XXL Nutrition

Suggesties koude maaltijd lunch.

Bezoekers in dit topic

Fl0ris

Novice
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Beste lezers,

Heeft iemand suggesties voor koude maaltijden die ik mee naar college kan nemen? Op school is er geen beschikking over een magnetron, vandaar een koude maaltijd. Op het moment eet ik tijdens de lunch als ik niet thuis ben 2 boterhammem met kipfilet en sambal, een banaan en seizoensfruit.

Heeft iemand een goede suggestie voor een lekkere maaltijd, die ook nog erg voedzaam is.

Groet,

Floris
 
Beste lezers,

Heeft iemand suggesties voor koude maaltijden die ik mee naar college kan nemen? Op school is er geen beschikking over een magnetron, vandaar een koude maaltijd. Op het moment eet ik tijdens de lunch als ik niet thuis ben 2 boterhammem met kipfilet en sambal, een banaan en seizoensfruit.

Heeft iemand een goede suggestie voor een lekkere maaltijd, die ook nog erg voedzaam is.

Groet,

Floris
Dus je vind 2 boterhammen met fruit al voedzaam? das een heel kleine lunch. Maar goed.

Rijst en pasta salades. gekookte rijst of pasta mengen met gesneden groentes (kan rauwkost zijn) en vlees/vis wat ketchup of yoghurt dressing erdoor

Bonen (bruin/wit/rode) of mais salade. Deze mengen met groentes en vlees/vis met wat dressing

Pannenkoeken. Gewoon oprollen en schuiven.

Wraps met vullingen.
* insmeren met roomkaas en plakken zalm of kip ertussen met wat sla
* pindakaas met kip en ananas
* tonijn salade (zelf maken met tonijn, stukjes appel, uitje augurk en at ketchup
 
@TazdevlZitten niet echt maaltijden tussen die veel voedingswaarde hebben, wat ik van de lunchgerechten zag. Ik ben meer op zoek naar een maaltijd als rijst, groente en kipfilet maar dan iets met dezelfde voedingswaarde dat ook koud ook nog 'lekker' is.
 
shake + brood
 
@TazdevlZitten niet echt maaltijden tussen die veel voedingswaarde hebben, wat ik van de lunchgerechten zag. Ik ben meer op zoek naar een maaltijd als rijst, groente en kipfilet maar dan iets met dezelfde voedingswaarde dat ook koud ook nog 'lekker' is.
Als je je rijst in bouillon kookt en je kip lekker marineert met kruiden als kerrie paprika of gebruik sambal ketjap en wat gemengde groentes erdoor is het prima koud te doen. Je kan zoveel doen met kruiden.
Lekker kip (en niet om reclame te maken) is de toscaanse kip van muscle meat. Is al gekruid en lekker mals. gewoon door de rijst met groentes en oud lekker weg te eten.
Heb je wat meer aan kcal over in je schema. Sweet chilisaus van de lidl. :D

rest zie mijn eerdere opmerkingen.
 
Koude tosti
 
@Marina1975 Bedankt voor de tips! Meestal eet ik om de twee uur boterhammen met kipfilet en rucola/ijsbergsla en sambal plus fruit. Hier krijg ik echter vaak geen vol gevoel van en heb als ik thuis kom vaak trek.

Ik ben zelf niet zo'n fan van koude rijst. Maar de pasta salades ga ik wel proberen! Aan wat voor pannenkoeken moet ik denken, bv sport pancakes van B&F? of gewoon zoals mijn moeder pannenkoeken zou bakken maar dan met een schep(je) whey erdoorheen?
 
Ik vind zelf als je rijst goed aankleed met genoeg vlees en groente dat het goed vult. Je moet wel genoeg nemen uiteraard. want ik moet zeggen van 2 boterhammen en wat fruit raak ik ook niet gevuld. Toen ik nog brood at waren het er 5 bij de lunch. :o Maar met rijst krijg ik mijn kcal beter en sneller weg.

Denk ook eens na over de bonen salades. Bonen vullen goed.

Pannenkoeken kan je gewoon maken zoals normaal. Je kan er eiwit pannenkoeken van maken door er whey doorheen te gooien. je kan ook havermout pannenkoeken maken. Er zijn genoeg varianten.
 
Ik neem naar het werk nooit boterhammen mee.
Altijd voor 4X eten als ik 8 uur werk, bv 120 gr kip met rijst of aardappel, 100gr zalm met rijst of groenten.
Past allemaal in tupperwaredoos.
Dit alles op voorhand klaargemaakt en ik eet dit koud op.
Ik eet dan om de 2 uur.

Succes
JP
 
shakes van oats met whey, eventueel kwark, magere kipfilet op volkoren brood, magere smeerkaas, etc etc. genoeg mogelijkheden.
 
Rijst met kip en groente, denk hierbij aan broccoli of groene asperges.
Kip kan ook vervangen worden door vis,eventueel uit blik.
En rijst vervangen door volkoren pasta ;)
 
Kalkoen/kip blokjes, kalkoen/kip pitta, gebakken vis, gehakte steak
 
Tip;

Koude pasta met; groene pesto, tonijn uit blik, paprika en sambal erdoor heen!
40 cent per portie van tevoren klaar te maken in bulk en 3 dagen houdbaar!
Enjoy
 
Pastasalade: 150gr fenne pasta, een blik tonijn, cashew noten 50gr, sla 100 gr, paperika en 2 appels. Goeie maaltijd heb je 2 bakken salade
 
100 gr rijst ongekookt, ongeveer 260 gekookt, blikje maïs, kipfilet en tonijn. Ongeveer 560kc ekv 32/89/9
 
Back
Naar boven