XXL Nutrition

Suikers Hoeveel??? In clean bulk.

Bezoekers in dit topic

Close

Novice
Lid geworden
10 jan 2016
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Goedemorgen ,

Ben aan het proberen te clean bulken.
In het begin zat ik op 3500 Kl per dag
50% kolydraath
30% eiwit
20% vetten

Ik werd voor mij gevoel te snel dik , en ben naar 3000 Kl gegaan.
Wat me op zich wel bevalt.
Me onderhoud is rond de 2950.
Maar zie wel dat ik massa begin aan te maken.

Het enige nadeel is dat ik toch wel buik vet aanzet.
Zeker minder dan me 3500 Kl dagen, maar toch wel wat.

Voor me training of na me training, doe ik 20 min cardio(verbrand ongeveer 200kl)
Dus niet heel hoog.

2-2.5 gr eiwitten per dag
1-1.25 gr vet
270-280 kolydraath

Soms eet ik meer kolydraath richting 300-325.
Schommelt beetje per dag.
Maar dit zijn de richtlijnen

Er zit vaak 40-45 gr suiker in(staat in de app van vetsecret).
Maar eet geen troep(snoep,chocolade,junkfood)(heel soms uitgesloten).


Moet ik nou minder suikers nemen , dat mijn buikvet weg gaat.
Of heeft dat geen zin?

Na mijn training neem ik snelle kolydraath van body en fit(magnificent)

Mijn eiwit poeder is van merk Optiium Nutrition Gold Standerd

En soms neem ik true Mass van BSN(niet te veel )

Kolydraath haal ik uit pure Rice poeder , en oats en zilvervliesrijst en volkorenpasta.
En 2 volkorenbrood per dag max.


Vetten haal ik uit vis, kokosolie, olijfolie.

Gebruik creatine op moment.

Moet ik iets veranderen? Ofzo door gaan.
En strax gewoon van plaats 45%-50% kolydraath naar 35%-40% dat ik sneller me buikvet verlies.

Wat ik zeg gaat wel goed, maar kickbokste veel vroeger waar ik echt op laag vet% zat.
Dus was stuk strakker.
Maar ben nu wel stuk gespierder, maar met buikje

Heel erg bedankt !!!
Voor de reacties ..
 
Heedt geen enkele zin Nee. Als jij 3000 kcal op een dag verbrand en je eet 2500 kcal aan kristalsuiker val je ook af. (spierverlies eventjes buiten beschouwing)
 
kcal = kcal
 
Ja dat dacht ik ook al.
Wat zijn nu dan de opties??
 
Ja dat dacht ik ook al.
Wat zijn nu dan de opties??
Als je (te)veel vet aanzet dan krijg je meer binnen dan dat je verbruikt. De oplossing is heel simpel: minder binnenkrijgen of meer verbruiken door middel van cardio.
 
Als je nog steeds te veel vet aanzet, is de kans groot dat je je onderhoud te hoog hebt ingeschat.
(Sorry, antwoord is hierboven ook al gegeven terwijl ik aan het typen was)
 
Dat denk ik ook..
Ben nu naar fitness pall ap gaan gebruiken.
En als ik daar percies hetzelfde invoer zit ik met mijn ontbijt d'r 120 Kl hoger.

En hij geeft bij 0.2 aankomen per week(doe ik maar anders word ik helemaal dik).
Dat ik op 2580kl per dag moet zitten.
Dus dat is al pakweg 300kl minder.
Nog niet eens over de verschillen qua tellen gesproken.

Dus als ik goed begrijp!
Maakt het geen bal uit wat ik nou percies eet.
Witbrood of witte pasta.

Als ik maar op 50% kolydraath
30% eiwit
20% vet

In me 2600kl blijf..

Klopt dat??

Bedankt
 
En klopt het onderhoud, hoe ik het heb berkent.

188cm
85kg
37jaar

Zittend werk
5x kracht per week

Want ik kwam via berekening van deze site op 2965kl uit
En via fitness pal app om 2580kl

Miss heb ik fout gemaakt qua zittend werk.
Maar ik neig toch meer te geloven daarbij rond 2900 moet zitten voor onderhoud.
 
