Fitness Seller

superfoods doen of laten?

Bezoekers in dit topic

luvQvist

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
3.082
Waardering
111
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Na wat opzoekingswerk achter cacao en in welke vorm ik ze het best inneem ben ik nog andere zaken tegen gekomen.
Cacao blijkt namelijk 1 van de 'superfoods' te zijn. Naar aanleiding van dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/superfoods-193154/?highlight=superfoods ben ik hierrond iets te weten gekomen.

Nu vroeg ik mij af, naast de cacao bonen die ik ga kopen, zou het iets opleveren als ik ook:

- maca poeder
- marine fytoplankton
- Gaji bessen (deze al gekocht, 30euro voor 500gram:fuu:)

zou kopen?

EDIT: heb gelezen dat die gaji bessen ook in het wild groeien bij ons. Lijkt me handig als ik zelf een paar planten neerpoot in mijn tuin. Die andere producten zal niet lukken. Even opzoeken of de cacao ook gaat.
EDIT2: Ik lees het volgende: "Voor de cacaoboom is een constante temperatuur nodig van gemiddeld 25 tot 27°C, regelmatige neerslag en rijke grond." De 2de conditie zal in België zeker geen probleem zijn en een rijke grond kan je zelf voor zorgen niet? De temperatuur is wel een ander verhaal. In een serre zou je in de zomer deze omstandigheden kunnen bekomen, maar aangezien de cacaoboom beter groeit in de schaduw wordt het weer moeilijker (maar moet wel lukken). De vraag is alleen of die plant het overleeft in de winter xD
 
Laatst bewerkt:
Wil je daar cacao kopen?
 
Bij Superfoods of begrijp ik je verhaal verkeerd?

Ja je begrijpt het verkeerd. Superfoods is een term die gegeven wordt aan voeding die terug te vinden is in de natuur waarbij de samenstelling van de voedingsstoffen erg veelzijdig (groot spectrum) en hoog gedoseerd is.
Bv. alle 20 aminozuren, veel vitamines en mineralen, veel antioxidanten,...

EDIT: een bediende in de winkel waar ik die bessen kocht vertelde me een site waarop een online shop stond, waar ik die andere producten misschien kon vinden. Het is dus deze: [Link niet meer beschikbaar]
Weet niet of ik het daar zal kopen, maar ze hebben het er allezins.
 
Allemaal bullshit... totdat ik een voldoende onderbouwd onderzoek zie waaruit blijkt dat er een significant verschil is met een normaal gezond dieet.

30 euro voor een paar bessen.. get real !
 
Allemaal bullshit... totdat ik een voldoende onderbouwd onderzoek zie waaruit blijkt dat er een significant verschil is met een normaal gezond dieet.

30 euro voor een paar bessen.. get real !

Mag ik eerlijk even het effect zeggen van de 5 gram die ik vandaag heb genomen. Voelde mij vandaag redelijk moe want heb 5u40min geslapen, normaal 20min langer. Ook nog hele namiddag wat drukkende vermoeidheid. Heb dan zonder veel nadenken 5 gram van die bessen genomen, en niet veel later ben ik veel helderder beginnen denken. For real man, die stuff is goed.

Trouwens, je kan ze makkelijk zelf thuis kweken, dus dan wordt het al heel wat voordeliger :)
 
Mag ik eerlijk even het effect zeggen van de 5 gram die ik vandaag heb genomen. Voelde mij vandaag redelijk moe want heb 5u40min geslapen, normaal 20min langer. Ook nog hele namiddag wat drukkende vermoeidheid. Heb dan zonder veel nadenken 5 gram van die bessen genomen, en niet veel later ben ik veel helderder beginnen denken. For real man, die stuff is goed.

Trouwens, je kan ze makkelijk zelf thuis kweken, dus dan wordt het al heel wat voordeliger :)


placebo
Tenzij ik er roze olifanten van zie vliegen of het mijn lul 10 cm doet groeien is 30€ voor wat bessen weggesmeten geld
 
placebo
Tenzij ik er roze olifanten van zie vliegen of het mijn lul 10 cm doet groeien is 30€ voor wat bessen weggesmeten geld

Er is altijd iets placebo, maar hier was ik veel te down en moe voor om dit te kunnen toeschrijven aan placebo hoor. Heb ook hele dag deftig gegeten enzo.

