Fitness Seller

suggesties voor kuiten

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
het enige wat ze bij mijn sportschool hebben voor de kuiten is een seated calf raises apparaat, echter deze heb ik afgelopen week tot zn maximum gehaald. Hiernaast deed/doe ik een standing calf raises met een halter, maar graag wil ik er nog een oefening bij ipv de seated calf raises machine. In mn BB literatuur kom ik niet veel alternatieven tegen, ik zit te denken om maar seated calf raises te doen met een halter, maar dat lijkt me wel wat minder omdat we alleen maar een niet al te dik beschermkussentje hebben om er omheen te doen (nog niet geprobeerd dus ik weet niet zeker of het te doen is). Iemand nog andere suggesties ?
 
donkey calf raise machine, jammer dat ze die niet overal hebben, anders smith standing calf raise wat meer setjes doen en afsluiten met de seated.
 
zeker jammer dat ze de donkey calf raise machine ook niet bij mij hebben, hoor veel positiefs erover. bij mij groeien de kuitenen ook niet hard. zelf vind ik de standing calf raise niet fijn.
zal die smith eens proberen:)
 
Ik doe altijd seated calf raises en standing calf raises. en ik zet de loopband op de hoogste helling graad en ga dan heel over dreven 5 min lopen dan voel je je kuiiten ook goed !
 
Kuiten zijn Cool! Balen dat je geen goed uitgeruste sportschool hebt....
Misschien kun je Donkey's doen, met een flinke bodybuilder op je rug. Doe ik ook vaak, en na een repje of 20 staan ze in de fik.
Verder zou je nog op een een verhoging, traptrede o.i.d. Standing Calf Raise met een been te gelijk kunnen doen, evt. met een dumbbell in je handen.
En ook wel een goeie is op de (incline) leg press. Kun je prima kuiten op trainen.......
Probeer creatief te zijn, want er is niks zo mooi als een paar flinke kaddetjes onder je knie!:D
 
Je Kan seated calf raise niet vergelijken met welke vorm van staande raises ook.

Bij de staande vormen word zowel de gastrocnemius als de soleus getraind, terwijl de zittende vormen, doordat de gastrocnemius aan 1 kant verkort is, voornaamlijk de soleus belasten.

Een oefening zoals donkey, waarbij de gastrocnemius op rek is, is dus juist het tegenovergestelde van seated rais.

Wat je kan proberen is een superset van seated calf raises direct gevolgd door gehurkte raises. De naam zegt het al, gewoon op je hurken gaan zitten en vanuit de bal van je voet op&neer gaan tot het niet meer gaat.
 
Zelf heb ik walgelijk dikke kuiten. Afgelopen week heb ik eens goed opgelet wat voor benen de wielrenners in Zolder hadden. Helaas, bij geen van hen waren de kuiten zeer sterk ontwikkeld.
De oorzaak ligt er waarschijnlijk in, dat ik altijd de neiging had op mijn tenen te lopen wegens een te korte achillespees.

Dus... veel op je tenen lopen als je je kuiten wilt ontwikkelen? Die webstek http://www.exrx.net is inderdaad heel goed om oefeningen te vinden.. moet ik ook weer eens bezoeken. Wel is het meer voor gevorderden dan voor beginners. Je ziet door de bomen het bos niet meer.

Greetz,

Esperantisto
 
Wij hebben geen seated calf staan :(, daarom gebruik ik de eerder genoemde smith seated calf raise. Gebruik wel een grote handdoek die je om de stang heen rolt ofzo anders is het niet te doen. Je kunt twee schijven op de grond leggen om je voeten op te zetten en een grotere bewegingsuitslag te bereiken.

Vraag me alleen af of je zoiets zoekt, want in feite is het dezelfde oefening.
 
Try changing the position of your feet...this will able you to get more variation in your calf workout while using only one machine. Or go to another gym haha LOL!

ptbyjason
 
thanks voor jullie suggesties !! :thumb:
 
Onze sportschool heeft niets speciaals voor kuittraining, maar het gaat op zich ook met de legpress. Gewoon in gaan liggen met je benen gestrekt (niet overstrekt natuurlijk) en dan met de bal van de voet op de rand van de voetensteun gaan staan (liggen). Kan alleen als ze zo'n legpress met een voetensteun met een knik hebben.
 
Originally posted by Esperantisto
Zelf heb ik walgelijk dikke kuiten.
Jij spint te veel :p De sportschooleigenaar sprak vorige week met afschuw over een spinningdag waar hij eens was geweest, met van die gasten met 'vies gespierde benen' en een gewoon bovenlijfje erop. Net andersom als sommigen die je bij ons in de sportschool ziet :rolleyes: :D
 
Originally posted by wateengedoe2

Jij spint te veel :p De sportschooleigenaar sprak vorige week met afschuw over een spinningdag waar hij eens was geweest, met van die gasten met 'vies gespierde benen' en een gewoon bovenlijfje erop. Net andersom als sommigen die je bij ons in de sportschool ziet :rolleyes: :D

Ha ha.. die kuiten zijn juist iets minder dik geworden met spinning.. het kwam echt vooral door het op de tenen lopen denk ik hoor. Ik heb ook enorm korte achillespezen. Een kennis van me had het nog veel erger,daar brak altijd de zool van haar schoenen. Ik probeer nu normaal af te wikkelen, niet op de fietsschoenen natuurlijk..

Het is wel zo dat bij de supergetrainde fietsers het hele bovenlijf is weggeteerd omdat dat altijd als minder belangrijk wordt gezien. Lance Armstrong kon voorheen niet zo goed meekomen in het peloton omdat hij te gespierd was wegens zijn triathlonverleden, maar toen hij zo zijn spieren wegteerde bij zijn ziekte (teelbalkanker) en daarna terugkwam was hij 'overtollig' gewicht kwijt. De wielerprofs praten tegenwoordig ook nergens anders over dan over dieten heb ik me laten vertellen.. het is soms eng als je ziet hoe mager ze zijn.. hoe lichter het totaal gewicht, des te beter je kunt klimmen. Geldt in zijn geheel ook voor hardlopers. Die zien er ook uit als wandelende skeletjes als ze in topvorm zijn. Wielrenners hebben tenminste prachtige benen! En in Zolder heb ik heel wat mooie benen bewonderd!

Esperantisto
 
Originally posted by Esperantisto

Geldt in zijn geheel ook voor hardlopers. Die zien er ook uit als wandelende skeletjes als ze in topvorm zijn. Wielrenners hebben tenminste prachtige benen! En in Zolder heb ik heel wat mooie benen bewonderd!

Esperantisto

Sprinters niet!!! Die zien er juist vrij gespierd uit allemaal!
 
hebben jullie ook zo'n last van bloeduitstortingen op je schouders na standing calves gedaan te hebben?
 
Juist...
Ben johnson was precies een echte bodybuilder... vooral zijn schouders :eek:
 
Originally posted by jamesz
hebben jullie ook zo'n last van bloeduitstortingen op je schouders na standing calves gedaan te hebben?

Ja! heel vaak. Ik loop in de gym met een wijd shirtje zonder mouwen. En vaak spreken ze me aan van: Jeezes man, wat heb jij uitgestoken. Uw rug staat vol rode striemen. Jij bent aan het openscheuren! :rolleyes:
 
een handoekie op je schouders leggen tijdens de oef. helpt eigenlijk ook voor geen mallemoer :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven