AndroidHealthClinic

Suiker tekort?

Bezoekers in dit topic

tacfly6

Novice
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
5
Waardering
1
Laatst ben ik begonnen met wat aanpassingen te maken in mijn dagelijkse voedingspatroon. Ik eet nu sinds een maand 3000 cal per dag (klassiek: 1 warme maaltijd en 4 broodmaaltijden) waarvan de eerste 3 weken nog steeds met zoetigheid zoals hagelslag, chocolade pasta, jam enz. Toen kwam ik boven de 100 gram suiker per dag uit. Nu heb ik geprobeerd om dit zoetige broodbeleg te vervangen voor gezond broodbeleg zoals fruit, pindakaas, granen en nu is mijn suikerinname hoogstens 20 gram per dag (koolhydraten 386 per dag) (Zou kunnen dat de calculatie van fitnesspall afwijkt) Dit heb ik 4 dagen volgehouden en nu heb ik niet eens energie meer om de trap op te lopen. Voorheen had ik de energie om elke dag zo ongeveer een marathon te rennen. Komt dit door te weinig suiker? En wat is de hoeveelheid suiker die ik per dag moet eten?

ps: Ik weet dat dit een soort afkickverschijnsel kan zijn en dat er mensen zijn die haast zonder suiker leven. Ook las ik dat je lichaam dan energie uit vet of spieren haalt en dat kan ik er niet bij gebuiken sinds ik 176cm ben en 58 kg weeg. Gezond aankomen is mijn doel...
 
Carbs = suikers. Je eet nog steeds 4x per dag brood en fruit dus er zal geen gebrek aan koolhydraten en/of suikers zijn.

Even wennen denk ik.
 
sinds ik 176cm ben en 58 kg weeg

Hoe vaak sport je per week en hoe ziet de rest van je beweging eruit? Heb je een erg actief leven? Voor je lengte/gewicht lijkt het me dat je onnodig vet gaat aanzetten met deze hoeveelheid kcal.
 
Terugschroeven van de hoeveelheid suiker kan niet de oorzaak zijn als je deze hebt vervangen door complexe koolhydraten. Deze geven evenveel energie, maar dan met een meer gereguleerde afgifte. Wat zijn je macro's nu t.o.v. hiervoor?
 
zal me niks verbazen als het ook ontwenningsverschijnselen zijn. Als ik na een vakantie (waarbij ik genoeg suikers binnenkrijg :-)), weer "normaal" ga aten heb ik ook altijd een paar dagen hoofdpijn en weinig energie. Na een paar dagen is dat weg en heb je weer alle (lees: meer) energie
 
Carbs = suikers. Je eet nog steeds 4x per dag brood en fruit dus er zal geen gebrek aan koolhydraten en/of suikers zijn.

Even wennen denk ik.
tacfly6 20 gram suikers?
Wat voor fruit eet jij?

Oppassen als je sommige dingen via een app tracked.
Sommige vergeten de suikers te vermelden bij het opmaken van een nieuw item.
Als jij deze dan gaat gebruiken in je eetdagboek dan kan het best zijn dat jij al even wat meer suikers binnen hebt dan je gedacht had.

peduh zijn redenering lijkt hier ook wel wat van toepassing.
Je gaat wat afkicken van de suikers in de eerste tijd.
Hoelang dit mentaal duurt is bij iedereen anders.
 
20 gram suiker kan wellicht niet kloppen. Een beetje fruit eten en je zit er zo boven. Herbekijk je schema eens...
 
De vermeldingen van de app kloppen vaak niet idd. In de ene banaan vermelding zit wel suiker en in de andere niet. Ik eet het meest volkoren brood wat er is zo ongeveer. Zit daar ook suiker in want het is haast ongefilterd? Dus als ik gewoon brood blijf eten zonder zoetigheid & 1 warme maaltijd met 1 stuk fruit per dag is er niks aan de hand?

Ik heb op het moment nog een kantoorbaan maar dat veranderd in de toekomst naar een actievere baan. Ik heb mijn voedingsschema wel voor een actieve levensstijl ingesteld.
Ik volg nu een eigen gemaakt trainingsschema opgebouwd uit exercises van apps en yt videos. Ik ben nu 4 maanden daar mee bezig en het is soms nog zoeken naar mijn limiet en het juiste aantal sets en reps omdat ik sinds een maand overgestapt ben van de 30 day fitness app naar mijn eigen trainingsschema omdat ik eruit groeide. Dus nu een trainingsschema meer sets en reps.

Maandag: Abs - Arm - Leg
Dinsdag: Rust
Woensdag: Abs - Arm - Leg
Donderdag: Abs - Arm
Vrijdag: Arm - Leg
Zaterdag: Abs
Zondag: Abs - Arm- Leg

Arm: 30 minuten per keer
Abs: 20 minuten per keer
Leg: 30 minuten

Shoulder en back exercises zitten hier ook bij inbegrepen.

Verder gebruik ik een macro van 50% Koolhydraten, 25% Vet, 25% Eiwitten. Dit gebaseerd op een advies van een macro calculator.
Ik kom alleen nooit aan mijn aanbevolen eiwitten per dag. Ik gebruik impact whey van myprotein maar dat kan ook maar 1 scoop van 25g per dag anders krijg ik puisten.
Weten jullie eten wat snel klaar te maken is (het liefst koud) wat veel eiwitten bevat en weinig vet?
Als ik bijv pindakaas eet zit ik al te snel weer aan mijn aanbevolen vet.

