AndroidHealthClinic

Summerproof in 5 weken (carb cycling )

Bezoekers in dit topic

Coolbuilder

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2014
Berichten
957
Waardering
1.156
Summerproof in 5 weken*. Omdat ik vaak pm’s krijg over hoe ik dit doe heb ik besloten om mijn aanpak te delen. Het schema is in principe een carb cycling schema, met de vetten laag. Dit schema is gebaseerd op iemand van 90kg met een onderhoud van circa 3.500 kcal.

Voeding:

De voeding van de dag ziet er zo uit. Groentes eet ik ook, maar dat is hetgeen wat ik wel mee eet met het avondeten. Omdat ik nog thuis woon verschilt dit per dag. 100 gram groentes zullen over het algemeen maar 50 kcal bevatten.


Dagen 1 en 2 zien er ongeveer zo uit


Zoals je kunt zien is dit ontzettend weinig voedsel voor iemand van 90kg.

voedingsschema.png


Je hebt nu 2 dagen circa 3.000 calorieën onder onderhoud gegeten.
Om je glycogeen deels aan te vullen, leptin hormoon “hoog" te houden, je sane te houden worden deze 2 dagen telkens gevolgd door een “refeeddag”.
Op deze refeeddag is het de bedoeling dat je voornamelijk koolhydraten verhoogd in vergelijking met de dagen ervoor.
Vetten mogen ook iets hoger, al hou ik wel een max. van 60-70 gram vet voor mezelf aan. Eiwitten mogen iets lager maar het is geen ramp als ze hetzelfde blijven of iets hoger worden.
Je zult deze 3e dag op je “maintenance” gaan zitten qua calorieën. In mijn geval dus 3.500 calorieen.


Je kunt natuurlijk al je maaltijden veranderen. Maar om het dieet iets dragelijker te maken vervang ik liever 2-3 maaltijden door de “refeeds”. Het beste (vind ik) is om deze maaltijden voor je training in te plannen. Of wat ik ook wel eens doe ik 2 maaltijden weg laten en er 3 “refeeds” voor in de plaats te doen.


Voorbeeld van 3 “refeed” maaltijden zijn (IIFYM stijl):


refeed.png


Mocht je dus maaltijd 3 en 4 weg laten en deze vervangen door bovenstaande maaltijden dan kom je uit op:

Koolhydraten:445,436

Vetten: 74,597

Eiwitten:255,678

KCAL: 3533,82



Dit kan je dus heel makkelijk zo bedenken. Je hebt 2 dagen de tijd om gaan na te denken over je halve cheat meals. :D

Mocht je lichter zijn dan 90kg. Bijvoorbeeld je bent 80kg met een onderhoud van 3100. Dan kun je je macro’s naar beneden bijstellen voor alle dagen. Eet een snee brood minder, 100 gram kwark minder etc. Als je maar minimaal uitkomt op je lichaamsgewicht aan eiwitten keer 2 a 2,5. Zorg ook dat je vetten niet te veel omlaag gaan. Ongeacht je gewicht zou ik minimaal streven naar 30 gram op een dag. Maar je kunt natuurlijk ook de eerste 2 dagen wel dezelfde macro’s gaan eten. Dan val je alleen iets minder snel af.

Laat je ook niet gek maken door de weegschaal en de spiegel. De dagen dat je de spiegel een beetje als uitgangspunt kan aanhouden is aan het einde van een "refeed" dag, wanneer je een beetje glycogeen terug hebt. De eerste paar dagen zul je aan vocht en maaginhoud als kilo's verliezen. Dit is hoogst waarschijnlijk geen spier dus.
Het beste kan je je buik als uitgangspunt houden als je naar de spiegel kijkt. De volheid krijg je pas weer terug als je een paar dagen lang minimaal op onderhoud eet. Dan zie je dus je uiteindelijke resultaat het meest.


Trainingsschema heb ik bijgevoegd.


Veel van wat ik zeg is te onderbouwen en veel is misschien bro science. ;) Je moet zelf weten wat je er mee doet.




Bekijk media-item 8469
Trainingsschema:
http://www.filedropper.com/trainingprogramfornaturals

ww: natural123

Mochten er nog vragen zijn, vind je iets totale onzin zeg het dan gerust .
 
