XXL Nutrition

Supergespierd in 3 jaar????

Bezoekers in dit topic

Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik heb t over verhaal van de TS.

Oke agree, ik dacht dat het op mijn quote was dus ik denk laat ik de vraag omdraaien want zelf had ik er geen idee van :D
 
Eigen lot, eigen lichaam, eigen leven, niemand komt het brengen, niemand komt het geven... Iedereen heeft zijn eigen genen, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat hij dat heeft behaald ZONDER op zijn voeding te letten, moet dat wel erg goed gaan..
Maargoed, eet wat hij wil, dat kan best, met 3 shakes per dag ernaast kom je volgens mij een heel eind ;)
 
Daar wil ik dan wel eens foto's van zien in 3 jaar guns van 50 cm en 6%. Hedwig Parden had guns van 52 cm ofzo op wedstrijdniveau en die traint al 15jaar en heeft toch aardig wat gejuiced. Of je overtrekt het nogal erg, want donkere mensen ogen al sneller groot, als je kleiner bent oog je ook groter en bij laag vet ook. Wat niet wegneemt dat het best een buffel geweest zal zijn.

Dus er hangt een luchie aan dit verhaal :cool:

Toch is het zo .. die kerel was in mijn ogen asociaal groot... en misschien leken die armen wel groter als ze werkelijk waren, maar toch... een enorme rug enorme schouders, brede en dikke borstkas.

ik zou het verhaal met een korreltje zout nemen, je kennis proberen te verbreden m.b.t. krachttraining (bodybuilding/powerliften) en geniet van je hobby/sport.

Zo leef ik ermee, ben geen beest maar zet redelijk nette resultaten neer wat ik grotendeels te danken heb aan doorzettingsvermogen.

Als alleen het uiteindelijke resultaat jou plezier doet en jouw resultaat doet je geen plezier moet je idd serieus gaan nadenken om te stoppen en maar te gaan schaatsen.

Maar als je het proces (de theorie, het uitproberen, het trainen zelf enz.) ook leuk vindt, moet je je gewoon meer richten op het proces. Like I do :)

Waar denk je waar ik in godsnaam mee bezig ben. Je kunt een hoop zeggen, maar uiteindelijk bodybuilden we allemaal maar voor 1 ding.. een zo ziek mogelijke grote fysiek kweken. Waar mensen spontaan van beginnen te kotsen als je ze voorbij loopt in een hemd.

Waar het bij mij gewoon wringt is dat ik zo'n verhaal hoor, terwijl ik 7 jaar heb "lopen te kloten" nu eindelijk een dikke 5 maand een voedingsschema heb, nu ook eindelijk aardig groei, waar ik wel trots op ben.. en dat je dan hoort dat zo'n gast :eek: 3 jaar!!! :eek: Traint, geen kloot aan zijn voeding doet en het lijf heeft met een vorm van een pro, maar een stukje kleiner.

en jah, dan kan ik best een beetje jaloers zijn ;)
 
Waar denk je waar ik in godsnaam mee bezig ben. Je kunt een hoop zeggen, maar uiteindelijk bodybuilden we allemaal maar voor 1 ding.. een zo ziek mogelijke grote fysiek kweken. Waar mensen spontaan van beginnen te kotsen als je ze voorbij loopt in een hemd.

speak for yourself mister, je denkt toch niet dat IEDEREEN een bodybuilding lifestyle volgt om een zo ziek mogelijk groot fysiek te kweken? Veel mensne doen aan bb-ing om natural een flink fysiek op te bouwen, dat vaak nog wel geaccepteerd wordt door de 'maatschappij'.

Misschien zijn de mensne die ZIEK groot willen worden wel vrij groot, maar hebben het er niet voor over om AS daarvoor te gebruiken en passen zich naarmate ze langer trainen en meer kennis vergaren daarop aan.

