AndroidHealthClinic

sumo deadlift vs conventional

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg
ik ben wat aan het experimenteren tussen de sumo en conventional/clean grip deadlift. sumo deadlift is ook nieuwer voor me dan een normale deadlift.

mijn beste conventional deadlift is 1x160 en 4x150
en mijn beste sumo tot nu toe is 1x150 en 4x142,5

alleen het rare is dat als ik met opwarm setjes bezig ben dan voelt een sumo deadlift wat makkelijker aan. maar zodra ik bij mijn max kom voelt een conventional deadlift weer iets beter. mijn sumo deadlift stance is trouwens niet super breed, maar meer een ''semi'' sumo deadlift

waar tillen jullie meer mee? sumo of conventional?

P.S. ik doe mijn conventional deadlifts op adipowers en sumo deadlifts op blote voeten/platte schoenen (allstars)
 
Ikzelf doe ook sumo, kan er een stuk meer mee. Dinsdag 1x170 proberen. De normale deadlift al een tijdje niet meer gedaan, sumo vind ik stukken fijner.
 
Doe een keer je adipowers uit bij deadliften, probeer conventional ook met blote voeten of allstars.
 
Doe een keer je adipowers uit bij deadliften, probeer conventional ook met blote voeten of allstars.

dat deed ik eerst altijd, maar sinds ik mijn adipowers heb, is mijn conventional deadlift juist omhoog gegaan.
 
Conventioneel is het sterkste, sumo doe ik zo goed als nooit. Sumo hinkt dus wel wat achter, 10-15 kg minder fzo schat ik. Moest ik me echt toeleggen op sumo denk ik dat het niet lang zou duren voor ik conventioneel heb ingehaald, maar ik vind sumo een kutlift en conventioneel ziet er veel meer baas uit.

Waarom geen platte schoenen voor conventioneel?
 
Sumo is minder forgiving qua techniek dan conventional. Grote kans dat je (net zoals velen) verder voorbij je technisch correcte max kunt gaan met conventional dan met sumo en dat het daardoor beter gaat. Of om het anders te verwoorden: de meeste mensen plakken meer kilos op hun conventional deadlift door techniek uit het raam te smijten en een tripje naar snap city te riskeren en op hun sumo.

Deadlift je trouwens touch & go? Ik zou het merendeel van je deadlifts met een deadstop doen.
 
Sumo is bij mij veel beter dan conventional. Oorzaak denk ik: lange benen/ROM en mijn hamstrings zijn zwak tov mijn quads.
 
Conventioneel is het sterkste, sumo doe ik zo goed als nooit. Sumo hinkt dus wel wat achter, 10-15 kg minder fzo schat ik. Moest ik me echt toeleggen op sumo denk ik dat het niet lang zou duren voor ik conventioneel heb ingehaald, maar ik vind sumo een kutlift en conventioneel ziet er veel meer baas uit.

Waarom geen platte schoenen voor conventioneel?
om de een of andere reden werken adipowers voor mij bij conventional, ik ben zwak vanaf de vloer, maar zodra die gaat bewegen kan ik om wel uitlocken. ben nog nooit boven mijn knie gefaalt op mijn deadlift.daarnaast doe ik zo af en toe een ook power cleans, snatch grip deadlifts en andere variaties van oly lifts. dus conventional of ''clean grip'' zolas ik het zelf noem. vind ik fijner op adipowers.

sumo deadlifts, en trouwens ook squats breder dan mijn schouder doe ik op platte schoenen.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Sumo is minder forgiving qua techniek dan conventional. Grote kans dat je (net zoals velen) verder voorbij je technisch correcte max kunt gaan met conventional dan met sumo en dat het daardoor beter gaat. Of om het anders te verwoorden: de meeste mensen plakken meer kilos op hun conventional deadlift door techniek uit het raam te smijten en een tripje naar snap city te riskeren en op hun sumo.

Deadlift je trouwens touch & go? Ik zou het merendeel van je deadlifts met een deadstop doen.

ik deadlift nooit touch en go. zelfs niet bij opwarmen
 
Back
Naar boven