Laatst bewerkt:
Niet slecht voor een natural. Geen cardio?
 
Niet slecht voor een natural. Geen cardio?
Dankje
Natural* dus haha. Op 6-bromo na wel volledig

Amper cardio. Wel 2x gedaan in de laatste week. Maar dat ging om 15 minuten op de loopband. Dat is -300 kcal totaal over die week. Dus eigenlijk vrijwel niet.
 
Dankje
Natural* dus haha. Op 6-bromo na wel volledig

Amper cardio. Wel 2x gedaan in de laatste week. Maar dat ging om 15 minuten op de loopband. Dat is -300 kcal totaal over die week. Dus eigenlijk vrijwel niet.

Netjes. Nou ben jij uiteraard geen Average Joe. Denk niet dat bij iedereen dit zo absurd snel gaat:)
 
Netjes. Nou ben jij uiteraard geen Average Joe. Denk niet dat bij iedereen dit zo absurd snel gaat:)
Hmm ik denk dat het voor veel mensen gewoon mogelijk is. Maar het is een mentaal spelletje. Veel mensen durfen hun kcal niet op een deficit van 1.500 te zetten omdat ze te bang zijn voor spierverlies. Daarbij komt nog dat je tijdens de cut flat bent, wat voor hun een bevestiging is dat ze spier verliezen. Ook gaat hun gewicht snel omlaag in het begin. Nog meer mindfuckery.
Verliezen van vocht,maaginhoud etc laat ze denken dat ze kilo's spier afvallen.
 
heb het net snel even doorgelezen en erg interessant, vanavond als ik meer tijd maar eens goed doornemen.
 
dankje, ik ga dit zeker ergens opslaan, zal vast nog eens van pas komen. Maar eerst nog een flink aantal maanden lekker bulken :eatmeat:

edit: p.s. als je zo weinig vet eet, kom je dan niet in de problemen met je testosteronniveau?
 
Laatst bewerkt:
dankje, ik ga dit zeker ergens opslaan, zal vast nog eens van pas komen. Maar eerst nog een flink aantal maanden lekker bulken :eatmeat:

edit: p.s. als je zo weinig vet eet, kom je dan niet in de problemen met je testosteronniveau?

Niet te vettig worden he.. Dan kan je straks nog droger eindigen in 5 weken ;) Nee, dat had zelf alleen toen mn vet op onder de 10 gram zat. Heb er zelf mee geexperimenteerd. 30 gram vet is altijd mn minimum geweest hierna en geloof zelf dat dit voldoende is om je testosterone niveau hoog te houden.. Plus de dagen dat je refeed zit je iets hoger. Hiermee is het gemiddelde van 3 dagen ook al iets hoger qua vet. (32+32+70):3= 44 gram vet.
 
Toen ik onder de 10 gram vet per dag zat voelde ik me slaperig, sloom vermoeid zonder eetlust.. Toen een paar dagen weer rond de 30 gaan zitten en de honger kwam terug maar wel met meer energie. Als je geen honger hebt is het niet goed;) tenzij je aan de t5 zit
 
Erg nice fysiek heb je. En een portie goede genen.
 
Coolbuilder : check bijlage, is dit enigszins een goed opzetje voor de methode die jij uitlegt? ;-) Heb ervaring met cutten maar niet met carbcycling en refeeds etc en wil dit wel eens gaan proberen ;-)
Ik wil 3 dagen laag, en 1 dag hoog doen. Misschien de hoge dag iets meer carbs/kcals?
 

