AndroidHealthClinic

Summer is coming... doorgaan met cutten of bulken ?

Bezoekers in dit topic

MSSV

Cool Novice
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Hallo DBB !

Ik lees alle adviezen al een lange tijd en vond het een strak plan zelf ook een account te maken.
Ben dus nieuw met het posten van een forum.

Kleine introductie.

Ik ben 22 jaar en train nu een jaar serieus.
Toen ik begon woog ik 97 Kilo met 25 % Vet
Dit heb ik terug gebracht naar 88 Kilo met ( ongeveer ) 16 - 17 % vet



Mijn huidige doel is : Deze zomer er mooi droog uitzien ( Uiteraard wel zo gespierd mogelijk )



Eigenlijk zit ik nu al bijna een volledig jaar in een soort van eindeloze cut-fase. ( ik weet , uit alle adviezen hier dat dit niet de beste way 2 go is .. maar voor mij werkte het wel goed voor dit jaar. )
Nu is het hartje winter en ik merk dat het vet niet meer zo lekker eraf gaat. en nu komen we eigenlijk bij mijn vraag.



Moet ik : Doorgaan met cutten tot aan de zomer ( dan ben ik vrij zeker dat ik tegen de zomer droog ben )

Of nu 3 maanden focus op spieropbouw ( bulken ) en dan vanaf april weer cutten om zo droog mogelijk te worden.


( met de 2e optie ben ik erg bang dat ik al mijn harde werk van het afgelopen jaar te niet doe. )




Ik eet dagelijks rond de 2400 calorieen + eiwit shakes ( 2 per dag op traindagen )
Ik train 3 of 4 keer in de week en doe een split schema


Hopelijk hebben jullie zo genoeg info, en kunnen jullie mij helpen.


Bij voorbaad dank :D

MSSV
 
Zou gewoon rond onderhoud eten. Met 17% heb je genoeg buffer die je kunt omzetten in spiermassa. Waarschijnlijk sta je rond april dan een stuk droger erop met wat extra spiermassa en vanuit daar kun je dan kijken of je nog echt wilt gaan cutten of niet.

Succes ermee.
 
Bedankt voor je reactie ! maar wat bedoel je met ''omzetten in spiermassa'' ik dacht dat vet niet omgezet kon worden in spieren, of heb ik dit fout ?
 
Bedankt voor je reactie ! maar wat bedoel je met ''omzetten in spiermassa'' ik dacht dat vet niet omgezet kon worden in spieren, of heb ik dit fout ?

Dit heb je niet fout, je kunt inderdaad geen vet omzetten in spiermassa.

Ik zou cleanbulken tot begin april/mei ongeveer en dan licht cutten.
Dus ongeveer 300 kcal boven onderhoud eten en met cutten ongeveer 300 kcal eronder.
 
Je hebt nog genoeg vetmassa dat je lichaam kan aanspreken. Als je op onderhoud/lichtelijk eronder blijft eten zal dat eerst aangesproken worden en zul je in de zomer gewoon droog kunnen zijn denk ik zonder dat je spiermassa hoeft te verliezen.
 
Je hebt nog genoeg vetmassa dat je lichaam kan aanspreken. Als je op onderhoud/lichtelijk eronder blijft eten zal dat eerst aangesproken worden en zul je in de zomer gewoon droog kunnen zijn denk ik zonder dat je spiermassa hoeft te verliezen.

Dan moet hij wel massa hebben om er in de zomer er goed bij te staan. Nu is het tijd om spiermassa aan te komen, hoe meer spiermassa je hebt, hoe makkelijker je vetmassa verbrandt. Zeker omdat het nu steeds moeilijker wordt kan hij beter wat gaan bouwen.
 
Je kan idd geen vetmassa omzetten in spiermassa. Maar waarschijnlijk kan je wel tegelijkertijd vet verbranden en spiermassa aanzetten. Zou alleen wel full body of upper lower gaan trainen ipv split.
 
Bedankt voor jullie reactie's ! ik heb opzich wel redelijk wat spiermassa opgebouwd maarja 't is natuurlijk nooit genoeg

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

bedankt voor je reactie, waarom denk je dat ik spiermassa aan kan zetten en vet kan verliezen ? ik dacht dat dit vrijwel onmogelijk was om tegelijk te doen ?

ik doe trouwens wel squats bench deadlifts military press .... toch beter om een full body schema te doen ??
 
Dit heb je niet fout, je kunt inderdaad geen vet omzetten in spiermassa.

Ik zou cleanbulken tot begin april/mei ongeveer en dan licht cutten.
Dus ongeveer 300 kcal boven onderhoud eten en met cutten ongeveer 300 kcal eronder.

Geen vet omzetten in spiermassa nee, maar vet verbranden en spieren opbouwen is zeker mogelijk.
 
Geen vet omzetten in spiermassa nee, maar vet verbranden en spieren opbouwen is zeker mogelijk.

Ja maar niet tegelijk, tenzij je een beginner bent, AAS gebruikt of heel specifiek alle getalletjes en cijfertjes van je kcal ed weet (wat niet kan).
 
