Fitness Seller

Suikers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kickboxtony

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 dec 2002
Berichten
234
Waardering
0
Even een vraagje voor de experts,

Is er iemand die ervaring heeft met suiker en acne als gevolg? Ik heb laatst ontdekt dat dat bij mij de oorzaak is geweest van acne. Kan ik wel uitgebreid uit gaan leggen hoe dat precies in mekaar steekt maar dat doet er even niet toe. Ik heb suiker volledig uit mijn dieet gehaald en dan bedoel ik dus echt helemaal (alle vanzelf sprekende dingen als cola, snoep, jam etc maar ook de dingen waar je het niet zou verwachten zoals mais, koolsla, augurken in zoet zuur water, melk en dat soort dingen.) In bijna 95% van alles wat te krijgen is zit wel suiker dus dit is best moeilijk maar daar geef ik geen ruk om. Alles mooi en wel, acne verdwenen (als ik een snoepje eet heb ik precies 3 dagen later weer last van acne dus ben erg gevoelig voor suiker) En nu de vraag...heeft geen suiker in je dieet een negatief effect op je training? Kan ik bijvoorbeeld mijn simpele koolydraten uit alleen fruit (fructose) halen of kun je die zelfs achterwegen laten en alleen op tragere koolydraten gaan? Bijvoorbeeld direct na de training. Ik wil geen glucose in mijn lichaam krijgen omdat ik daar dus eigelijk gewoon alergisch voor ben en weet iemand welke zoetstoffen er allemaal omgezet kunnen worden naar glucose? Dextrose, maltodextrine, aspartaam noem maar op....beetje wazig allemaal maar ik zal eerst es ff kijken wat jullie hier over te vertellen hebben. Ik wil gewoon geen suiker maar geen negatieve invloed op mijn training en groei daar door.
 
Lijkt erg op het ketodieet dat ik doe, maar dit is zo mogelijk nog extremer. Ik zou als ik jou was dan flink veel fruit eten dan verzamelt het fructose zich als glycogeen in je lever en is je bloedsuikergehalte hoog genoog om goed te trainen.. DENK ik tenminste.

Espi
 
Suiker geeft snelle callorieën meer niet..voor de rest is het gewoon troep, waardeloos.
Je kan dus, als je snel energie nodig hebt, best producten eten die relatoief hoog staan op de GI maar toch geen suiker bevatten.
Kijk daarvoor eens op een voeding/GI/II lijst.
 
Maar ik dacht dat suiker juist vanalles in je lichaam regelt met insuline en alles...en na het trainen, waarom neemt iedereen dan dextrose? Insuline piek toch? Wat zou ik daarvoor in de plaats kunnen doen om toch hetzelfde effect te krijgen?
 
Na de training is het handig..verder niet.
Insuline pieken gedurende de dag zijn niet gewenst, je wil dan een continu pijl aanhouden.
Na een insuline spike krijg je een feedback uitwerking waardoor je juist een heel laag bloedglucose pijl krijgt wat weer catabool is. Dus ook na de post workout shake hoor je later tragere koolhydraten te eten om niet in een dip te vallen.
 
hmm...na de training dan maar 2 stuks fruit ofzo en kwartiertje later shake
 
Zeg ik nietn ik neem zelf ook 60 gram dextrose na de training.
Fruit is geen goed idee omdat dit vooral leverglycogeen aanvult.
Doe gewoon shake eiwit/glucose 40-60 g en 20-30 min later een meer complexe maaltijd eiwit/koolhydraten/vetten 25-55-20.
 
ja maar dat is nu juist het probleem...ik mag geen glucose eten
 
weet je zeker dat je van glucose na de training ook acné krijgt? Heb je dat al eens geprobeerd? Want na de training behandelt je lichaam suiker echt heel anders hoor! Als jij van langzame koolhydraten, zoals volkorenbrood, havermout, zilvervliesrijst e.d. geen acné krijgt, dan betekent dat dat je op zich niet allergisch bent voor glucose (kan ook haast niet, het is zo'n basaal stofje), want bij zetmeelvertering komt ook (en alleen) glucose vrij! Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het binnenkomen van een grote hoeveelheid suiker op het moment dat je lichaam er niks mee kan. Misschien eerder een bijwerking van insuline dan van glucose? Dat zou ook verklaren waarom je het van fruit niet krijgt (fructose heeft lang niet zo'n grote invloed op je insulineafgifte, daarom mogen diabetici dat ook hebben).
 
Interessant....zal het eens proberen...bedankt!
 
Laat het dan maar horen hoe het is gegaan, ik ben erg benieuwd!
 
Back
Naar boven