Voor mij is bodybuilding (doe meer combi van bodyb en powerliften) meer de plezier dat ik eruit haal tijdens het gebeuren: lekker zweten, meer gewichten tillen, nieuwe oefeningen uitproberen, pr's verbreken, je lekker voelen in de gym enz enz.

Waar het bij mij gewoon wringt is dat ik zo'n verhaal hoor, terwijl ik 7 jaar heb "lopen te kloten" nu eindelijk een dikke 5 maand een voedingsschema heb, nu ook eindelijk aardig groei, waar ik wel trots op ben.. en dat je dan hoort dat zo'n gast :eek: 3 jaar!!! :eek: Traint, geen kloot aan zijn voeding doet en het lijf heeft met een vorm van een pro, maar een stukje kleiner.

en jah, dan kan ik best een beetje jaloers zijn ;)


Hoeveel jaar je traint maakt niets uit hoor. ik ken genoeg gasten die al 10-20 jaar trainen maar er nog normaal uitzien. Ik ken gasten die net een jaar trainen en er al beter uitzien dan iemand die 4 jaar traint.

En dat komt niet alleen door genetics, maar ook door gewoon theoretisch goed op de hoogte te zijn van BB-ing om een goede basis te leggen. Als je pas na 6,5 jaar bent begonnen met een eetschema vraag ik me toch ernstig af op wat voor een trainingsniveau je de voorgaande jaren hebt gezeten en of je het dan wel kan vergeliken met die gast die 'maar' 3 jaartjes traint.
 
Het probleem is dat ik nog een tijd thuis heb gewoont.. en dat BB daar totaal niet werd gerespecteerd...

Toen kwam ik op mezelf te wonen, en pastte naar mijn gevoel het etem behoorlijk aan, kwark vreten , 4 keer per dag eten...

Zoals ik al vaker heb aangegeven is er gewoon niemand die mij wilde helpen een stap verder te komen, wel kwa train schemaatjes, maar zodra het over voeding ging " moest ik het zelf allemaal maar uit zoeken " .. en als ik dan een schema zelf zou maken, dat ik dan wel van mening kon wisselen met de anderen. met een paar members hier in de MSN heb ik wel gesproken en ook voorbeeld voedingsschema's van gehad, maar jah, hoe kwam ik in *$^#^$* aan een energie behoefte brekening en wat was / is mijn vet %...

Die voeding heb ik nooit wat van gesnapt en dat snap ik nu eigenlijk nog weinig van. Ik heb van mijn gymeigenaar zijn begeleider nu een voedingsschema gekregen, hij is eens eustig met me gaan zitten en we hebben samen een voedingsschema bedacht. Ik groei er ook wel aardig op. maar ik heb niet het lef dit nu aan te gaan passen..

Vaak begin ik ook wel enthousiast aan een artikele over voeding, maar na een paar minuten ben ik het spoor al compleet bijster en kan ik wel weer opnieuw gaan beginnen...

Of ik denk veel te complex, of voeding is iets wat ik denk ik nooit zal begrijpen, zoals sommigen wiskunde nooit zullen begrijpen..

De reden dat ik nog steds train is dat ik dat gewoon geweldig vind en jah, ik ga voor de kick dat het lichaam zich verandert , aanpast en dikker gespierd word. Vind mijn vriendin ook alleen maar leuker :)
 
Gast, niets in dit wereldje is eerlijk. Sommigen hoeven gewoon geen ruk te doen en worden serieus MASSIVE! Anderen werken zich helemaal uit de naad en letten op hun training en slaap enz. maar blijven gewoon zwaar achter qua gains.

Hier is gewoon weinig aan te doen, en is idd gewoon k*t voor de gene die moeite hebben met het gainen.
 