Jij denkt al dat het niet mogelijk is(Waarschijnlijk door verhalen die je hebt gelezen), Dus dan wordt het moeilijk om te doen wat je gelooft. Ik weet uit eigen ervaring dat het zeker mogelijk is tot bepaalde hoogte. AAS heeft hier niks mee te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=UTHYYedXlKU
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij denkt al dat het niet mogelijk is(Waarschijnlijk door verhalen die je hebt gelezen), Dus dan wordt het moeilijk om te doen wat je gelooft. Ik weet uit eigen ervaring dat het zeker mogelijk is tot bepaalde hoogte. AAS heeft hier niks mee te maken.

http://www.youtube.com/watch?v=UTHYYedXlKU


Interessant.. dit is wel nieuw voor mij. ( de info uit de video ) meer mensen die zeggen dat dit klopt ?
 
Om even terug te komen op je vraag.

Je geeft aan dat je een lange periode aan het cutten bent, klinkt alsof je op een plateau zit en er niet meer uit komt.

Dit komt omdat je lange tijd het zelfde keer op keer maar aan het doen bent en je lichaam hier gewend aan raakt. Als je bijvoorbeeld op school telkens het zelfde zou leren maak je ook geen gains. Ik weet niet of dit het geval is maar mocht het zo zijn dan is verandering in zowel het eten als in trainen essentieel.
 
Om even terug te komen op je vraag.

Je geeft aan dat je een lange periode aan het cutten bent, klinkt alsof je op een plateau zit en er niet meer uit komt.

Dit komt omdat je lange tijd het zelfde keer op keer maar aan het doen bent en je lichaam hier gewend aan raakt. Als je bijvoorbeeld op school telkens het zelfde zou leren maak je ook geen gains. Ik weet niet of dit het geval is maar mocht het zo zijn dan is verandering in zowel het eten als in trainen essentieel.
ik zit inderdaad op een plateau, maar toch heb ik mijn trainingsmethode een aantal keer veranderd door bijvoorbeeld meer setjes te doen en meer herhalingen.. en meer compound oefeningen.
 
Ja maar niet tegelijk, tenzij je een beginner bent, AAS gebruikt of heel specifiek alle getalletjes en cijfertjes van je kcal ed weet (wat niet kan).

Hij is een beginner.

Ja fb or u/l is effectiever dan een split ook als je nu AP compounds doet. De hogere frequentie is daar de reden van. Training verhoogt de eiwitsynthese tijdelijk. Ongeveer 48uur. Een week wachten voor je die spiergroep weer traint is dus minder effectief.

Aantal sets en reps hoef je niet te veranderen. De gewichten moeten omhoog blijven gaan. Dat is het belangrijkste.
 
Jij denkt al dat het niet mogelijk is(Waarschijnlijk door verhalen die je hebt gelezen), Dus dan wordt het moeilijk om te doen wat je gelooft. Ik weet uit eigen ervaring dat het zeker mogelijk is tot bepaalde hoogte. AAS heeft hier niks mee te maken. http://www.youtube.com/watch?v=UTHYYedXlKU
Interessant.. dit is wel nieuw voor mij. ( de info uit de video ) meer mensen die zeggen dat dit klopt ?
Klopt inderdaad, ik deed dit al lang voor die video. En de resultaten liegen er niet om. Kijk, de meeste praten gewoon opinies na, terwijl het geen feiten zijn. Probeer gewoon alles zelf uit, dan weet je tenminste wat echt werkt en wat niet.
 
Recomp is misschien wat. Wel wat voor de meer gevorderde sporter, omdat je uit simpel bulk-cut meer resultaat haalt.

Denk dat lichte bulk 100-300 boven onderhoud het je het meeste gaat brengen. Eeuwig cutten word je niet blij van
 
Interessant.. dit is wel nieuw voor mij. ( de info uit de video ) meer mensen die zeggen dat dit klopt ?

Nee klopt niet wat hij zegt. Je hoeft niet high rep te trainen. Sterker nog, in een cut wordt over het algemeen aangeraden om low rep te trainen om kracht te behouden, of dus zelfs op te bouwen. CT Fletcher is ook totaal geen betrouwbare bron.

Maar ik neem aan dat jij gedurende je cut ook wel wat kracht en spiermassa hebt opgebouwd het afgelopen jaar. Dus dan heb je al ervaren dat het mogelijk is. Een goed voorbeeld op dit forum wat dit betreft is Mitrenz. Hij heeft tot een behoorlijk hoog niveau sterker kunnen blijven worden tijdens de cut. Ik heb zelf vergelijkbare ervaring.

Ik zou doen wat Hell en Jochem je aanraden. Puur omdat je al zo lang aan het cutten bent. En dan begin april weer gaan cutten.
 
doorcutten of cleanbulk, en daarna weer cutten.
in de cut hou ik er persoonlijk van in de low reps te zitten, max 6
 
''Moet ik : Doorgaan met cutten tot aan de zomer ( dan ben ik vrij zeker dat ik tegen de zomer droog ben )

Of nu 3 maanden focus op spieropbouw ( bulken ) en dan vanaf april weer cutten om zo droog mogelijk te worden.''

Ik heb precies hetzelfde ondergaan, alhoewel dit van mij niet echt een ''cut'' was, maar meer een crashdieet helaas.
Ik ga nu met 200-300kcal boven onderhoud bulken ( dus niet al te veel.) Tot april, en dan weer een cut erin gooien op 200-300kcal onder onderhoud.

Gaat het beste voor mij werken denk ik. Het is natuurlijk persoonsgebonden, maar ik zou bulken tot april.
 
Back
Naar boven