingredienten: aspartaam, sucralose en fenylalanine egt 100% GEEN vetmaker.

Ik hoop dat iemand een reactie kan geven, want ik zit nu wel leuk en aardig alles weg te werken wat deze 3 ingredienten bevat, maar het zou zonde zijn als het toch wat doet in verband met vetaanmaak etc. of kan ik deze 3 ingredienten zorgeloos blijven gebruiken (dus maakt niets uit voor vet, alleen de gezondsheidsissue's met deze ingredienten komen erbij kijken)

alvast bedankt!
 
Je wordt niet vet van dat chemische geneuzel, hoogstens van al dat andere voer dat je eet. Vet wordt niet gemaakt van dat minieme beetje sucralose, aspartaam, of welke kunstmatige zoetstof dan ook.
 
Aspartaam is samengesteld uit asparaginezuur en phenylalanine. De siroop zal daarom waarschijnlijk gezoet zijn met aspartaam.
Ondanks theorieën en tegenstanders van kunstmatige zoetstoffen is niet aangetoond dat deze het lichaamsgewicht laten stijgen:

There are long-standing and recent concerns that inclusion of NNS in the diet promotes energy intake and contributes to obesity. Most of the purported mechanisms by which this occurs are not supported by the available evidence, although some warrant further consideration. Resolution of this important issue will require long-term randomized controlled trials.
http://www.ajcn.org/content/89/1/1.long

Overweight subjects who consumed fairly large amounts of sucrose (28% of energy), mostly as beverages, had increased energy intake, body weight, fat mass, and blood pressure after 10 wk. These effects were not observed in a similar group of subjects who consumed artificial sweeteners.
http://www.ajcn.org/cgi/pmidlookup?view=long&pmid=12324283
 
bedankt voor de reacties! dus ik kan mn kip gewoon lekker met curry light blijven eten ? :D
 
Back
Naar boven