30euro is idd teveel van het goeie, maar ja ik wou toch eens uitproberen. Ik ga gewoon zo snel mogelijk van die plantjes neerpoten in mijn tuin :)
 
Je kan pas zeggen of iets placebo is of niet aan de hand van een statistisch onderzoek.. In tenminste in dit geval wel.
 
Ja je begrijpt het verkeerd. Superfoods is een term die gegeven wordt aan voeding die terug te vinden is in de natuur waarbij de samenstelling van de voedingsstoffen erg veelzijdig (groot spectrum) en hoog gedoseerd is.
Bv. alle 20 aminozuren, veel vitamines en mineralen, veel antioxidanten,...

EDIT: een bediende in de winkel waar ik die bessen kocht vertelde me een site waarop een online shop stond, waar ik die andere producten misschien kon vinden. Het is dus deze: [Link niet meer beschikbaar]
Weet niet of ik het daar zal kopen, maar ze hebben het er allezins.

Is er natuurlijke voeding waar alle 20 aminozuren in zit? ???
 
Is er natuurlijke voeding waar alle 20 aminozuren in zit? ???

Ja in die plankton shit, toch volgens die gast die vertelt op youtube erover (vind je terug in dat gelinkte topic in openingspost). Het schijnt dat er daar ook 'pure energie' in zit, dus er moet geen omzettingsproces gebeuren van de E K of V naar energievorm. Dus bij inname heb je instant reactie. Ook zou er hierdoor geen crash mogelijk zijn.
Die plankton is eigenlijk wat die walvissen ook eten. Er was een reactie gepost dat walvissen uit ander voedsel hun voedingsstoffen haalden. Dat is wel waar, maar het is vooral de plankton waarvan ze het van meest opnemen. (vermoed wel dat je bij die walvisjes over een serieuze 'bulk' kan spreken:D)

Nujah, ik weet niet wat er van waar is, want hij kan zeggen wat hij wil. Zal er wat meer opzoekingswerk moeten over doen.

Trouwens, in koninginnengelei zitten er 26 aminozuren.

"Fast determination of 26 amino acids and their content changes in royal jelly during storage using ultra-performance liquid chromatography"

"A rapid ultra-performance liquid chromatography (UPLC) method was developed for feasible separation and quantification of 26 amino acids in royal jelly. The analysis was performed on Acquity UPLC system with Acquity UPLC AccQ·Tag Ultra Column within 8 min. The correlation coefficient values (r2 > 0.9978) indicated good correlations between the investigated compounds’ concentrations and their peak areas within the test ranges. The limits of quantitation and detection of 26 amino acids were 42.7–235.1 ng/mL and 12.9–69.3 ng/mL, respectively. The recoveries ranged from 90.1% to 100.9% and the overall relative standard deviations for intra- and inter-day were lower than 2.8%. The results showed that UPLC was a powerful tool for the analysis of amino acids in royal jelly. The method was also applied to quantitatively determine free amino acid (FAA) and total amino acid (TAA) profiles in RJ samples stored at different temperatures (−18 °C, 4 °C and 25 °C) for different time intervals (1, 3, 6 and 10 months). Results showed that the average contents of FAA and TAA in fresh royal jelly were 9.21 mg/g and 111.27 mg/g, respectively; the major FAAs were Pro, Gln, Lys, Glu, and the most abundant TAAs were Asp, Glu, Lys and Leu. Although the concentration of most FAAs and TAAs showed no significant difference during storage, contents of total Met and free Gln decreased significantly and continuously, and might be a parameter to predict the quality of royal jelly."

"The 26 individual amino acid standards, including histidine (His), serine (Ser), arginine (Arg), glycine (Gly), aspartic acid (Asp), glutamic acid (Glu), threonine (Thr), alanine (Ala), hydroxylysine (Hylys), proline (Pro), cysteine (Cys), lysine (Lys), tyrosine (Tyr), methionine (Met), valine (Val), isoleucine (Ile), leucine (Leu), phenylalanine (Phe), taurine (Tau), γ-aminobutyric (GABA), aminoisobutyric acid (AABA), ornithine (Orn), glutamine (Gln), asparagines (Asn), hydroxyproline (Hypro) and tryptophan (Trp)..."

