XXL Nutrition

Suiker behoefte

Bezoekers in dit topic

Absolutely

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
97kg
Vetpercentage
17%
Ik word er niet goed van.. Verslaafd aan snoep !!

Is er een sup,( extra vits ??) die de suiker behoefte naar beneden haalt ? Normaal heb ik wel het idee dat als je niet te veel neemt, het wel flusched..

Maar wil weer eens kijken hoe diep ik de cut in kan, en met die zoetigheid gaat het niet lukken natuurlijk.

Hoe doen jullie snoepverslaafden het ?

uit eigen ervaring weet ik dat behoefte aan zoet aangeleerd is.
je kunt het dus ook afleren. tanden op elkaar en doorbijten.
daarna smaakt milka echt smerig.

nou je kunt bijv wat suikervrije mentos of wijngums kopen
er zijn vele soorten suikervrije snoep die lekker zijn
ik neem ook elke dag wel een paar snoepjes of dropjes(bij de appie nu ook katjesdrop suikervrij:D )moet kunnen vindt ik maar als ik geen suikervrije snoep heb dan eet ik niks ik neem nooit een gewoon snoepje....

Snoepverslaafd?
Geen last van houd meer van hartig i.p.v die zoete gesuikerde troep.
Suikervrij is uiteraard niet suikervrij er zal altijd suiker inzitten in een vorm die vervangend is zoals aspartaam,sucralose enz,enz.
1e klas rotzooi als je even zoekt op google naar deze vervangers.
Je kunt nog beter een stuk fruit pakken.

het is toch zo dat het eten van suikers je "trek" versterkt?
drink maar eens een paar glazen melk, dan heb je meestal geen trek meer in je snoepies

nou je kunt bijv wat suikervrije mentos of wijngums kopen
er zijn vele soorten suikervrije snoep die lekker zijn
ik neem ook elke dag wel een paar snoepjes of dropjes(bij de appie nu ook katjesdrop suikervrij:D )moet kunnen vindt ik maar als ik geen suikervrije snoep heb dan eet ik niks ik neem nooit een gewoon snoepje....

Zelfs die vreet ik nog op .. haha ..Fruit ben ik wel mega lui voor .. Dat moet geschild en in stukjes

Niet wéér die discussie over aspartaam hé...??!!:eek: :D

De sugarrush is inderdaad gewoon af te leren, probeer voor jezelf een plan op te stellen waarin je je snoepgebruik afbouwt en daarvoor in de plaats het eten van fruit opbouwt. Ik was altijd een enorme M&M's freak én ik had altijd wel van die pakken nep-Twix (van de LIDL) liggen. Op een gegeven moment probeerde ik bij diezelfde LIDL gewoon een doosje mueslirepen (zit nog wel iets van chocola in) en die bleken kei lekker! Ook hebben ze daar van die mueslikoekjes in een zak (soort ringetjes) die er niet uit zien maar heerlijk wegknagen. Nu eet ik haast nooit meer zoet of chocola en als ik op werk een taartje krijg, is het me vaak al te machtig.

Je suikerbehoefte is dus zéker af te leren, vooral als je maar in het achterhoofd houdt waar je het voor doet (een mooi lichaam en een goede gezondheid). ;)

Zelfs die vreet ik nog op .. haha ..Fruit ben ik wel mega lui voor .. Dat moet geschild en in stukjes

:D echt he ooo ben je daarna niet aan de race???
maar jah altijd beter als dat je een zak gewoon snoep leeg eet denk ik
en over dat zoetstoffen slecht zijn zolang ze niet met goede bewijzen komen blijf ik het gebruiken.

teveel zoetstof zorgt bij mij voor Een verklote huid .. ben gestop ermee en merk dat het echt stukken minder wordt, ik deed echt overal fructose etc in...

:D echt he ooo ben je daarna niet aan de race???
maar jah altijd beter als dat je een zak gewoon snoep leeg eet denk ik
en over dat zoetstoffen slecht zijn zolang ze niet met goede bewijzen komen blijf ik het gebruiken.

Krijg ook wel een idee dat het uit verveling is soms, Ben nu een dag "clean".. Eens kijken hoelang het duurt dat ik snoepjes zie lopen ;)

't Is echt waar dat je het gewoon aanleert/afleert!!
Een tijdje proberen echt NIET te snoepen, paar weken ofzo, tanden op elkaar.. en dan wordt je behoefte aan zoetigheid gewoon veeel minder.. en kan het zelfs echt VIES smaken! Heb ik dus ook.. Snoep nu al twee maanden niet en ik vind chocolade nu niet zo lekker meer, als ik het toevallig proef!
En als je een supplement wilt gebruiken.. ze zeggen dat chroom de behoefte aan zoet doet afnemen.. maar ik weet niet of dat echt zo is??

Wikipedia:

In de oxidatietoestand +6 is chroom in zuur milieu een zeer krachtige oxidator. Cr3+ is van groot belang voor de metabolisme van suiker in het menselijk lichaam. In tegenstelling tot de meeste andere metalen die als sporenelement in levende organismen voorkomen, bindt chroom niet aan eiwitten.

Probleem: chroom is bij mijn weten kankerverwekkend...Chroompicolinaat, dat soms in fat burners zit, is dat ook en kan tevens je DNA veranderen/verstoren...

Back
Naar boven