XXL Nutrition

Suikers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frietbakker

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
3.948
Waardering
31
Hallo luitjes ik had een vraagje wat btreft suikers.

Hoe staan jullie tegenover suikers? Ik weet dat je ze zoveel mogelijk moet vermijden tijdens een cut, tenzij post workout.
Op een bulk wil je ook al niet te veel suiker, want suiker is een echte dikmaker en je hebt er nogal makkelijk snel teveel van binnen.

Maar overal zit tegenwoordig suiker in, in drinkyoghurts met een smaakje, dat geld ook voor gewone yoghurt en kwark. In pindakaas kan nogal eens wat suiker zitten, of in granenrepen dat soort dingen.

Meestal worden de bovenstaande produkten toch gezien als gewoon gezond. Er staat op de ingedieenten altijd wel dat er suiker in zit maar nooit hoeveel. Ik denk niet dat je het altijd kan afleiden uit de verpakking als er op staat

10 koolhydraten
9 waarvan suikers

Je weet immers zo niet of het natuurlijke suikers zijn of geprocesseerde suikers (ofzoiets) of fruitsuikers. De laatste zijn over het algemeen slecht. Dus nu is de vraag kunnen die (beetjes) suiker in zulke producten kwaad? Zou je die producten moeten vermijden of gaat het over zulke nietige hoeveelheden dat je er geen zorgen over hoeft te maken als je die produkten met een 'normale' hoeveelheid naar binnen werkt?
 
Mijd zeker de gerafineerde suikers de witte dus, want die ontrekken vitaminen en mineralen van het lichaam en zijn zeer ongezond.
Idd in de huidige voeding zit veel te veel suiker en bijna in alles wat je kan bedenken zit het wel.
Maar ik zou me niet druk maken over dat feit, zolang je maar de pure suikers vermijd uitgezonderd na de training druivensuiker.
 
Originally posted by admin
Mijd zeker de gerafineerde suikers de witte dus, want die ontrekken vitaminen en mineralen van het lichaam en zijn zeer ongezond.
Idd in de huidige voeding zit veel te veel suiker en bijna in alles wat je kan bedenken zit het wel.
Maar ik zou me niet druk maken over dat feit, zolang je maar de pure suikers vermijd uitgezonderd na de training druivensuiker.


Geheel mee eens. Arnold Schwarzenegger noemde suiker al eens 'de sluipmoordenaar van de huidige generatie'. Moet toch al voldoende zeggen.
 
Back
Naar boven