Hey Hieki :),

Niks van aantrekken kerel. Dat ie natural is , is natuurlijk bullshit en misschien traint ie wel langer dan 3 jaar die gozers overdrijven graag. Aan de andere kant als hij echt zo genaamd groot is natural en niet op zijn voeding let en maar wat aan kloot komt ie toch vast te zitten op een moment. Pro kan ie toch niet worden als hij niet een perfect dieet heeft en zich niet kapot werkt. Maar zoiezo je moet naar jezelf kijken niet naar anderen wil je serieus stoppen met trainen om iemand anders? Komop zeg wees trots op wat je hebt bereikt en als je zo doorgaat kom je nog altijd verder dan iemand met goeie genen als die persoon alleen maar wat aankloot en geen goeie voeding heeft. Het duurt alleen wat langer. Trouwens ik heb meer respect voor iemand die heel hard werkt en zich perfect aan zijn dieet houd dan iemand die maar wat aankloot en eet waar ie zin in heeft.
 
Het probleem is dat ik nog een tijd thuis heb gewoont.. en dat BB daar totaal niet werd gerespecteerd...

Toen kwam ik op mezelf te wonen, en pastte naar mijn gevoel het etem behoorlijk aan, kwark vreten , 4 keer per dag eten...

Bijna niemand heeft het thuis makkelijk wanneer je anders gaat eten. het is maar net hoe jij ermee omgaat. Slap excuus om niet goed te eten.

Zoals ik al vaker heb aangegeven is er gewoon niemand die mij wilde helpen een stap verder te komen, wel kwa train schemaatjes, maar zodra het over voeding ging " moest ik het zelf allemaal maar uit zoeken " .. en als ik dan een schema zelf zou maken, dat ik dan wel van mening kon wisselen met de anderen. met een paar members hier in de MSN heb ik wel gesproken en ook voorbeeld voedingsschema's van gehad, maar jah, hoe kwam ik in *$^#^$* aan een energie behoefte brekening en wat was / is mijn vet %...

Tja, iedereen moet het zelf maar doen. Tenzij je bakken met geld wilt spenderen aan een dieetist, en die weet oook niet altijd precies hoe/wat je moet eten als bb-er zijnde.

Iedereen moet het zelf leren, dus dat je het niet hebt KUNNEN leren omdat niemand jou dat wilde leren is imo een teken van luiheid. Probeer zelf eens wat meer initiatief te tonen en ga zelf op onderzoek uit en experimenteer wat aan.

Die voeding heb ik nooit wat van gesnapt en dat snap ik nu eigenlijk nog weinig van. Ik heb van mijn gymeigenaar zijn begeleider nu een voedingsschema gekregen, hij is eens eustig met me gaan zitten en we hebben samen een voedingsschema bedacht. Ik groei er ook wel aardig op. maar ik heb niet het lef dit nu aan te gaan passen..

Ga zelf eens op onderzoek uit ! lees voedingsschema's van andere en vraag waarom ze zo eten? Probeer zelf wat dingen uit te vogelen waardoor je zelf je kennis over voeding kan verbreden.. huur/koop een boekje: sportvoeding for dummy's oid.

Vaak begin ik ook wel enthousiast aan een artikele over voeding, maar na een paar minuten ben ik het spoor al compleet bijster en kan ik wel weer opnieuw gaan beginnen...

Of ik denk veel te complex, of voeding is iets wat ik denk ik nooit zal begrijpen, zoals sommigen wiskunde nooit zullen begrijpen..

Je moet ook geen complexe onderzoeken gaan lezen en uitgebreide wetenschappelijke onderzoeken. Ga nu eens kijken wat de basiselementen zijn van een voedingsschema en leer die basisdingen te begrijpen.

Hier wat basisdingen:

- eet voldoende onverzadigde vetten (omega 3). bijv. 2 eetlepels lijnzaadolie.
Omega 3 is goed voor je: huid, gewrichten, stofwisseling, hormoonhuishouding, weerstand enz.

Hoe gezonder je lichaam, hoe beter je groeit.

- probeer complexe KH's te eten (havermout/gekookte aardappelen ipv. wit brood/suiker).

Complexe KH's worden trager opgenomen en dat is juist goed. Want daardoor heeft je lichaam een constante toevoer van energie waardoor je lichaam anabool blijft en je cortisol laag en je leptine hormoon hoog blijft (in deze situatie zal je lichaam dus geen spiereiwitten verbranden en groeien je spieren).

