AndroidHealthClinic

Super lekkere, simpele, gezonde, 100% natuurlijke en bijna koolhydraat arme ''zalm en rauwkost maalt

Bezoekers in dit topic

Japio

Fake natty
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
15.778
Waardering
14.213
Benodige Ingredienten:
-Blikje zalm (op eigen nat) a 200 gram ~ zelf heb ik de ''Fancy pink zalm'' van de Aldi gebruikt
-Een zak verse basis sla mix / roerbakgroente mix / rauwkost mix van c.a. 400 gram ~ Ik heb de basis sla mix van de c1000 gebruikt (die bevat: Chinese kool, witte kool, andijvie, wortelreepjes en zowel gewone als rode sla)
-Olijfolie
-Azijn
-Peper, zout en knoflook (optioneel).

Bereidingswijze:
Haal de zalm uit het blikje, en snijd fijn tot kleine stukjes. Doe de stukjes zalm vervolgens samen met de rauwkost mix in een grote schaal, en meng het goed door elkaar. Voeg tijdens het mengen 20ml (1½ eetlepel) olijfolie toe, en naar eigen smaak: azijn, peper, zout en eventueel wat knoflook.

Meng het geheel goed door elkaar, en bon appétit! :meal:



Voordelen van deze maaltijd:
  • 100% natuurlijke ingredienten
  • Bevat geen relevante koolhydraten (alleen de koolhydraten uit de rauwkost, waarvan een groot deel al gebruikt word voor het verteren van de rauwkost zelf (zogenaamde negatieve calorieen) Kortom: een zeer geschikte maaltijd voor een koolhydraat arm of keto-dieet!)
  • Het bevat veel vezels, waardoor het ook ontzettend goed vult! Je zult na deze maaltijd echt voor een lange tijd geen honger hebben
  • Bevat veel Omega 3 vetzuren (uit de vis)
  • Bevat veel vitaminen en mineralen (rauwkost)
  • De 'salade' is zeer makkelijk en snel te bereiden, en de ingredienten zijn niet duur (als je zoals ik de zalm bij de Aldi haalt tenminste ;-P)
Voedingswaarde totale maaltijd (exclusief rauwkost, omdat de hoeveelheid calorieen die rauwkost oplevert na vertering bar weinig voorstelt*):
Kilocalorieen: 465 kcals
Eiwitten: 39,9 gram
Koolhydraten: 0 gram*
Vetten: 35 gram (w.v. vrijwel alleen maar onverzadigde -dus gezonde- en omega 3 vetten

[afbeelding niet meer beschikbaar]

SL271089.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit:) Zeker eens proberen.
 
Benodige Ingredienten:
-Blikje zalm (op eigen nat) a 200 gram ~ zelf heb ik de ''Fancy pink zalm'' van de Aldi gebruikt
-Een zak verse basis sla mix / roerbakgroente mix / rauwkost mix van c.a. 400 gram ~ Ik heb de basis sla mix van de c1000 gebruikt (die bevat: Chinese kool, witte kool, andijvie, wortelreepjes en zowel gewone als rode sla)
-Olijfolie
-Azijn
-Peper, zout en knoflook (optioneel).

Bereidingswijze:
Haal de zalm uit het blikje, en snijd fijn tot kleine stukjes. Doe de stukjes zalm vervolgens samen met de rauwkost mix in een grote schaal, en meng het goed door elkaar. Voeg tijdens het mengen 20ml (1½ eetlepel) olijfolie toe, en naar eigen smaak: azijn, peper, zout en eventueel wat knoflook.

Meng het geheel goed door elkaar, en bon appétit! :meal:



Voordelen van deze maaltijd:
  • 100% natuurlijke ingredienten
  • Bevat geen relevante koolhydraten (alleen de koolhydraten uit de rauwkost, waarvan een groot deel al gebruikt word voor het verteren van de rauwkost zelf (zogenaamde negatieve calorieen) Kortom: een zeer geschikte maaltijd voor een koolhydraat arm of keto-dieet!)
  • Het bevat veel vezels, waardoor het ook ontzettend goed vult! Je zult na deze maaltijd echt voor een lange tijd geen honger hebben
  • Bevat veel Omega 3 vetzuren (uit de vis)
  • Bevat veel vitaminen en mineralen (rauwkost)
  • De 'salade' is zeer makkelijk en snel te bereiden, en de ingredienten zijn niet duur (als je zoals ik de zalm bij de Aldi haalt tenminste ;-P)
Voedingswaarde totale maaltijd (exclusief rauwkost, omdat de hoeveelheid calorieen die rauwkost oplevert na vertering bar weinig voorstelt*):
Kilocalorieen: 465 kcals
Eiwitten: 39,9 gram
Koolhydraten: 0 gram*
Vetten: 35 gram (w.v. vrijwel alleen maar onverzadigde -dus gezonde- en omega 3 vetten

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Thx ik weet wat ik vanavond eet, gooi er alleen wel wat nootjes en dadels door :D
 
Probeer het eens met wat citroensap in plaats van azijn.

Trouwens zalm met komkommer is ook wel een aardige:

½ komkommer, in stukjes van 1 cm gesneden
1 tl bruine suiker (of niet, of eventueel een drupje zoetstof, maar ik mis het niet)
1 el witte-wijnazijn of citroensap
1 blik Zalm – Verwijder indien gewenst het vel en de graatjes.
1 el gehakte verse dille (optioneel)
Wat sla (of spinazie !)
Zout en peper


Persoonlijk vind ik het ook altijd wel lekker om er iets fris-zurigs door heen te doen. Iets van augurk of zilveruitjes.
 
Dat zijn goeie tips Wazzup, dankjewel voor je bijdage!
 
Net op.. alleen dan met eikenblad salade (hier zit ok rucola + rode ui bij) + btj Mayo + peper/zout!

erg lekker idd en makkelijk weg te krygen als 3uurtje:P

volgende keer misschien mayo vervangen met yoghurt/kwark!
 
Ik maak deze vaak klaar:

-1 tomaat (in stukjes snijden)

-Halve komkommer ( in stukjes snijden)

-1 blikje tonijnstukken in water

-Feta kaas (check spoiler voor welk merk)
DIS06OF00.jpg

-Groene olijf olie in pesto (half bakje)


Misschien wel wat meer cals in dan bij de recepten hiervoor, maar wel lekker :)
 
Ik maak deze nu al 3 weken.

150 pasta
blikje tonijn
stukjes komkommer
Tomaat
Zakje rauwkost
Olijven
Pijnboompitjes
Rode ui


Ik ben hier alleen na 3 weken goed klaar mee, ben hem nu aan het eten krijg hem bijna niet weg.
 
Smaakt goed, net gemaakt met thaise roerbakmix v/d appie, 2 blikjes tonijn en wat olijfolie en zout.
 
maaltijd salade bij de mac goedkoop en super gezond. gooi er altijd 8 cuppies mayo doorheen. voor de smaak.
 
Back
Naar boven