Fitness Seller

Suiker in de Clean bulk (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Gast 171128

Cool Novice
Lid geworden
1 jul 2021
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
63kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

mensen zeggen dat je zo min mogelijk suiker en onverzadigde vetten moet eten bij de clean bulk. Klopt dit verhaal?
 
Haha dat is inderdaad goed gezegd
 
Hoi,

mensen zeggen dat je zo min mogelijk suiker en onverzadigde vetten moet eten bij de clean bulk. Klopt dit verhaal?
Nee. Onverzadigde vetten zijn juist goede vetten. Suikers rondom je training is niet zo veel mis mee, maar het is maar net hoe je de definitie van 'clean' interpreteert.
 
Hoi,

mensen zeggen dat je zo min mogelijk suiker en onverzadigde vetten moet eten bij de clean bulk. Klopt dit verhaal?
Nee. Maar uiteraard moet je er ook voor zorgen dat je niet de hele dag door troep aan het vreten bent. Ik zou zeggen post je schema en dan kunnen we meer gerichte feedback geven.
 
Heb niet per definitie een schema. Maar af en toe dan denk ik na van ja is het wel goed als ik Nutella er op smeer? Is het niet beter om carb killa of dergelijke eiwit rijke chocopasta erop te smeren. Maar als ik dit zo hoor is dat niet nodig. Ik eet gelukkig niet alleen maar suiker. Anders zou het trainen denk ik ook wel een stukje slechter gaan en zou ik dat wel merken
 
Ik denk bij 63 kg op 1,86 m dat je eerder moet overwegen om eens een broodje meer met Nutella te nemen.
Mits de rest van je schema in orde is.
 
Ik denk bij 63 kg op 1,86 m dat je eerder moet overwegen om eens een broodje meer met Nutella te nemen.
Mits de rest van je schema in orde is.
Eens! Had de stats nog helemaal niet gezien.
Zorg dat je in elk geval voldoende eiwitten eet, voldoende gezonde vetten (noten, avocado, olijfolie, kokosolie etc) en voldoende groente en fruit en dan voor de rest gewoon zoveel je op krijgt zonder echt heel vet te worden.
 
Ga in de stickies eens op zoek naar wat 'suikers' en onverzadigde vetten zijn of google voor de suikers iets in de trend van 'koolhydraten suikers'.

Jouw mensen zijn wat onwetend over dit onderwerp gok ik zo
 
Clean bulk wil zeggen dat je maar een kleine overschot in kcals doet om niet dik te worden. Dus heeft in principe niks te maken met wat je precies eet.
Maar los daarvan heb je zowel verzadigd, als onverzadigd vet nodig om gezond te zijn. En suiker is juist de beste energiebron voor het sporten.
Dus nee, je training zou er niet slechter door gaan, misschien zelfs wel beter.

Ik wil niet zeggen dat wat ik doe de beste optie is, maar om even een referentie te geven:
De eerste 6 jaar dat ik trainde heb ik zo 'clean' mogelijk gegeten, progressie gemaakt, maar was echt een last om zo te eten. Niet alleen voor mezelf, maar het maakte mij ook een ongezellige lul rondom andere mensen omdat ik nooit gezellig mee kon eten of drinken met anderen. Moest altijd of mijn eigen bakje eten, of kwark, of iets saais bestellen in gezelschap.

De afgelopen 9 jaar eet ik ongeveer 80% junkfood zolang mijn kcals en eiwitten maar kloppen. Amper groenten of fruit, en kan daarmee nog exact dezelfde progressie maken. Ik heb plezier in wat ik kan eten, zit niet vast aan regels wanneer ik met anderen ben. Ik kom niet over als een domme obsessieve meathead overal, en mijn bloedwaardes zijn gewoon kerngezond.

Nou zeg ik niet dat je 80% junkfood moet gaan eten. Maar wel dat je niet teveel moet obsessen over wat je precies eet. Voor fysieke progressie eet je de juiste kcals en eiwitten. En voor gezondheid moet je voor jezelf bepalen wat je neemt om de juiste hoeveelheid vitaminen en mineralen binnen te krijgen (meer is niet beter).
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen 9 jaar eet ik ongeveer 80% junkfood zolang mijn kcals en eiwitten maar kloppen. Amper groenten of fruit, en kan daarmee nog exact dezelfde progressie maken.
Rt :roflol:
Zal ik over 20 jaar wel spijt van gaan hebben maar goed
 
Rt :roflol:
Zal ik over 20 jaar wel spijt van gaan hebben maar goed
Veel cardio wil wel helpen :p
Ik doe ongeveer 8 a 14 uur intensieve cardio per week naast de 4 a 8 uur krachttraining:o
You can't out-train a bad diet they said.. I beg to differ.
 
