MuscleMeat

Superset schema vs Ketose-dieet

Bezoekers in dit topic

SupahHunk

Novice
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Hi allen,
Ik heb een nieuw training / voedingschema op papier gezet,de bedoeling is om richting de 8% te gaan. 1.5 jaar geleden ben ik op 107 kg / 22% begonnen (zie dieet bijlage voor huidige stats). Ik ga een superset schema doen waar de focus op upperbody ligt(zie 2de bijlage) en als voedingschema heb ik gekozen voor een ketose-dieet. Elke zaterdag zal ik een high carb day inbouwen want rond de 3000 Kcal ligt en zal na elke training 40 minuten aan cardio gaan doen. Graag feedback op onderstaande schema's.

Cheers :D

dieet.png


training.png
 
Dat zullen ze leuk vinden als je telkens 2 apparaten bezet houdt.
Hoe ga je de deadlift en squat supersetten?
 
Hoe ga je in ketose raken met high carb day?
 
Ik snap wat je bedoelt, maar om zo snel mogelijk in ketose te komen moet je ook weinig eiwitten eten.
Zodra je in ketose zit eiwtitten weer omhoog enz enz.
Koop ff van die urine strips als je het zeker wilt weten.

Waarom geen normaal dieet ipv keto?
Gaat je 0 voordelen opleveren t.o.v. normaal dieet.
 
Hoe ga je de deadlift en squat supersetten?

Dat kan hij beter niet doen en het ligt ook totaal niet in de verdere lijn van agonist/antagonist oefeningen die gepaard worden in z'n schema.

Toegegeven, (agonist/antagagonist) supersetting is hier een stuk lastiger dan bij oefeningen voor het bovenlichaam, maar dit is mijn advies:

- Superset de squat met een hanging knie raises. (hanging aan de rekstok of in zo'n apparaat waar je met je ellebogen/onderarmen steunt op 2 leuningen)

- Superset de deadlift met barbell of ab wheel rollouts.
 
  • Like
Waarderingen: Lef
Dat kan hij beter niet doen en het ligt ook totaal niet in de verdere lijn van agonist/antagonist oefeningen die gepaard worden in z'n schema.

Toegegeven, (agonist/antagagonist) supersetting is hier een stuk lastiger dan bij oefeningen voor het bovenlichaam, maar dit is mijn advies:

- Superset de squat met een hanging knie raises. (hanging aan de rekstok of in zo'n apparaat waar je met je ellebogen/onderarmen steunt op 2 leuningen)

- Superset de deadlift met barbell of ab wheel rollouts.
Ik vind 2 zware compounds supersetten sowieso niet slim.
Bij zware squats en deadlifts is de core meestal de eerste die faalt en om dan te gaan supersetten met een core oefening is ook niet geweldig.
 
De gewichten zullen dan niet echt hoog zijn. Waarom alles supersetten?
Deadlift met focus op de hamstrings hoeft voor mij niet specifiek 'zwaar' te zijn.

Waarom geen normaal dieet ipv keto?
Gaat je 0 voordelen opleveren t.o.v. normaal dieet.
Zoals ik aangaf ben ik 1.5 jaar al aan het dieeten, begonnen met 3000 Kcal, strait sets, geen cardio en nu 1.5 jaar laten zit ik op 1900 Kcal (carb backloading) alles super / dropsets en 40 min cardio.
Ik merk nu dat ik plateau en dacht door dit schema weer wat nieuwe prikkelingen te krijgen.

Tips zijn altijd welkom ;)

Dat kan hij beter niet doen en het ligt ook totaal niet in de verdere lijn van agonist/antagonist oefeningen die gepaard worden in z'n schema.

Toegegeven, (agonist/antagagonist) supersetting is hier een stuk lastiger dan bij oefeningen voor het bovenlichaam, maar dit is mijn advies:
Jim Stoppani gebruikt squat / deadlift voor de hams in redelijk wat SS programma's dus ging ervan uit dan het wel een goede optie was.

Superset de squat met een hanging knie raises. (hanging aan de rekstok of in zo'n apparaat waar je met je ellebogen/onderarmen steunt op 2 leuningen)
Dit lijkt me ook wel een goede optie! Thanks!

