AndroidHealthClinic

Super visolie

Bezoekers in dit topic

byou1988

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
745
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Hoeveel je neemt hangt er ook van af hoeveel vis je eet uiteraard...

1 capsule is 1 gram...

Maar deze zijn een stuk goedkoper; http://www.powersupplements.nl/gewrichtsbescherming/omega3-visolie/visolie-omega-3.php

Deze koop ik ook, ik neem er zo'n 4-5 per dag...

Visolie, Omega 3 (180 capsules à 1000 mg) 180 capsules per 26-3-2008, voorheen 120 capsules.€ 16,90

• Een visolie met het accent op zuiverheid (Marinol™C-38). Gewonnen uit speciaal geselecteerde vis met een laag gehalte aan zware metalen, dioxinen, PCB’s en andere vervuilingen. Door toepassing van een aanvullend grondig zuiveringsprocédé wordt het laagst mogelijke niveau aan vervuilende stoffen gerealiseerd.
Hoge concentratie omega-3 vetzuren: 480 mg Omega-3 vetzuren per capsule waarvan 210 mg EPA en 150 mg DHA.
• Levering in capsules van visgelatine.
• Vrijwel vrij van vissmaak en -geur!


linndal® Omega-3 forte bevat per softgel capsule van 585 mg:

Ingrediënten Hoeveelheid
Actieve Omega-3 vetzuren 77% 450 mg
waarvan:
EPA (39%, 228 mg)
DHA (26%, 152 mg)

Andere Omega-3 vetzuren (12%, 70 mg)
Overige visvetzuren 22% 130 mg
Natuurlijke vitamine E (50% ADH*) 1% 5 mg


http://www.flinndal.nl/Producten/Omega3forte.aspx
 
Leuke vergelijking van onze visolie met die van Flinndal. Die koppen we graag in. :p

Bij Flinndal krijg je bij een kwartaalverpakking 3 zakjes van elk 30 capsules met elk 450 mg omega-3 vetzuren voor 3 x 5,95 euro = 17,85 euro. Bij elkaar is dat 40.500 mg.

Bij ons is het 180 capsules met elk 480 mg omega-3 vetzuren voor 16,90 euro. Bij elkaar is dat 86.400 mg.

Oftewel, Flinndal is ruim 2 x zo duur per mg. :eek:

Ik heb het dan nog maar even niet over het 'abonnement' dat je daar hebt: toezending van steeds weer nieuwe zakjes, totdat je opzegt. En welk merk visolie krijg je daar? Ik lees het nergens. Wij leveren de Marinol C38-kwaliteitsvisolie van Nederlands fabrikaat (Lipid Nutrition/Loders Croklaan). Daar zijn we trots op. :cool:

Maarten
 
Volgende keer, probeer ik de caps van jullie eens. ;)
 
Ik neem gewoon een paar gram levertraan.
 
Ik neem gewoon een paar gram levertraan.

Visolie wordt gewonnen uit het spierweefsel van vette vis, aangezien de meeste omega-3-vetzuren zich hier bevinden. Levertraan wordt juist uit de lever van de vis gewonnen en heeft een andere samenstelling dan visolie. Vislevers bevatten wel een kleine hoeveelheid omega-3-vetzuren maar zijn met name rijk aan vitamines A en D. Vitamine A kan, wanneer deze gedurende langere tijd teveel wordt ingenomen, toxisch zijn. Wanneer u dus levertraan zou gebruiken als omega 3 supplement, dan is de kans groot dat u op den duur een schadelijke hoeveelheid vitamine A binnenkrijgt. Daarnaast is het bekend dat levertraan doorgaans met PCB’s, dioxinen en zware metalen zijn verontreinigd. Uit de meeste visolieproducten worden deze milieuverontreinigingen juist met grote zorg verwijderd.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
Visolie wordt gewonnen uit het spierweefsel van vette vis, aangezien de meeste omega-3-vetzuren zich hier bevinden. Levertraan wordt juist uit de lever van de vis gewonnen en heeft een andere samenstelling dan visolie. Vislevers bevatten wel een kleine hoeveelheid omega-3-vetzuren maar zijn met name rijk aan vitamines A en D. Vitamine A kan, wanneer deze gedurende langere tijd teveel wordt ingenomen, toxisch zijn. Wanneer u dus levertraan zou gebruiken als omega 3 supplement, dan is de kans groot dat u op den duur een schadelijke hoeveelheid vitamine A binnenkrijgt. Daarnaast is het bekend dat levertraan doorgaans met PCB’s, dioxinen en zware metalen zijn verontreinigd. Uit de meeste visolieproducten worden deze milieuverontreinigingen juist met grote zorg verwijderd.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Klinkt een beetje als een "wij van wc-eend adviseren wc-eend" reclame.

(ik heb persoonlijk NUL vertrouwen in ongesubstantieerde uitspraken door fabrikanten)

En
Daarnaast is het bekend dat levertraan doorgaans met PCB’s, dioxinen en zware metalen zijn verontreinigd.

Heeft iemand daar een bewijs van ?

(overigens neem ik het ook niet langdurig om je maar gerust te stellen :)).
 
heb zelf ook de visolie van powersupplements
goed spul:)

Heeft iemand daar een bewijs van ?

alle troep zit in de lever, als levertraan uit de lever komt zal het logisch gezien volzitten met gif. bewijs heb ik niet
 
Back
Naar boven