"The developed UPLC method is rapid, sensitive and accurate for the simultaneous determination of 26 amino acids in RJ, which suggests UPLC can be a powerful tool for the analysis of components of bee products.
The research showed that the average content of FAA and TAA in fresh RJ was 9.21 mg/g and 111.27 mg/g, respectively; the major FAAs were Pro, Gln, Lys, Glu, and the most abundant TAAs were Asp, Glu, Lys and Leu.
Although our study showed that amino acids were not end products during the conservation of RJ and content of most amino acids were not linear with storage time or temperature, content of total Met, free Gln decreased significantly and continuously during storage period, and might be a parameter to predict the quality of RJ.
It should be mentioned that all the RJ samples were harvested during the flowering period of Camellia sinensis with the Pinghu Italian breed line bees in this work. In order to verify if the content change trends of amino acids in RJ harvested with other bee breed lines during various flowering periods are in accordance with those of amino acids in this paper, further research is needed."

bron: http://www.sciencedirect.com/scienc...d=877992&md5=eeb4f88c9c74d22a9e8b44b2b34ad044

:D

EDIT: Blijkbaar behoort stuifmeel ook tot de 'superfoods'. Zitten ook vrije aminozuren in :o

"Al spoedig rees het vermoeden dat pollen een supervoedsel moest zijn, waar alle essentiële voedingsstoffen in vertegen woordigd zijn.

Bij uitgebreide en nauwkeurige analyses bleek dit inder daad het geval te zijn. Hieronder volgt een analyse van een doorsnee stuifmeel, vrij naar R. Delperée, in La Gazette apico le, oktober 1959):

water 4 %
gereduceerde suikers 20 %
niet-gereduceerde suikers 5 %
zetmeel, koolhydraten 4,5%
eiwitten 20 %
vrije aminozuren 10 %
as 3 %

In de hiervolgende tabel worden de aminozuren gedifferen tieerd in percentages van de droge massa:

arginine 4,4-5,7%
histidine 2,0-3,5%
isoleucine 4,5-5,8%
leucine 6,7-7,5%
lysine 5,9-7,9%
methionine 1,7-2,4%
fenylalanine 3,7-4,4%
tryptofaan 1,2-1,6%
valine 5,5-6,o%"


"In pollen zijn 20 van de ons bekende 22 aminozuren ge vonden, waaronder: alanine, arginine, asparaginezuur, cystine, glutaminezuur, glycine, histidine, hydroxiproline, leucine, isoleucine, lysine, methionine, fenylalanine, trypto faan, proline, serine, threonine, valine en het vrij zeldzame alfa-amino-boterzuur."

bron: http://www.bijengif.nl/lectuur/lectuur_stuifmeel.htm
 
Laatst bewerkt:
Er is altijd iets placebo, maar hier was ik veel te down en moe voor om dit te kunnen toeschrijven aan placebo hoor. Heb ook hele dag deftig gegeten enzo.

Kerel, heb je enig idee wat een placebo is?
Een placebo is een effect wat echt gevonden wordt. Alleen wordt de oorzaak niet toegeschreven aan datgene wat jij denkt.
Oftewel: Dat 2 dingen elkaar opvolgen in de tijd, wil nog niet zeggen dat er een verband tussen die 2 dingen bestaat.

Maar ik zou zoveel mogelijk superfoods inslaan als ik jou was. Ze werken namelijk allemaal echt. Dat heb je tenslotte zelf ondervonden. En aangezien het allemaal natuurlijke producten zijn, bestaan er geen bijwerkingen van. :)

Dat er in het verleden ook verschillende superfoods bestonden waarvan inmiddels is aangetoond, dat het toch geen superfoods zijn, zegt niets over de nieuwste superfoods. De huidige superfoods worden namelijk niet verstrekt door precies dezelfde industrie, waar voorstanders van natuurproducten altijd tegen aan denken te schoppen. Ze worden verstrekt door filantropen die het beste voor hebben met de mens, en die uitgebreid hebben onderzocht wat de lange termijn werkingen zijn bij mensen. Niet door een industrie die een gat in de markt ziet door de wens naar tovermiddeltjes en hier handig op inspeelt. Toch?
 
