MuscleMeat

Superset, creatine... ?

Bezoekers in dit topic

Robin

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
5.894
Waardering
9.696
Lengte
1m80
Hallo

Ik ben nu sinds september 2018 aan het trainen in een fitness, daarvoor trainde ik al 1 jaartje thuis (met genoeg toestellen). Nu ben ik geen "krak" in bodybuilden/fitness.
Daarom zit ik uiteraard ook met enkele vragen.

1. Wat is het verschil tussen gewone sets en supersets?
1a. Wat is het beste? (Ik ga er wel vanuit dat supersets beter zijn voor vetverbranding?)

2. Wat vinden jullie van creatine?
2a. Is eiwitten genoeg? (Wanneer ik genoeg binnen krijg)

3. Wat is aan te raden om in de ochtend te eten tijdens de cut-fase? (cutten)
Dit vraag ik omdat ik vooral mijn energie uit mijn ochtend eten haal, maar komende lente/zomer wil ik eens kijken hoe ver ik kan gaan, dat zal niet lukken met 2 boterhammen confituur & tas melk :p

Ik hoop op enkele goede antwoorden!

Met vriendelijke groet,
Robin
 
1. Bij supersets heb je geen rust tussen je sets. Je kan spiergroepen combineren maar dit ook met 1 spiergroep doen mer 2 verschillende oefeningen.

Wat T beste is hangt af van je doel.
vet verbranden doe je door onder je behoefte te eten. Uiteraard in combinatie met een goed trainings schema. Staat los van wel of geen supersets.

2 creatine kan een bijdrage leveren. T is geen wondermiddel. Misschien geeft T je net dat repje meer.
Als je 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht met normale voeding haalt heb je geen supplementen nodig. Het zijn supplementen.... Dus aanvullingen bij een tekort.

3. Je kan eten wat je wil in de cut. Als je maar onder je onderhoud eet en ke macro's op orde hebt.
 
1. Bij supersets heb je geen rust tussen je sets. Je kan spiergroepen combineren maar dit ook met 1 spiergroep doen mer 2 verschillende oefeningen.

Wat T beste is hangt af van je doel.
vet verbranden doe je door onder je behoefte te eten. Uiteraard in combinatie met een goed trainings schema. Staat los van wel of geen supersets.

2 creatine kan een bijdrage leveren. T is geen wondermiddel. Misschien geeft T je net dat repje meer.
Als je 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht met normale voeding haalt heb je geen supplementen nodig. Het zijn supplementen.... Dus aanvullingen bij een tekort.

3. Je kan eten wat je wil in de cut. Als je maar onder je onderhoud eet en ke macro's op orde hebt.

Bedankt voor je antwoord! Toch nog enkele vraagjes hihi..
Wat is het beste? Superset/Gewone sets bij: massa-opbouw || Superset/Gewone sets bij: kracht-opbouw

Oké creatine is dus niet nodig om nog nét die boost te geven in spierontwikkeling?

Eten wat je wilt kan uiteraard, maar ik denk niet dat het zo gezond is om 1 zak chips te eten en vervolgens 6u niks eten... :s
Wat kan een voorbeeldje zijn als een normaal ontbijtje?
 
Waarom doe je niet een beetje eigen onderzoek?
Antwoord op al deze vragen is super eenvoudig te vinden op het forum.

Of supersets veel bijdragen is nog steeds discutabel. Ik zou het als beginner in ieder geval niet toepassen. Dan is zijn langere rustperiodes tussen sets voordeliger.
Creatine heb je niet nodig.
Voeding zal je toch echt zelf even moeten gaan uitzoeken. Zorg in ieder geval dat het in je macros past.

Makkelijke vuistregel is;
Eiwitten: 1.5 - 2x je lichaamsgewicht (Meer is niet erg, voegt niks toe. Minder is wel erg)
Vetten: 0.7-1x je lichaamsgewicht (Meer is ook niet erg..)
Koolhydraten: De rest, voor energie.

Voorbeeld dag uit mijn cut in ieder geval;
FjZf90m.png


Verder zou ik ben 70 kilo echt niet aan cutten denken. Dan blijft er als het meezit nog een zakje botjes over.
 
Supersets e.d. zou ik als beginner alleen maar toepasssen als je anders door tijdgebrek niet alle oefeningen kunt doen.
 
Bedankt voor je antwoord! Toch nog enkele vraagjes hihi..
Wat is het beste? Superset/Gewone sets bij: massa-opbouw || Superset/Gewone sets bij: kracht-opbouw

Oké creatine is dus niet nodig om nog nét die boost te geven in spierontwikkeling?

Eten wat je wilt kan uiteraard, maar ik denk niet dat het zo gezond is om 1 zak chips te eten en vervolgens 6u niks eten... :s
Wat kan een voorbeeldje zijn als een normaal ontbijtje?
Supersetten zou ik zelf niet doen. Wat Steks aangeeft... bij tijdgebrek....

KLopt.. lekker je geld aan goed eten besteden ;)

Je hebt eten wat je wil en eten wat je wil. Je snapt zelf neem ik aan ook wel dat gezond eten de voorkeur heeft. Maar een keer een reep of een keer MacD of een pizza of friet kan ook best in je voeding. Zolang je de basis gewoon gezond en voldoende houd

Lees onderstaande link maar eens goed door.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Qua ontbijt
Melk/yoghurt met havermout (muesli kan ook)
Brood met beleg (kip/ham/magere belegsoorten of pindakaas/kaas oid) met een beker melk
Gebakken eieren met brood
net wat je lekker vind. Genoeg keuzes.

Maar ik neem aan dat je met 70 kg op 1,83 m wil gaan bulken?
Lees die link... het zal je veel leren. :)
 
Back
Naar boven