- Suiker heb je in de vormen: lactose en sucrose. Dit zijn ook weer Koolhydraten netals brood alleen dan met een HEELE hoge GI waarde (glyconemische index). Dit betekent dat je lichaam het HEEL snel opneemt waardoor de insuline toeneemt (insuline piek).

Dit kan baat hebben wanneer je net klaar bent met trainen, omdat je lichaam helemaal leeg is (glycogeen depots zijn depleted). Als je dan icm suiker wat whey eiwitten (whey = snel opnemende eiwitten) zullen je glycogeen depots weer aanvullen.


Opmerking: Lactose en sucruse zijn disacharides. Dat wil zeggen dat ze bestaan uit 2 monosacharides:

lactose (melksuiker): glucose en galactose
sucrose (tafelsuiker): glucose en fructose

Fructose gaat naar de leverglycogeen en glucose (ook wel Dextrose genoemd) gaat naar de spierglycogeen. Dáárom eet iedereen dextrose icm whey eiwitten na de training :)

Ik heb je dus een paar basic tips gegeven.. en dit heb ik zelf ook moeten uitvogelen door gewoon wat te lezen hier op dbb en andere fora's. Ik heb zelf een boek gehuurd in de bibliotheek en een sportvoedingsboekje gekregen van m'n vriendin.

Dus.. ga op zoek en ga je verdiepen in de sport waar je zoveel van houdt :)
 
Waar het bij mij gewoon wringt is dat ik zo'n verhaal hoor, terwijl ik 7 jaar heb "lopen te kloten" nu eindelijk een dikke 5 maand een voedingsschema heb, nu ook eindelijk aardig groei, waar ik wel trots op ben.. en dat je dan hoort dat zo'n gast :eek: 3 jaar!!! :eek: Traint, geen kloot aan zijn voeding doet en het lijf heeft met een vorm van een pro, maar een stukje kleiner.

en jah, dan kan ik best een beetje jaloers zijn ;)

Vergeet die voeding.. iedereen zegt wat anders.. Ik hoor zo vaak in de atletiek dat mensen geen KT deden, achteraf wel deden. Wat ik nu lees is dat je pas sinds 5 maanden "echt" serieus bezig bent met willen groeien, namelijk een uitgebreid voedingsschema. Als hij dat al wel 3 jaar heeft gedaan (MIJN AANNAME). Tjaah.. dan kan hij toch groter zijn? Voorderest ben je volgens mij wel een echte doorzetter. Maar had je nu verwacht de grootste van de wereld te zijn na 7 jaar trainen, zie je hem trainen en nu wil je ineens niet meer.. [/sarcastisch]
 
soms heb je ze erbij hoor.. ken ook een donkere jongen.. een reus om te zien.. heeft in het verleden wel wedstrijden gedraait.. maar zoals ie nu leeft en traint.. en nog is ie huge en dan bedoel ik green mile nigger huge....
 
Gisteravond in de gym :

Ik zeul mijn reet die trap op naar de kleedkamers, stamp daar die kleedkamer binnen en flikker mijn tas op het bankje.. Zie ik rechts van me echt een ENORME donkere kerel staan , en dan ENORM in de trend van zijn gespierdheid. Een half koppie kleiner dan mijn kwa lengte. Dikke armen, (ik schat 50 + geflexed) megachest enzovoort. Strak hemd en die gozer ging net trainen..

Nieuwsgierig als ik ben stap ik op die kerel af en vraag em zo van hoelang moet je daarvoor trainen (gaf em ook wat complimenten) Hij antwoordde mij dat hij 3 jaar flink bezig was dagelijks...ik schat een ver% van rond de 6 ongeveer. Zijn armen en schouders zagen er enorm droog uit.

ik denk zo van ....... mmmm naturel ???? anyway .. ik heb het daar verder bij gelaten, totdat ik met de gymeigenaar in gesprek kwam... Ik zeg tegen hem dat van die gast... en mijn gedachtes erover.. Woei , dat had ik beter niet kunnen zeggen, het bleek een kennis van hem te zijn.