Ik vind 2 zware compounds supersetten sowieso niet slim.
Bij zware squats en deadlifts is de core meestal de eerste die faalt en om dan te gaan supersetten met een core oefening is ook niet geweldig.
Vind het in sommige situaties wel goed werken denk aan benchpress / barbell row maar snap je punt wel.
 
Deadlift met focus op de hamstrings hoeft voor mij niet specifiek 'zwaar' te zijn.
.
Het maakt niet zo veel uit welke rep range je doet maar de belangrijkste principe van krachttraining is progressive overload dus je zal moeten verzwaren om adapatie te voorkomen.
Ik denk dat jij er meer een workout van maakt waar je wat extra calorieen mee verbrandt
 
Ik vind 2 zware compounds supersetten sowieso niet slim.

Waarom eigenlijk niet?

Bij zware squats en deadlifts is de core meestal de eerste die faalt en om dan te gaan supersetten met een core oefening is ook niet geweldig.

Heb je het zelf überhaupt wel eens geprobeerd? Of praat je louter vanuit theoretische internet 'wijsheid'?

Als je op deze manier supersetting toepast in je training, dan is het inderdaad wel verstandig om dit te doen met submaximale gewichten.
(laten we zeggen tot maximaal 85-90% 1RM van de oefeningen).

Bovendien ben ik er een voorstander van om bij de wisseling van oefening wel steeds even kort te pauzeren (30-45 sec)

Als je op deze manier een set squats afwisselt met een set knee raises bijvoorbeeld, dan gaat dat prima.
Bovendien is het zo dat afwisselend agonisten en antagonisten belasten wederzijds herstel van betrokken spiergroepen bevorderd.

Het kan echt een zeer productieve en tijdsbesparende manier van trainen zijn.
 
  • Like
Waarderingen: Lef
Waarom eigenlijk niet?



Heb je het zelf überhaupt wel eens geprobeerd? Of praat je louter vanuit theoretische internet 'wijsheid'?

Als je op deze manier supersetting toepast in je training, dan is het inderdaad wel verstandig om dit te doen met submaximale gewichten.
(laten we zeggen tot maximaal 85-90% 1RM van de oefeningen).

Bovendien ben ik er een voorstander van om bij de wisseling van oefening wel steeds even kort te pauzeren (30-45 sec)

Als je op deze manier een set squats afwisselt met een set knee raises bijvoorbeeld, dan gaat dat prima.
Bovendien is het zo dat afwisselend agonisten en antagonisten belasten wederzijds herstel van betrokken spiergroepen bevorderd.

Het kan echt een zeer productieve en tijdsbesparende manier van trainen zijn.
Mss een filmpje van je leg raises? ik denk namelijk dat je leg raises verward met leg swings
 
Ik krijg bij deze oefening altijd pijn aan mijn heupen, tenminste als ik de knieën min of meer bij elkaar houd. Enig idee waardoor dit kan komen?
Gewoon doorgaan met je rug flexen tussen je squats door dat is namelijk zeer productief en tijdbesparend.
Als dat sarcastisch is heb ik maar één vraag: ben je nieuw op het forum? :roflol:
 
Ik krijg bij deze oefening altijd pijn aan mijn heupen, tenminste als ik de knieën min of meer bij elkaar houd. Enig idee waardoor dit kan komen?
Als dat sarcastisch is heb ik maar één vraag: ben je nieuw op het forum? :roflol:
Leer elke keer weer meer hier :D
 
Gewoon doorgaan met je rug flexen tussen je squats door dat is namelijk zeer productief en tijdbesparend.

Mmmjaa, ik snap je punt. ik doe hem feitelijk weighted met een loaded pin (tot 50-60kg) aan mijn voeten.

Daardoor wordt het veel meer een combinatie van heup en romp flexie en krijgt de beweging een heel ander karakter qua uitvoering en effect.

Kan daar alleen geen duidelijke video va n vinden.
 
Ik krijg bij deze oefening altijd pijn aan mijn heupen, tenminste als ik de knieën min of meer bij elkaar houd. Enig idee waardoor dit kan komen?

Waar precies die pijn?
 
Back
Naar boven