Kerel, heb je enig idee wat een placebo is?
Een placebo is een effect wat echt gevonden wordt. Alleen wordt de oorzaak niet toegeschreven aan datgene wat jij denkt.
Oftewel: Dat 2 dingen elkaar opvolgen in de tijd, wil nog niet zeggen dat er een verband tussen die 2 dingen bestaat.

Maar ik zou zoveel mogelijk superfoods inslaan als ik jou was. Ze werken namelijk allemaal echt. Dat heb je tenslotte zelf ondervonden. En aangezien het allemaal natuurlijke producten zijn, bestaan er geen bijwerkingen van. :)

Dat er in het verleden ook verschillende superfoods bestonden waarvan inmiddels is aangetoond, dat het toch geen superfoods zijn, zegt niets over de nieuwste superfoods. De huidige superfoods worden namelijk niet verstrekt door precies dezelfde industrie, waar voorstanders van natuurproducten altijd tegen aan denken te schoppen. Ze worden verstrekt door filantropen die het beste voor hebben met de mens, en die uitgebreid hebben onderzocht wat de lange termijn werkingen zijn bij mensen. Niet door een industrie die een gat in de markt ziet door de wens naar tovermiddeltjes en hier handig op inspeelt. Toch?

Ik weet dat zelfreflectie erg moeilijk is. Toch kan ik niets anders bedenken dan dat die bessen de oorzaak waren van mijn verbeterde toestand.
Maar om echt iets te kunnen besluiten moet ik natuurlijk objectieve proef doen.
En inderdaad, een sterke correlatie wordt vaak verward met de conclusie dat er hierbij kan gesproken worden van een oorzaak-gevolg situatie. Er kan altijd een derde (of vierde...) factor zijn die zorgt voor deze correlatie.

Ik zeg ook niet dat het allemaal waar is wat die mensen vertellen. Maar de cacao en bessen gaan zeker in mijn schema. Van cacao is wetenschappelijk bewijs en die bessen kan je zelf thuis kweken, dus waarom niet?
 
gewicht kan je er niet aan cheaten, hou op met energie te steken in allerlei nonsense en eet meer
 
Die plankton is eigenlijk wat die walvissen ook eten. Er was een reactie gepost dat walvissen uit ander voedsel hun voedingsstoffen haalden. Dat is wel waar, maar het is vooral de plankton waarvan ze het van meest opnemen. (vermoed wel dat je bij die walvisjes over een serieuze 'bulk' kan spreken:D)

Waarom denk je dat die beesten zo brutaal groot zijn :p... Ben zelf iig een grote voorstander van cacao! De andere producten nooit geprobeerd, maar let us know! Ben wel benieuwd naar die gaji bessen van je!
 
Waarom denk je dat die beesten zo brutaal groot zijn :p... Ben zelf iig een grote voorstander van cacao! De andere producten nooit geprobeerd, maar let us know! Ben wel benieuwd naar die gaji bessen van je!

Ik zal straks 5 gram nuttigen bij wijze van Pre-WO. Zoals ik al zei, een objectieve beoordeling is niet gemakkelijk, maar ik doe mijn best.
Vind het wel jammer dat ik nog ergens aan cacao bonen moet geraken; schijnt een lekkernij te zijn. Ga ik dan ook als Pre-WO gebruiken.
 
Sorry, maar je slaat door!

Dit is echt verspilde energie. Drink koffie om helder te worden, neem een stuk chocola op je cheatdag als lekkernij, maar hier je tijd en geld instoppen is echt zonde. Je bent op zoek naar dat ene bijzondere effect. Je zult het misschien ook vinden, maar weegt het op tegen de moeite en alles?
 
Als hij het vind wel ;), alleen zal hij geen SUPER effect vinden in mijn ogen... Maar ben iig benieuwd!
 
Back
Naar boven