Alvast bedankt!

IMG_20190828_140610.jpg


_20190828_140627.jpg
 
Weten jullie eten wat snel klaar te maken is (het liefst koud) wat veel eiwitten bevat en weinig vet?

BBQ kipflakes van de Jumbo. 135 gram kip voor 2 euro. Bakje openmaken en meteen klaar om op te eten. 31 gram eiwit per bakje.
 
Ik eet bijna elke dag zoetigheid bij m'n ontbijt.
Chocoladepasta, speculoospasta, Kellogg's.
Whatever I feel like.
Gewoon wat in toom houden.
Met 25 Gr pasta kan je perfect twee sneden brood smeren. Je kan echt alles eten gewoon zien dat het uitkomt.

Koude pastasalade kan je bvb de zondag klaarmaken.
Heb je 1 keer werk kan je gauw twee dagen van eten.
Er zijn tal van mogelijkheden.
Als je wilt voeg me toe op je mfp mss dat je wat inspiratie kunt halen uit mijn eetdagboek...
85gram vetten is hier ook de standaard.
Screenshot_2019-08-28-14-33-08-967_com.myfitnesspal.android.png
 
Laatst bewerkt:
Verder gebruik ik een macro van 50% Koolhydraten, 25% Vet, 25% Eiwitten. Dit gebaseerd op een advies van een macro calculator.
Ik kom alleen nooit aan mijn aanbevolen eiwitten per dag. Ik gebruik impact whey van myprotein maar dat kan ook maar 1 scoop van 25g per dag anders krijg ik puisten.
Weten jullie eten wat snel klaar te maken is (het liefst koud) wat veel eiwitten bevat en weinig vet?
Als ik bijv pindakaas eet zit ik al te snel weer aan mijn aanbevolen vet.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 464634

Bekijk bijlage 464635

Je weegt 58kg. Zoals ik het zie op de foto, is je doel 193g eiwitten. Dit is m.i. overkill.
De macroverdeling 50% K, 25% V en 25% E is achterhaald.
Meeste mensen hier adviseren het volgende: rond 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht, min 1g vetten per kg lichaamsgewicht en rest van de kcals opvullen met carbs.
120g eiwitten is dus redelijker voor jou. Mag natuurlijk wel ietsje meer zijn ook, maar 193g is toch wel extreem.
 
Je weegt 58kg. Zoals ik het zie op de foto, is je doel 193g eiwitten. Dit is m.i. overkill.
De macroverdeling 50% K, 25% V en 25% E is achterhaald.
Meeste mensen hier adviseren het volgende: rond 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht, min 1g vetten per kg lichaamsgewicht en rest van de kcals opvullen met carbs.
120g eiwitten is dus redelijker voor jou. Mag natuurlijk wel ietsje meer zijn ook, maar 193g is toch wel extreem.

2x lichaamsgewicht met een minimum van 140 gram per dag :p
 
Als ik mijn eiwitten per dag naar omlaag haal moeten mijn koolhydraten omhoog? Of moet ik de hele 3000 cal aanpassen op de 120 gram eiwit om de macro kloppend te maken?
 
Als ik mijn eiwitten per dag naar omlaag haal moeten mijn koolhydraten omhoog? Of moet ik de hele 3000 cal aanpassen op de 120 gram eiwit om de macro kloppend te maken?
3000kcal verdelen over 120-130gram eiwitten, 60gram vetten en de rest opvullen met carbs.
 
Als ik mijn eiwitten per dag naar omlaag haal moeten mijn koolhydraten omhoog? Of moet ik de hele 3000 cal aanpassen op de 120 gram eiwit om de macro kloppend te maken?
Ongeveer 120g eiwitten, min 58g vet (mag gerust meer zijn - doe ik zelf ook - zo geraak je immers makkelijker aan de benodigde kcals), rest opvullen met carbs.
 
Ongeveer 120g eiwitten, min 58g vet (mag gerust meer zijn - doe ik zelf ook - zo geraak je immers makkelijker aan de benodigde kcals), rest opvullen met carbs.
Lege kcals zijn liquid kcals.
Behalve geuze daar zitten tamelijk wat carbs is...
 
Maandag: Abs - Arm - Leg
Dinsdag: Rust
Woensdag: Abs - Arm - Leg
Donderdag: Abs - Arm
Vrijdag: Arm - Leg
Zaterdag: Abs
Zondag: Abs - Arm- Leg

Arm: 30 minuten per keer
Abs: 20 minuten per keer
Leg: 30 minuten

Shoulder en back exercises zitten hier ook bij inbegrepen.

Bekijk bijlage 464634

Bekijk bijlage 464635

Als je gezond wil aankomen moet je een normaal schema gaan volgen? Zou beginnen met een goed trainingsschema en wat lien zei over je macros zou ik ook aanhouden.
 
Vetten mogen best meer zijn. 1 gr per kh bw is een minimum.
 
A. Beter trainingsschema.
B. Je krijgt via carbs je suiker binnen want carbs = suiker en suiker = carbs.
C. Eet gezond, track dagelijks je kcal en bekijk wat je gewicht doet.
Ga je te hard dan minder kcal en ga je te zacht of sta je stil meer kcal. Beide imo te doen met carbs. Houd je eiwitten hoog en wees niet bang voor wat gezonde vetten.
En vergeet je vocht inname niet, word erg onderschat. (waterrrrr)
 
Back
Naar boven