Bijlagen

  • cut-refeed.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 298
Niet te vettig worden he.. Dan kan je straks nog droger eindigen in 5 weken ;) Nee, dat had zelf alleen toen mn vet op onder de 10 gram zat. Heb er zelf mee geexperimenteerd. 30 gram vet is altijd mn minimum geweest hierna en geloof zelf dat dit voldoende is om je testosterone niveau hoog te houden.. Plus de dagen dat je refeed zit je iets hoger. Hiermee is het gemiddelde van 3 dagen ook al iets hoger qua vet. (32+32+70):3= 44 gram vet.
Toen ik onder de 10 gram vet per dag zat voelde ik me slaperig, sloom vermoeid zonder eetlust.. Toen een paar dagen weer rond de 30 gaan zitten en de honger kwam terug maar wel met meer energie. Als je geen honger hebt is het niet goed;) tenzij je aan de t5 zit
Haha, zal er op letten.
kwestie van proberen of ik me goed blijf voelen lijkt me dan, dankje voor de uitleg.

trouwens hoe kan 2 gram kruidenmix 106 Kcal bezitten ;)
 
Haha, zal er op letten.
kwestie van proberen of ik me goed blijf voelen lijkt me dan, dankje voor de uitleg.

trouwens hoe kan 2 gram kruidenmix 106 Kcal bezitten ;)

Niet. Er staat dat 100 gram kruidenmix dat bezit.
 
Thnx voor het trainingsschema wat erbij zit. Ga hem vanaf donderdag oppakken. Zit dan niet in de carb cycling maar net in de bulk dus kijken hoe het uitpakt!
 
Coolbuilder : check bijlage, is dit enigszins een goed opzetje voor de methode die jij uitlegt? ;-) Heb ervaring met cutten maar niet met carbcycling en refeeds etc en wil dit wel eens gaan proberen ;-)
Ik wil 3 dagen laag, en 1 dag hoog doen. Misschien de hoge dag iets meer carbs/kcals?

Ziet er goed uit. Je bent alleen bij maaltijd 5 de zoete aardappels vergeten mee te nemen. Met 100kg zal je onderhoud wel rond de 3.700 zitten.
Dus je deficit is ongeveer maar 550 kcal voor 3 low dagen. Ik zou hier toch minimaal 1.000 van maken.
Met een deficit van 550, is je gemiddelde dus 550x3/4= 412 +/- kcal.
Dat is wel wat iedereen aanraad, maar snel zal het afvallen dan niet gaan.

Ik zou persoonlijk dus op max 2700 kcal gaan zitten voor 3 dagen
en dan de 4e dag 3700 kcal ofzo.
 
Laatst bewerkt:
oeps haha, wel een beetje overdreven om dan 2 kcal te gaan meetellen

Ja klopt. Had ik zo eigenlijk al wel kunnen zien dat het niks is aan kcals:o
Maarja, was ook gewoon om te laten zien dat je het wel lekker moet houden.
Ken mensen die denken dat ze alles moeten doen zonder kruiden, sausjes etc.
Maar dat zijn vaak de mensen die het dieeten opgeven na paar weken.
 
Ach als je binnen 5 weken shredded bent kan je t ook opgeven;)
Ik zal volgende week dit eens een poging geven.

Ben circa 120 kilo bij 14%. Hoeveel kcals raad je aan op mn low dagen?;) Ik ben niet zo van de kwark trouwens. Andere voedingsbronnen zijn geen probleem lijkt me?
 
Ach als je binnen 5 weken shredded bent kan je t ook opgeven;)
Ik zal volgende week dit eens een poging geven.

Ben circa 120 kilo bij 14%. Hoeveel kcals raad je aan op mn low dagen?;) Ik ben niet zo van de kwark trouwens. Andere voedingsbronnen zijn geen probleem lijkt me?

Heb even ingevuld op zo'n kcal calculator en je komt uit op een onderhoud van 3800-4250. Verschil zit hem erin of je 3-5 dagen gemiddelde intensiteit traint, of 5-6 dagen zwaar. Ik zit ruim 40% onder onderhoud, oftewel 1.500 kcal. Ervan uitgaande dat je maintenance 4.000 kcal is, zou ik op 2300-2500 gaan zitten. En dan de 3e dag op 4.000. Het hoeft allemaal niet zo precies op de calorieen. Maar als je een punt van streven hebt wijk je er ook minder van af :D

Kwark kan je indd vervangen door iets anders. Omdat je toch wat meer kcal's mag hebben kan je ook een wat minder magere bron van eiwitten zoeken. Misschien een keer een stukje vis i.p.v. kwark om je vetten naar het minimale te brengen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dr X
Erg interessant.
Waar haal jij de d-aspartatic? Zie dat de prijzen nogal verschillen.
 
Back
Naar boven