Anyway claimde de sportschoolhouder dat die jongen 100 % natural trainde...
en dat hij een natuurrtalent met goede genetics was.. Okay, geloof ik ... dus ik tegen hem.. ik zeg : jij traint al 15 jaar, hebt een enorme fysiek, let goed op je voeding (enzovoort het hele verhaal) maar die kerel zit dicht bij je in de buurt, hij is niet zo veel kleiner. Vertelt die sportschoolhouder mij dat die jongen geen flikker aan zijn voeding doet en eet wat ie wil... Nou toen flipte ik wel enigszins en was voor mij de motivatie om ooit nog een gewicht aan te raken compleet pleite.. Dus ik tegen hem .. ik zeg ik train me al 7 jaar de kolere.. (remember dat verhaal nog, dat ik postte dat hij zei dat ik beter kon gaan schaken ??) en hoe kan dit... Weer zei die dat het toch genetici waren..
Ik vraag me serieus af als ik dit soort dingen zie wat nu nog de lol van het trainen is.. Ik zat er gisteravond eigenlijk best wel mee en nu nog steeds, vandaar dat ik het toch met jullie wil delen en jullie meningen eens wil horen.

Volgens de algemene bodybuilding begrippen kun je als je het goed doet, maximaal 7 kilo spiermassa per jaar aanzetten. Dus voeding en rust enzovoort netjes op orde..

Die gast had een fysiek, nou echt waar, Ik heb hier grote jongens gezien (Ryu, Extreme, Kaal is Macht, Kale) maar deze jongen was groter als de namen die hier staan... Echt een fysiek wat voor velen een doel zou zijn die hier komen. Deel eens de mening met mij op een serieuze manier??

Echt waar respect voor die donkere jongen hoor, het ziet er echt super uit, zou het graag willen hebben. Ik trap ook tegen niemand aan met deze thread, ook niet tegen mijn gymeigenaar, maar wil gewoon eens weten of dit enigszins mogelijk is. Echter is hierdoor mijn lol in het trainen compleet weg en zie ik echt niet het nut ervan om nu nog weer eens aan die gewichten te gaan hangen.


Ben jij niet van FOK!? Ik zou het niet (kunnen) geloven wat ze jou wijs proberen te maken.
 
Ik lees hier van sommigen, dat het onmogelijk zou zijn om binnen 3 jaar serieus veel te gainen. Ik heb in de eerste 3 jaar, dat ik trainde iets van 30-40 kilo massa gegaind, naturel. Ik was nog lang niet zoals een pro of wedstrijdbodybuilder is en had toen een vetpercentage van 12 %, maar was en ben wel groot.
En om nu te zeggen, dat ik er zoveel voor deed, nee. Ik had geen voedingsschema en zoop me elke weekend lam.
Kortom; het is heus mogelijk, maar niet voor iedereen.
 
Ben jij niet van FOK!? Ik zou het niet (kunnen) geloven wat ze jou wijs proberen te maken.


Jup Ivo... we hebben via Fok wel even gesproken.. dit forum is om het zo te zeggen "mijn homebase" .. hier zit ik heel veel. Ik vond die Bodybuilding threads op Fok echt helemaal nergens meer over gaan... Ik heb niks tegen Powerliften, maar het ging daar alleeeeen nog maar over powerliften en het had niks meer met BB te maken.. vandaar dat ik Fok wel weer een beetje gezien heb eigenlijk ...
 
Ik lees hier van sommigen, dat het onmogelijk zou zijn om binnen 3 jaar serieus veel te gainen. Ik heb in de eerste 3 jaar, dat ik trainde iets van 30-40 kilo massa gegaind, naturel. Ik was nog lang niet zoals een pro of wedstrijdbodybuilder is en had toen een vetpercentage van 12 %, maar was en ben wel groot.
En om nu te zeggen, dat ik er zoveel voor deed, nee. Ik had geen voedingsschema en zoop me elke weekend lam.
Kortom; het is heus mogelijk, maar niet voor iedereen.

