XXL Nutrition

Superfood Chlorella (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ray007

Cool Novice
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
180
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
135kg
Vetpercentage
14%
Ik lees hier helemaal niets over mensen die Chlorella supplementeren, terwijl dit het product is wat oa in Japan vitamine c naar de tweede plaats heeft verdreven.

Pluspunten van Chlorella:
zuivert het bloed
ontgift, ontslakt en reinigt het hele lichaam
voor een gezonde darmflora
waarborgt een optimale stoelgang
houdt het calciumgehalte op peil
voor een betere opname van ijzer in het bloed
beschermt het lichaam tegen schadelijke stoffen
beschermt de huid tegen rimpelvorming
voor een gave huid
helpt bij haaruitval en afbrokkelende nagels
vertraagt de gevolgen van het ouder worden
geeft een betere conditie
veilig bij zwangerschap
geeft betere prestaties bij sport en fitness
 
Interessant, waar verkrijgbaar? Tuinen ofzo?
 
Ik gebruik wel spirulina, ook een alg
 
In die darmflora blijft wel eens wat hangen wat niet de
bedoeling is, dat worden slakken genoemd, als je bezig bent met
ontslakken ben je bezig dat alsnog op te ruimen.
 
Is geen superfood net zoals spirulina bevat Chlorella teveel sodium, het is te zout dit heeft als gevolg dat je bloedruk omhoog gaat bij langdurig gebruik.

Kun je beter tarwegras nemen.

Waarom het daar zo veel verkocht word is me een raadsel, zal wel marketing zijn, het is namelijk duur terwijl de productie super goedkoop is.
 
Pure Chlorella, dus zonder bindmiddelen is laag in natuurlijke sodium.

Ingredienten
Vitamine: A (58,900IU/p100gram) B1, B2, B6, C, E (22.8mg/p100gram), caroteen, Foliumzuur, Biotine, Inosiltol, Choline.
Mineralen: Calcium, Ijzer, Fosfor, Natrium, Kalium, Zink, Koper, Magnesium, Ureum.
Aminozuren: Arginine, Lysine, Histidine, Phenylalanine, Typosine, Leucine, Isoleucine, Methionine, Valine, Alanine, Glycine, Proline, Glutamine-zuur, Serine, Treonine, Asparagine-zuur, Tryptofaan, Cystine.
Vetten: 12.8 mg/p100gram, onverzadigde vetzuren 72.1%, verzadigde vetzuren 21.2%.
Voedingswaarde per 100 gram: Energie 1.578 Kj (374 Kcal) Eiwit 60.0 gram. Koolydraten 5.4 gram Vet 12.8 gram.

Citaat
chlorella is low in calories and sodium, so it fits right in with today's body builders and their lighter life-styles
 
Laatst bewerkt:
oke ik heb een ander verhaal gehoord.

wat is je bron?
 
Ehhh Google, trouwens kwam nog een stukje tegen over Spirulina,

Some people on restricted sodium diets avoid seaweed foods because of the high content of sodium. However, Spirulina avoids the sodium problems of macro-algae that grow in the sea, such as Kelp or Nori. The sodium content in Spirulina is only .206 mg of sodium per 500 mg tablets. Generally hypertension patients are restricted to 2000 mg or less of sodium per day. Thus the small amounts of sodium in Spirulina poses no danger to persons on a salt restricted diet
 
als dit http://www.chlorella-alg.com/ je bron is kan ik er niet veel mee wat daar verkopen ze het gewoon.

Altijd bron vermelden Ray, er is zoveel onzin op het net dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet.
 
Er zijn zoveel bronnen, als er op een etiket staat dat er 0,0% sodium inzit kan ik er niet meer van maken.
 
dat is waar.

ik ga van de week wel is even kijken en kom er op terug Ray, want als je gelijk hebt is het is een super product.

Kijk ook is naar tarwegras dat is in usa en canada helemaal hot.
 
Als ik het goed begrijp heeft dit spul dus zeer sterke eigenschappen van een anti-oxidant?
 
Die Now Foods zit inderdaad vol met Sodium.

[Link niet meer beschikbaar]

Deze niet:
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
 
Amxerxes zei:
Is geen superfood net zoals spirulina bevat Chlorella teveel sodium, het is te zout dit heeft als gevolg dat je bloedruk omhoog gaat bij langdurig gebruik.

ik heb een potje chlorella gekocht en is voor 6 weken, ik veronderstel dat dit
geen kwaad kan?
ik heb het genomen omdat ik al een tijdje last had van mijn maag en darmen.
 
Ben heel benieuwd wat je er van vind, kan zeker geen kwaad, langdurig is echt jaren achter elkaar. Welk merk? en wat staat er op, zit er sodium in?
 
Back
Naar boven