MuscleMeat

Bezoekers in dit topic

Kevin F

Novice
Lid geworden
29 mrt 2017
Berichten
27
Waardering
0
Ik ben 19 jaar oud, ben 1 meter 70, en weeg 70 kilo, heb de laatste tijd aardig wat massa gepakt met vooral zware sets en dropsets en trainen tot failure, nu is mijn doel om een mooie sixpack te krijgen voor de zomer, ik heb al een beetje een sixpack maar mijn vet% moet nog een klein beetje omlaag om echt die mooie duidelijke blokjes te zien, maar ik wil natuurlijk geen tot weinig spiermassa verliezen en eigenlijk wat spiermassa aankomen en een lager vet% krijgen, mijn schema is als volgt : Borst, Schouder, Triceps, dag erna Buik, dag erna Rug, Bicep, Benen dag erna Buik, en zo door zeg maar en af en toe een rust dag als ik merk dat ik nog niet helemaal hersteld ben, nu is mijn vraag: moet ik meer kcal verbranden per dag dan dat ik binnen krijg maar wel met een ontiegelijk hoog aantal eiwitten op een dag zodat ik wel wat spiermassa gain of is dit simpelweg niet mogenlijk om wat duidelijkere blokjes, aderen etc te krijgen en spiermassa op te bouwen en zal ik cardio erbij doen op mijn buik dagen..
 
het is het een of het ander...verder ben je qua lengte/gewichtsverhouding niet heel groot dus ik zou gewoon op onderhoud eten. wellicht dat je wat kracht boekt en een beetje droger Word...maar cutten zou ik zeker niet doen.

over je trainingsschema, ik zou zelf persoonlijk geen schouders pakken op de dag dat je borst doet...wellicht handiger als je die bijv. op de dag doet dat je ook je buik traint. Ook rug/bi is voldoende. En dan op je dag dat je benen traint je buik weer pakken. hopelijk heb je er wat aan! ook is het niet verkeerd om eens te gaan kijken naar een ander trainingsschema, er zijn betere alternatieven.
 
het is het een of het ander...verder ben je qua lengte/gewichtsverhouding niet heel groot dus ik zou gewoon op onderhoud eten. wellicht dat je wat kracht boekt en een beetje droger Word...maar cutten zou ik zeker niet doen.

over je trainingsschema, ik zou zelf persoonlijk geen schouders pakken op de dag dat je borst doet...wellicht handiger als je die bijv. op de dag doet dat je ook je buik traint. Ook rug/bi is voldoende. En dan op je dag dat je benen traint je buik weer pakken. hopelijk heb je er wat aan! ook is het niet verkeerd om eens te gaan kijken naar een ander trainingsschema, er zijn betere alternatieven.

Bedankt voor je reactie! Ben indd niet heel groot maar dat is ook me doel niet wil zeker nog veel spiermassa winnen maar vooral een laag vet% en fit eruit zien en zijn! Maar als ik op onderhoud eet, dan kom je geen vet% aan maar gain je dan wel spiermassa als je eiwit level hoog is?
 
je zult in principe op gewicht blijven , maar zo kun je eventueel nog wel wat massa krijgen en ietsje droger worden. je hebt enorm veel opties...ook kun je een tijdje lean bulken. daarna gewoon een cut!
 
1. Ontiegelijk hoog gaan in eiwitten heeft geen meerwaarde boven voldoende eiwitten tot je nemen (voor jou 150-175g).
2. Om effectief je vet% te verlagen heb je een negatieve caloriebalans nodig (meer verbranden dan je eet).
3. Omdat een negatieve caloriebalans de spierproteine synthese (spieropbouw) onderdrukt, is er meestal geen sprake van netto spiermassa winst.
4. Een uitzondering op punt 3 zijn mensen met een relatief hoog vet% en/of een relatief lage hoeveelheid spiermassa.
5. Er zijn dieten waarop je droger kunt worden en spiermassa kunt blijven bouwen (Maar relatief complex en moeilijker vol te houden).

Wat ik zou doen:
- Ga 4x per week trainen en verdeel spiergroepen zo dat je ze allemaal 2x per week traint.
- Train zwaar (Niet tot failure, wel max effort), Beperk volume (geen dropsets / pompwerk).
- Neem 2 minuten rust tussen de sets op je grote oefeningen. 60-90 seconden op de kleinere.
- Rekening houdend met de genoemde rusttijden, zou je ongeveer in 75 minuten klaar moeten zijn per training.

- Op rustdagen behoefte -500.
- Op trainingsdagen net iets boven behoefte +100

Eiwitten 150g.
Vetten 88g
Koolhydraten: De overige kcal.

Ik vermoed dat je op deze manier nog wel wat vooruitgang kunt boeken qua kracht en spiermassa, terwijl je toch iets droger wordt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven