Fitness Seller

sumo deadlifts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

awesome

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
53
Waardering
0
ipv gewone deadlifts doe ik altijd sumo omdat ik dat fijner vind. is dat wel een goed idee of kan ik beter gewone deadlifts doen. ik doe deadlifts op mn rugdag.
 
dat is goed.

je kunt ook afwisselen van deadlifts.

je kunt ze op verschillende manieren doen. ik doe dat ook regelmaatig. als ik de een wat beu men doe ik een andere.
 
eerlijk gezegd ben je als bber beter af met sumo deadlifts. en als je dit dan nog fijner vindt, zoveel te beter!
 
zou je dat even kunnen verklaren Spike.
Ik dacht namelijk altijd dat sumodeadlift beter was tegen onderrugblessures. omdat je een bredere stand hanteert en zodoende de onderrug minder belast?

maar welke voordelen qua spiergroei zitten hier dan aan tov dd gewone deadlift?
 
de sumo dealdift vraag meer werk van de glutes en hamstrings. 2 spiergroepen die door de meeste amateur bbers verschrikkelijk word verwaarsloosd. hoe hard ze die ook denken te trainen. vergeet niet dat dat wat je niet ziet, je het hardst moet aanpakken.
verder kan het ook helpen als je wat last hebt van je rug (ik heb het gedaan terwijl ik terugkwam van mijn onderrug blessure).

verder vind ik de sumo dl de beste alternatief voor de bber. je hebt een goede oefening voor die spiergroepen (dat voel je onmiddellijk), en verder heb je nog altijd het benefiet van een zware fullbody oefening (ivm hormonen hé, van zwaar squatten en deadliften groei je overal). ook zijn er onderzoeken die wijzen op een vermindering van de druk op de ruggewervel in he bovenrug, dit door de manier van correct sumo deadliften.
 
Dus als ik sumodeadlift bijv. op dinsdag pa en de normale deadlift op vrijdag bij de rug pluk ik van beide de vruchten?
 
je moet het eens zelf uitzoeken. ik vind het in ieder geval geen slecht id.

dus try it and tell us how it works out :D
 
he thx voor de uitleg. blijf ik mooi sumo doen. ik kan trouwens met sumo ook veel meer gewicht nemen. kennen jullie dat ook?
 
Back
Naar boven