Je onderhoud kan je alleen bepalen door te experimenteren. Die berekeningen zijn precies wat het zegt.. berekeningen...
Het houdt geen rekening met je metabolisme bijvoorbeeld.

Het verschil van Fatsecret en Myfitnesspall is wss omdat je niet je eigen voeding erin hebt ingevuld. Je moet wel kijken op JOUW producten die je eet.
In die apps kan iedereen wat invoeren. Dat hoeven dus niet de kcal en ekv van jouw producten te zijn.

Kortom:
* je onderhoud bepaal je door xxxx kcal te eten en te kijken naar je gewicht. Blijft je gewicht constant dan is dat je onderhoud.
* bereken je eten met je eigen voedingsmiddelen. Dan heb je pas een nauwkeurigere waarde
 
Bedankt weer!!!
 
Ik raad je aan de documentaire "The sugar film" te kijken. Dan zul je zien dat calorieën uit suiker niet hetzelfde gerekend kunnen worden als calorieën uit andere voedingssoorten.
 
Ik raad je aan de documentaire "The sugar film" te kijken. Dan zul je zien dat calorieën uit suiker niet hetzelfde gerekend kunnen worden als calorieën uit andere voedingssoorten.

Nee, niet in termen van gezondheid, hormoonschommelingen, en dat soort aspecten. Wel in de directe zin (waar TS naar vraagt) van afvallen of aankomen. Als je verder in je schema gewoon goede macro's hanteert maakt het 0 komma 0 verschil of je bulksurplus (300-500 kcal) volledig uit suikers bestaat of uit 'cleane' voedingsbronnen, in termen van vetopslag/spiergroei dan.
 
Ik raad je aan de documentaire "The sugar film" te kijken. Dan zul je zien dat calorieën uit suiker niet hetzelfde gerekend kunnen worden als calorieën uit andere voedingssoorten.
please. ga gauw heen :o
 
Probeer suiker altijd te beperken, ook tijdens je bulk. Da zorgt gegarandeerd voor een schijt van een fysiek. Zie 99% v dbb.

Maar negeer ook de "suikers" van whatsapp, die gooien natuurlijke suiker uit fruit of groentes onder dezelfde noemer als snickers.


Je zet mss sneller vet aan op je buikstreek. Probeer mss wat minder kcal te eten en kijk of je nog mooi kan cleanbulken zonder buikvet aan te zetten. (Soms verward mn vocht wel met buikvet. Als je vl carbs eet, dan houdt je ook meer vocht vast).
 
Heedt geen enkele zin Nee. Als jij 3000 kcal op een dag verbrandt en je eet 2500 kcal aan kristalsuiker val je ook af. (spierverlies eventjes buiten beschouwing)

Vraag me toch altijd af hoeveel daar ('kcal is kcal') van waar is (i.e. http://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19). Nu zal je natuurlijk wel afvallen als je meer verbrandt dan inneemt maar vraag me af of het 1:1 is als je andere macro's hebt (verschil 3.5k en 2.5k op 3k onderhoud met 10/80/10 vs. 30/40/30).
 
Vraag me toch altijd af hoeveel daar ('kcal is kcal') van waar is (i.e. http://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19). Nu zal je natuurlijk wel afvallen als je meer verbrandt dan inneemt maar vraag me af of het 1:1 is als je andere macro's hebt (verschil 3.5k en 2.5k op 3k onderhoud met 10/80/10 vs. 30/40/30).

Je hebt een bepaald aantal eiwitten nodig voor behoud van spiermassa / synthese van extra spiergroei, en je hebt een bepaald aantal vetten nodig om je hormoonhuishouding op orde te houden. Mits je aan die randvoorwaarden voldoet, is het gewoon kcals = kcals, of je de rest van de kcals die je tot je neemt nu volledig gaat vullen met carbs, nog meer eiwitten, of vetten, maakt echt 0 verschil in termen van afvallen of aankomen. Dus 10/80/10 gaat wel wat uitmaken ten opzichte van 30/40/30, omdat je dan simpelweg niet genoeg eiwitten en vetten binnen krijgt. Maar bijvoorbeeld 30/40/30 of 35/35/30 of 40/30/30 of 50/30/20 gaat echt geen verschil maken als je telkens op hetzelfde totaal kcal uitkomt
 
Back
Naar boven