Fitness Seller

Suiker in de Clean bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Haha, best slecht dat ik na al die jaren altijd nog heb gedacht dat die 2 termen min of meer gewoon hetzelfde betekende en ik gewoon dacht dat mensen er hun eigen namen aan gaven zoals 'droogtrainen' ook zo'n maffe term is :o
Maar in dat geval heb ik niks gezegd! Enjoy your broccoli, dry chicken and rice! :p

Een sausje bij je kip met rijst mag wel hoor :)
 
Haha okay.
Het gaat wel in vlagen. Ik eet meestal veel dezelfde dingen bijna elke dag voor een lange tijd, en uiteindelijk ben ik dat zat en zoek ik iets anders om elke dag te eten.

Maar voor een groffe schets (niet in specifieke volgorde):
1 bak lindahls Kvarg (Framboos smaak).
1 bak magere kwark als dipsaus met een zak tortilla chips.
4 magnetron pannenkoeken + 8 plakken kaas.
1 pizza.
2 a 4 Ah merk snickers.
Half zakje haribo snoepjes.
Vaak nog wel iets er bij. Kan alles zijn.

Roteer sommige van die dingen met bijvoorbeeld:
Iglo diepvries maaltijd + 2 plakken kaas.
Liter chocomelk
Meer snoep en snickers.
Reep chocolade.
Pak oreos.
Wit brood met chocopasta of kaas.
Thuisbezorgd (durum doner, hamburger, chinees, indiaas).
Hamkaas broodjes van jumbo.
Stroopwafels.
Roerei met 4 a 6 eitjes.
Ben en jerry´s.
Heel af en toe een patat met.

Op dagen dat ik fiets gooi ik 250 gram tafelsuiker + 3 scheppen malto dex in 1 van mijn bidons, en eet ik nog enkele gelletjes met 100 kcals aan suiker.

Zoals je kan zien zijn kaas en chocolade wel een beetje mijn go to smaken :p

Ik ben nu bijna 34 en voel me fiter dan ooit.

Na die rommel zou ik juist genieten van een ultra gezonde maaltijd.
 
Na die rommel zou ik juist genieten van een ultra gezonde maaltijd.
Haha, doe ik ook wel eens hoor. Maar het zit er niet standaard in.
Eerlijk gezegd vind ik een gezond bord eten ook heel lekker, maar ik ben gewoon super lui.
 
Haha, doe ik ook wel eens hoor. Maar het zit er niet standaard in.
Eerlijk gezegd vind ik een gezond bord eten ook heel lekker, maar ik ben gewoon super lui.

Hier nog één. Nooit zin om moeite te doen in de keuken. Dat is meer iets voor keukenprinses BB_
 
Twee pagina's verder in een topic over suiker en niemand die insulinegevoeligheid heeft genoemd.
 
Voor je gewicht maakt suiker niet uit, er zijn allerlei onderzoeken naar gedaan en als je minder eet dan je verbrandt dan val je af. Of je meer honger krijgt van suiker bij gelijke inname is discussie over, maar ik denk het wel. Als ik een flinke salade eet dan heb ik de rest van de dag echt minder trek dan als ik dezelfde kcals in koekjes neem. Of dat verschil dan komt door het volume (water) en vezels + andere nutrienten of suikers is de volgende vraag.

Insulinegevoeligheid - tsja, als je gewoonweg niet te dik bent en te weinig eet in een cut ben je juist heel insulinegevoelig. Sporten verlaagt ook je insulinegevoeligheid, met name de vele cardio van Yannick doet dat. Misschien dat hij daarom ook weg komt met al die shitzooi (voor je hart en bloedvaten is al dat verzadigde vet alsnog niet gezond).
 
Hier nog één. Nooit zin om moeite te doen in de keuken. Dat is meer iets voor keukenprinses BB_
Ik flikker alles in de wok, dan is 't toch wel snel klaar. Echt uitgebreid koken ben ik ook te lui voor, dan haal ik wel af.
 
Zag er altijd smakelijk uit wat je hier deelde ;)
Ik eet nu broccolirijst e.d. met koolvis en weet daar zelfs iets van te maken. :P
Als je geen lekkere wijven hebt, moet je het maar van eten hebben toch. ;)
 
Voor je gewicht maakt suiker niet uit, er zijn allerlei onderzoeken naar gedaan en als je minder eet dan je verbrandt dan val je af. Of je meer honger krijgt van suiker bij gelijke inname is discussie over, maar ik denk het wel. Als ik een flinke salade eet dan heb ik de rest van de dag echt minder trek dan als ik dezelfde kcals in koekjes neem. Of dat verschil dan komt door het volume (water) en vezels + andere nutrienten of suikers is de volgende vraag.

Insulinegevoeligheid - tsja, als je gewoonweg niet te dik bent en te weinig eet in een cut ben je juist heel insulinegevoelig. Sporten verlaagt ook je insulinegevoeligheid, met name de vele cardio van Yannick doet dat. Misschien dat hij daarom ook weg komt met al die shitzooi (voor je hart en bloedvaten is al dat verzadigde vet alsnog niet gezond).
Klopt. Ik adviseer ook niet om precies te doen wat ik doe. Er is maar een heel klein groepje mensen in de wereld die zoveel uren zowel kracht als cardio doen om de sides te kunnen compenseren.
Maar in een minder extreme variant kan men prima wat junkfood eten in combinatie met sporten, zonder dat daar allemaal negatieve gevolgen aan kleven.
 
clean bulk wasda ?
 
