XXL Nutrition

Supercompensatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

B-cup

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
7
Waardering
0
Heeft iemand een trainingsschema dat gebruik maakt van supercompensatie?
Ik weet dat voor groei rust belangrijk is maar teveel rust belemmerd je in je groei.
Wat is nu de ideale rustperiode? ::o
???
 
Ik denk dat iedereen hier die z'n schema aangepast heeft naar z'n eigen herstellingsvermogen een trainingsschema gebruikt wat gebasseerd is op supercompensatie.

Wat dus direct inhoud dat deze periode voor iedereen verschillend kan zijn algelang je ervaring, intensiteit, trainingsduur, enz.
 
optimaal herstel is 72+uur. train dus een eenzelfde spiergroep hooguit twee keer per week zwaar trainen. in je rustperiode wel goed laten doorbloeden (blijven bewegen)
 
Laatst bewerkt:
Precies. En ik zou dan ook niet bv biceps en rug op 1 dag doen. Aangezien je biceps dan al best moe KUNNEN zijn ( dacht laat ik het ff zeggen dat het kan,) Is het zonde dat je er geen optimale workout kan aan geven. En gewoon lekker goed slapen . 6 tot 8 uur gemiddeld

Succes !
 
Originally posted by Scighera
optimaal herstel is 72+uur.


Oja? is dat zo?

Denk je niet dat optimaal herstel van een hoop factoren afhangt en je niet zomaar kan stellen dat optimaal 72 uur is.
 
Originally posted by 3XL



Oja? is dat zo?

Denk je niet dat optimaal herstel van een hoop factoren afhangt en je niet zomaar kan stellen dat optimaal 72 uur is.

blijft hoe je t wend of keerteen ellendelange discussie zonder eind..

mar t komt er voor mij op neer dat je zolang je geen spierpijn meer hebt en dezelfde kracht kan genereren als vorige keer dat je dan dde goede richting zit...alhowel ook hier weer meerdere factoren van toepassing zijn (eten en rust)
 
Originally posted by dandyman


blijft hoe je t wend of keerteen ellendelange discussie zonder eind..

mar t komt er voor mij op neer dat je zolang je geen spierpijn meer hebt en dezelfde kracht kan genereren als vorige keer dat je dan dde goede richting zit...alhowel ook hier weer meerdere factoren van toepassing zijn (eten en rust)


Dus ik zou mijn Armen 2x in de week kunnen trainen, want spierpijn in mijn armen is meestal na een dag of 2 voorbij....
 
Originally posted by Vinny



Dus ik zou mijn Armen 2x in de week kunnen trainen, want spierpijn in mijn armen is meestal na een dag of 2 voorbij....

dan vat je t verkeerd op. tis een rihtlijn die je kan hanteren. na 2 dagen zullen je spieren niet optimaal hersteld zijn van een zware training althans niet bij mij. maar waar ik op doel is dat als je na je normale rustperiode voor je volgende training nog steeds spierpijn hebt je dus betr nog ff kan wachten.

ik geef ook meerdere factoren weer waaronder rust. ik denk ook niet dat je na 2 dagen met dezelfde intensiteit diezelfde spiergroep optimaal kan trainen
 
Originally posted by Scighera
optimaal herstel is 72+uur.

vergeet niet dat na het herstel pas de groei komt.
 
Idd. En dan nog... 72 uur. Jongens, waar hebben we het over??? Volgens mij trekt helemaal niemand dat, elke 72 uur een spiergroep opnieu trainen. Dan raak je zeer zeker overtraind.

Hoeveel uur zitten er in een week? Mijn benen bvb hebben dat weekje wel nodig voor herstel en sc. Geen 72 uur dus.
 
Back
Naar boven