Fitness Seller

Suikerziekte

Bezoekers in dit topic

tongercore

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2003
Berichten
2
Waardering
0
Zijn er hier ook mensen met diabetes die intensief trainen. Ik ben zelf diabeet en ben nu een half jaartje licht aan het trainen maar wil binnenkort gaan beginnen met het echte werk.

Mijn vraag is eigenlijk hoe jullie je diabetes-dieet combineren met een krachttraining-dieet en welke supplementen je het best kan gebruiken aangezien veel supplementen niet voor diabeten geschikt zijn.
 
Ik weet niet veel van diabetes af, maar volgens mij zijn diabetici niet extra gevoelig voor eiwitten en creatine. En dat zijn toch de best gewaardeerde 'supplementen'.

En als je diabeet bent ken je vast de glycemische index wel. Dus gewoon eten kiezen met een lage GI waarde (dat zal je nu ook al doen) maar dan méér eten.
 
Originally posted by tongercore
Zijn er hier ook mensen met diabetes die intensief trainen. Ik ben zelf diabeet en ben nu een half jaartje licht aan het trainen maar wil binnenkort gaan beginnen met het echte werk.

Mijn vraag is eigenlijk hoe jullie je diabetes-dieet combineren met een krachttraining-dieet en welke supplementen je het best kan gebruiken aangezien veel supplementen niet voor diabeten geschikt zijn.

Vertel eens wat meer over je situatie(welke type diabetes, in welke mate?). En wat wil je precies weten? De belangrijkste supplementen kun je gewoon gebruiken.
 
Mijn zusje heeft ook diabetes...die moet volgens mij gewoon zorgen dat de hoeveelheid die ze eet en de hoeveelheid insuline die ze binnen krijgt (ze heeft zo'n pomp) in verhouding zijn...
DENK ik tenminste....jij zal dat wel beter weten.

Je moet iig proberen meer te eten...dat is het belangrijkste...
 
Ik heb zelf diabetes, al sinds mn 6e jaar, ik weet in principe niet beter. Tja, wat moet ik zeggen. Wil je meer eten dan kan dat gewoon. Je moet gewoon je spuitpatroon aanpassen. Ik heb geen pomp omdat ik makkelijk regelbaar was. Supplementen, proteine, gebruik ik alleen, heeft niets met de glucosewaarden van je bloed te maken. Als je meer info wilt moet je eens langs een dietist(e) gaan en je arts raadplegen.
 
:O:O Zelfde als hij^^^ heb alleen wel een pomp, kan het trouwens wel aanraden zo'n pomp, heel handig
 
Back
Naar boven