Precies, als je maar fatsoenlijke genen hebt voor bb.
 
mogelijkheid:

1)hij liegt en zit aan de snoepjes
2)heeft superbegeleiding, mist geen maaltijd, gaat niet uit, drinkt niet en heeft goede genen
3) 1 en 2:D
 
Ps: Niet alle negers hebben grote lullen, sommigen zelfs hele kleine (net als blanke mannen). Zo, weer een fabeltje uit de wereld.:cool: j.

:roflol:
lmao!

dus.... :D

lekker boeiend hoe anderen eruit zien, krachtsport is geen teamsport, je doet het voor jezelf (en voor de vrouwen, althans ik wel).
 
Tuurlijk zegt ie dat het naturel is. Hij zal heus niet van de toren blazen wat ie allemaal er doorheen gejaagd heeft. Betekent niet dat ie het voorzich zelf ontkent maar je weet hoe dat gaat. Van de ene vraag komt de andere, en dan willen ze weten hoe veel, hoe lang, waar gezet, waar gekocht, kost da, is da veel, is het wel goed spul, zal ik dat ook halen. kijk, dan ben je dus sneller klaar met, "nee, allemaal naturel".
 
Ach, geloof al die onzin toch niet man. De grotere jongens hier op dit board die natural zijn en al 5 jaar trainen hebben echt wel puike genen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je zulke genen hebt dat je zelfs nog groter dan hen kunt worden in 3 jaar en zelfs maar eten waar je zin in hebt. Dat klopt gewoon niet, klaar.

Al die gasten lullen dat ze natural zijn, maar het is vaak gewoon gelul. Zeker als er iemand 50cm armen heeft met zulk vetpercentage. Dat lukt gewoon niet, klaar.

Als je ook zo wilt worden, zet dan gewoon de spuit erin. Of je traint voor jezelf en je gelooft die verhalen van ze gewoon niet.
 
Gozer je ben gewoon in de zeik genomen.

Als iemand tegen mij zegt: wow wat ben jij gespierd...wat vooral voorkomt als ik in een kuur zit, maak ik tegenwoordig de opmerking: Tja, ben net bezig met zo'n trainingschema uit de Mens Health: Pak nu 9 kilo spieren in 5 weken. Je moet ze dan zien kijken joh... :)
 
gisteren stampte er dus iemand de kleedkamer binnen. ik was net mn kleertjes aan het aantrekken om weer eens lekker te gaan knallen in de gym. ik train nu zo'n 3 jaar (naturel) en verveeld heeft het me nooit 1 dag. ik heb mn gentics gelukkig ook wel aan mijn kant staan dus dat kan mede de oorzaak zijn natuurlijk.
maar goed die kerel stapt dus op mij af en begint met mij te praten. hij leek flink onder de indruk van mijn trainingsresultaten en gaf me zelfs complimentjes.
Afijn na een gezellig praatje ging hij er vandoor om ook te gaan trainen. Zelf was ik niet zo onder de indruk van die kerel maar goed, dat krijg je als je wat maatjes groter bent.
Goed tijdens mn training kwam de eigenaar van de gym nog even langs. doet ie meestal, even een praatje over koetjes en kalfjes, je kent dat wel. vertelde de eigenaar mij dat die knul die mij daarnet had aangesproken toen ik wilde gaan trainen dat hij absoluut niet wilde geloven dat ik dit allemaal naturel gehaald had enzo blablabla..
Nou als ik hem binnenkort nog eens tegenkom in de douche zal ik hem wel eens laten weten dat ik niet alleen grote borstspieren heb....


whahahahahaaaaaaa, sterk, erg sterk :D ;) :D
 
Back
Naar boven