Klopt. Ik adviseer ook niet om precies te doen wat ik doe. Er is maar een heel klein groepje mensen in de wereld die zoveel uren zowel kracht als cardio doen om de sides te kunnen compenseren.
Maar in een minder extreme variant kan men prima wat junkfood eten in combinatie met sporten, zonder dat daar allemaal negatieve gevolgen aan kleven.
Ik doe ook beiden maar ben gewoon oud en moet daarom harder werken. Daarnaast is het lastig om dat laatste beetje ver weg te krijgen van toen ik nog dik was.
 
Ik doe ook beiden maar ben gewoon oud en moet daarom harder werken. Daarnaast is het lastig om dat laatste beetje ver weg te krijgen van toen ik nog dik was.
Fair
 
Haha okay.
Het gaat wel in vlagen. Ik eet meestal veel dezelfde dingen bijna elke dag voor een lange tijd, en uiteindelijk ben ik dat zat en zoek ik iets anders om elke dag te eten.

Maar voor een groffe schets (niet in specifieke volgorde):
1 bak lindahls Kvarg (Framboos smaak).
1 bak magere kwark als dipsaus met een zak tortilla chips.
4 magnetron pannenkoeken + 8 plakken kaas.
1 pizza.
2 a 4 Ah merk snickers.
Half zakje haribo snoepjes.
Vaak nog wel iets er bij. Kan alles zijn.

Roteer sommige van die dingen met bijvoorbeeld:
Iglo diepvries maaltijd + 2 plakken kaas.
Liter chocomelk
Meer snoep en snickers.
Reep chocolade.
Pak oreos.
Wit brood met chocopasta of kaas.
Thuisbezorgd (durum doner, hamburger, chinees, indiaas).
Hamkaas broodjes van jumbo.
Stroopwafels.
Roerei met 4 a 6 eitjes.
Ben en jerry´s.
Heel af en toe een patat met.

Op dagen dat ik fiets gooi ik 250 gram tafelsuiker + 3 scheppen malto dex in 1 van mijn bidons, en eet ik nog enkele gelletjes met 100 kcals aan suiker.

Zoals je kan zien zijn kaas en chocolade wel een beetje mijn go to smaken :p

Ik ben nu bijna 34 en voel me fiter dan ooit.
Ik zei dat ik veel junkfood at maar jij spant wel echt de kroon, ik krijg al hart en vaatziektes bij het oplezen van deze lijst
 
Ik zei dat ik veel junkfood at maar jij spant wel echt de kroon, ik krijg al hart en vaatziektes bij het oplezen van deze lijst
Haha :p
Ik maak het vaak genoeg nog wel bonter. Maar ik moest een gemiddelde dag omschrijven.
Afhankelijk van of ik fiets, en hoeveel uur ik fiets op die dag, zijn mijn kcals minimaal 3500, en maximaal 8000 kcals.
En ik kom er niks op aan met 78kg
 
Sinds wanneer is kokosolie een gezonde bron van vetten? Ik weet dat er voedingsguru's en supplementenzaken zijn die dit promoten, maar vanuit de medische wereld wordt het veelal afgeraden. Kokosolie bestaat voor zo'n 85% uit verzadigde vetten. De overigen bronnen die jij noemt uit voornamelijk onverzadigde vetten, welke een stuk beter zijn.
Vanuit mijn optiek is kokosolie ook een prima vetbron en zeker niet alle medici zijn het over dit onderwerp eens. Vele studies naar verzadigd vet zijn gebaseerd op correlatie en geen causatie, daarnaast is er niet 1 type verzadigd vet. Nu wil dit niet zeggen dat je grotendeels je vetten uit verzadigde vetten moet halen (dit kan wel concurreren met essentiële vetzuren, echter kan een tekort aan verzadigde vetzuren de opname van omega 3 juist beperken), maar in het kader van gezonde voeding past kokosolie hier prima bij mits er gevarieerd wordt in diverse vetbronnen. Bedenk ook dat juist de verzadigde vetten veel belangrijke functies hebben in het lichaam. Verzadigde vetten zijn o.a. bevorderlijk voor het functioneren van de energievoorziening van celmembranen en vele organen.

Kokosolie bestaat trouwens uit 63% korte- en middellange-ketenvetzuren en 36,6% lange-ketenvetzuren. Gehydrogeneerde oliën kunen voor 30,9% tot 46,9% bestaan uit verzadigde vetten. Dit is natuurlijk bewust gedaan om de oliën stabieler te maken, onverzadigde vetten zijn namelijk niet geschikt om te verhitten. Dan heb ik het nog niet over de transvetten die ontstaan in dit proces die wel degelijk de gezondheid kunnen schaden.

Kortom, het is niet zo simplistisch als men voorgespiegeld en jammer genoeg zijn de meeste medici hier simpelweg niet voor opgeleid.

imnewhere
Ik zou in jou log hier nog op terug komen, maar ik had hier nog geen tijd voor gehad tot aan nu. Mijn oplader is kapot dus ik zit op de laptop en kan helaas geen foto's maken van de tekst (als je dit interessant vind dan wil ik dit nog wel sturen!), maar de adviezen die in het boek staan komen neer op 30% totaal aan vetzuren voor volwassenen (voor kinderen ligt dit afhankelijk van de leeftijd tussen de 30-55%) waarvan 2-3% omega 6 en 0,5-1,5% omega 3 vetzuren. De overige 25,5-27,5% zou je moeten halen uit zowel verzadigde als onverzadigde vetzuren (bij voorkeur dus uit natuurlijke vetten).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven