MuscleMeat

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Eieren of kwark misschien? Let dan wel op dat dit ervoor zal zorgen dat het beslag wateriger word en je waarschijnlijk minder tot geen water meer hoeft toe te voegen.
 
Dan gebruik ik liever kwark anders is het iets te veel vet voor 1 keer.
Kan je het aub uitleggen hoe ik dan precies te werk moet gaan?
 
Precies hetzelfde als in de openingspost, maar dan zonder whey en water. In plaats daarvan ga je nu gewoon kwark gebruiken:P

Dus havermout (en andere toevoegingen) in een kom.
Kwark erbij
Pindakaas erbij, deegbal vormen
En vervolgens de rest van de stappen volgen.
 
Ik zal het binnen paar dagen proberen, hartelijk bedankt!!!

No 1 vraagje, zal smaak daardoor veel minder worden?
 
Waarschijnlijk wel ja, aangezien er meestal whey met een smaak wordt gebruikt.
Je zou wel zelf nog kaneel, cacao, speculaaskruiden, vanille extract of andere smaakstoffen kunnen toevoegen voor extra smaak...
 
Bedankt voor je antwoord en tip!!

Ook met kwark gewoon recept volgen, dus geen 120 ml/g water mar 120ml/g kwark?
Of moet ik een andere hoeveelheid nemen? :P
 
Ik weet het niet precies, maar waarschijnlijk wat andere hoeveelheden.
Probeer vooral om dezelfde structuur te krijgen als degene die wordt omgeschreven.
 
Ik heb ze vandaag gemaakt, op basis van Cynthia's (dank u Cynthia) originele recept.

Mijn ingrediënten:
  • 240 gram Ultra Fine Oats
  • 6 scheppen Whey met Chocolade smaak
  • 20 gram Amandelen
  • 130 gram Pindakaas
  • 400 ml water

Mijn stappen:
  1. Eerst de oats met whey mengen en het water toevoegen.
  2. De amandelen fijn hakken/stampen en ook toevoegen.
  3. Dan de pindakaas erbij
  4. Vervolgens nog eens goed mengen.
  5. Dan in twee bakjes gedaan (lage en plastieken bakjes) TIP: neem een buigzaam en zacht bakje
  6. Ongeveer 2u30 in de diepvries gelaten (het ene bakje wat langer dan het andere)
  7. Dan uitgehaald en versneden in 70 gram repen
  8. Deze bewaar ik nu in de koelkast, elk verpakt in aluminiumfolie

De voedingswaardes per reep van 70 gram:
  • Kcal: 225,52
  • Eiwitten: 17,9 gram
  • Koolhydraten: 16,3 gram
  • Vet: 9;87 gram

Hier wat foto's:

i6ikg2.jpg


spumoo.jpg


wv1gfl.jpg


xljnyf.jpg
 
zien er heel anders uit dan die van mij. zal wel zijn omdat jij Ultra fine oats gebruikt en ik normale. jouw repen zullen ook wel makkelijker te eten zijn.
 
Mijn broer zei ook eerst om Quaker's oats te nemen, maar ik koos toch voor die fijne. Mijn reep eet gemakkelijk ja, smelt in je mond dus hoef je bijna niet te kauwen. Je smaakt de chocolade en pindakaas het meest, nasmaak is de haver. Hoe zijn die van jou dan?
 
Mijn broer zei ook eerst om Quaker's oats te nemen, maar ik koos toch voor die fijne. Mijn reep eet gemakkelijk ja, smelt in je mond dus hoef je bijna niet te kauwen. Je smaakt de chocolade en pindakaas het meest, nasmaak is de haver. Hoe zijn die van jou dan?

zie deze post: http://forum.dutchbodybuilding.com/...out-pindakaas-231693/index11.html#post7230505

ik proefde vooral pindakaas. heb ze 2x gemaakt. de 2e x met whey banaan maar proefde nog vooral pindakaas.
 
Ik haalde er eentje vanmorgen uit de koelkast, lekker gesmolten .. :(
Nu heb ik zo een reep makkelijk op mijn boterham kunnen smeren, zelf gemaakte choco-pasta, haha. :D

Een andere reep heb ik in de vriezer terug gelegd, hopelijk wordt dit een soort van 'Mars-ice'.
 
Ik haalde er eentje vanmorgen uit de koelkast, lekker gesmolten .. :(
Nu heb ik zo een reep makkelijk op mijn boterham kunnen smeren, zelf gemaakte choco-pasta, haha. :D

Een andere reep heb ik in de vriezer terug gelegd, hopelijk wordt dit een soort van 'Mars-ice'.

Gesmolten? is je koelkast niet gewoon kapot?

Daar heb ik namelijk nog nooit last van gehad.
 
Nee, die werkt prima. :)
Ik ben redelijk zeker dat ik teveel water gebruikt heb, daarom dat deze ook zo lang in de vriezer moesten.
 
echt goed te doen. En ook in te vriezen. Zelf kan je er ook nog lijnzaad en bv chia zaad door heen gooien! Echt lekker!
 
Nog een lekker receptje voor Proteïnerepen:



100 gram Whey (wij gebruiken chocolade)

3 koppen havermout

1 kop amandelmelk

2 eetlepels pindakaas

2 eetlepels cacaopoeder



Alles mengen en in een ovenschotel doen (met bakpapier eronder)

en ong. 25 minuten in een oven van 150°C



(komt van een Engelstalige site, vandaar "cups" of "koppen" als hoeveelheid).



Dit is het resultaat en superlekker:

mwaa2g.jpg
 
3 koppen havermout is ongeveer 3 * 90g havermout
1 kop melk is ongeveer 250ml melk
 
Ik haalde er eentje vanmorgen uit de koelkast, lekker gesmolten .. :(
Nu heb ik zo een reep makkelijk op mijn boterham kunnen smeren, zelf gemaakte choco-pasta, haha. :D

Een andere reep heb ik in de vriezer terug gelegd, hopelijk wordt dit een soort van 'Mars-ice'.

gewoon in de vriezer blijven bewaren,koud en hard vind ik ze het lekkerst.
 
Back
Naar boven