Eens! Had de stats nog helemaal niet gezien.
Zorg dat je in elk geval voldoende eiwitten eet, voldoende gezonde vetten (noten, avocado, olijfolie, kokosolie etc) en voldoende groente en fruit en dan voor de rest gewoon zoveel je op krijgt zonder echt heel vet te worden.
Sinds wanneer is kokosolie een gezonde bron van vetten? Ik weet dat er voedingsguru's en supplementenzaken zijn die dit promoten, maar vanuit de medische wereld wordt het veelal afgeraden. Kokosolie bestaat voor zo'n 85% uit verzadigde vetten. De overigen bronnen die jij noemt uit voornamelijk onverzadigde vetten, welke een stuk beter zijn.
 
Clean bulk wil zeggen dat je maar een kleine overschot in kcals doet om niet dik te worden. Dus heeft in principe niks te maken met wat je precies eet.
Je haalt de woorden 'lean' en 'clean' door elkaar. 'Clean' betekent daadwerkelijk 'gezond'. 'Lean' betekent inderdaad een klein overschot om niet te veel vetten aan te zetten en dus 'lean' te blijven.
De termen lean bulk en clean bulk worden vaak door elkaar gebruikt.
 
Je haalt de woorden 'lean' en 'clean' door elkaar. 'Clean' betekent daadwerkelijk 'gezond'. 'Lean' betekent inderdaad een klein overschot om niet te veel vetten aan te zetten en dus 'lean' te blijven.
De termen lean bulk en clean bulk worden vaak door elkaar gebruikt.
Haha, best slecht dat ik na al die jaren altijd nog heb gedacht dat die 2 termen min of meer gewoon hetzelfde betekende en ik gewoon dacht dat mensen er hun eigen namen aan gaven zoals 'droogtrainen' ook zo'n maffe term is :o
Maar in dat geval heb ik niks gezegd! Enjoy your broccoli, dry chicken and rice! :p
 
De afgelopen 9 jaar eet ik ongeveer 80% junkfood zolang mijn kcals en eiwitten maar kloppen. Amper groenten of fruit, en kan daarmee nog exact dezelfde progressie maken. Ik heb plezier in wat ik kan eten, zit niet vast aan regels wanneer ik met anderen ben. Ik kom niet over als een domme obsessieve meathead overal, en mijn bloedwaardes zijn gewoon kerngezond.
Kun je eens een overzicht geven wat je zoal eet op een doordeweekse dag? Gewoon, voor de beeldvorming. Ik kan me niet voorstellen dat je hier gezond oud mee kunt worden.
 
Kun je eens een overzicht geven wat je zoal eet op een doordeweekse dag? Gewoon, voor de beeldvorming. Ik kan me niet voorstellen dat je hier gezond oud mee kunt worden.
Denk dat het allemaal wel mee zal vallen de 80/20 regel zit bij iedereen zo in het hoofd gebakken dat we die verdeling erg vaak terug zien ;)
 
Kun je eens een overzicht geven wat je zoal eet op een doordeweekse dag? Gewoon, voor de beeldvorming. Ik kan me niet voorstellen dat je hier gezond oud mee kunt worden.
Haha okay.
Het gaat wel in vlagen. Ik eet meestal veel dezelfde dingen bijna elke dag voor een lange tijd, en uiteindelijk ben ik dat zat en zoek ik iets anders om elke dag te eten.

Maar voor een groffe schets (niet in specifieke volgorde):
1 bak lindahls Kvarg (Framboos smaak).
1 bak magere kwark als dipsaus met een zak tortilla chips.
4 magnetron pannenkoeken + 8 plakken kaas.
1 pizza.
2 a 4 Ah merk snickers.
Half zakje haribo snoepjes.
Vaak nog wel iets er bij. Kan alles zijn.

Roteer sommige van die dingen met bijvoorbeeld:
Iglo diepvries maaltijd + 2 plakken kaas.
Liter chocomelk
Meer snoep en snickers.
Reep chocolade.
Pak oreos.
Wit brood met chocopasta of kaas.
Thuisbezorgd (durum doner, hamburger, chinees, indiaas).
Hamkaas broodjes van jumbo.
Stroopwafels.
Roerei met 4 a 6 eitjes.
Ben en jerry´s.
Heel af en toe een patat met.

Op dagen dat ik fiets gooi ik 250 gram tafelsuiker + 3 scheppen malto dex in 1 van mijn bidons, en eet ik nog enkele gelletjes met 100 kcals aan suiker.

Zoals je kan zien zijn kaas en chocolade wel een beetje mijn go to smaken :p

Ik ben nu bijna 34 en voel me fiter dan ooit.
 
Back
Naar boven