Fitness Seller

Superset schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stefanovich

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
10.772
Waardering
1.530
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Na een 3x5 schema en een 3/4x 10/12 schema nu eens een superset schema proberen. De meningen lopen nogal uiteen hierover, ook op het forum vandaar dat ik deze eens post om te kijken naar reacties/ervaringen. Ik wil dit schema 6 weken gaan doen om daarna 5x5 op te pakken.

Dag 1:
Squat 4x 6-10
Leg press 4x 8-15

Reverse lunges 3x 8-10
Leg extension 3x 15-20

Romanian DL 3x 8-10
Leg curl 3x 10-15

Dag 2:
Incline BP 3x 6-10
Pull up 3x 8-12

BOR 3x 6-10
Db press 3x 6-10

Db flyes 3x 6-10
Seated rows 3x 6-10

Dag 3:
DL 3x6

Bb shoulder press 3x 6-10
Upright row 3x 8-12

Db shoulder press 3x 6-10
Side raises 3x 12-15

Lying extension 3x 8-12
EZ curl 3x 8-12

Rust is 120 sec bij de grote oefeningen, 90 seconden bij de middelste (bijvoorbeeld flyes) en 45 seconden bij bicep/tricep
 
Ik zie dat je het verdeeld heb over 3 dagen is daar een reden voor waarom je dat doe.
Ik ga ook beginnen met supersets verdeeld over 6 dagen alle spier groepen 2 x hoe denk jij er over?
Wel elke dag 1 grote en 1 kleine spiergroep en elke dag buik
 
Ik zie dat je het verdeeld heb over 3 dagen is daar een reden voor waarom je dat doe.
Ik ga ook beginnen met supersets verdeeld over 6 dagen alle spier groepen 2 x hoe denk jij er over?
Wel elke dag 1 grote en 1 kleine spiergroep en elke dag buik

elke dag buik zou ik echt doen man pff doe normaal
 
elke dag buik zou ik echt doen man pff doe normaal

Haha anders gaat het onderste randje nog moeilijker weg. En voor buik maakt elke dag paar oefeningen niet uit toch?
 
Je buik trainen zorgt er niet voor dat vet daar verdwijnt. Vet verbrandt over het hele lichaam, en waar het het snelst/langzaamst gaat is genetisch bepaald.

Stefanovich: Squats met leg press supersetten, is dat wel een goed idee? Het lijkt mij beter om steeds een antagonist te pakken, dus misschien een straight legged deadlift na de squat of iets in die richting.
 
Haha anders gaat het onderste randje nog moeilijker weg. En voor buik maakt elke dag paar oefeningen niet uit toch?

wat hierboven gezecht word en ik weet niet waar alle mensen die onzin vandaan halen dat ze elke dag buik kunnen trainen
 
wat hierboven gezecht word en ik weet niet waar alle mensen die onzin vandaan halen dat ze elke dag buik kunnen trainen

de intructeurs van onze sportschool
 
Ik zie dat je het verdeeld heb over 3 dagen is daar een reden voor waarom je dat doe.
Ik ga ook beginnen met supersets verdeeld over 6 dagen alle spier groepen 2 x hoe denk jij er over?
Wel elke dag 1 grote en 1 kleine spiergroep en elke dag buik

Dit was voor mij een mooie verdeling met deze manier van trainen. Zal 4x per week gaan ma/woe/vrij/zo
Buik pak ik nieteens apart ;)

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 09:14 ----------

Je buik trainen zorgt er niet voor dat vet daar verdwijnt. Vet verbrandt over het hele lichaam, en waar het het snelst/langzaamst gaat is genetisch bepaald.

Stefanovich: Squats met leg press supersetten, is dat wel een goed idee? Het lijkt mij beter om steeds een antagonist te pakken, dus misschien een straight legged deadlift na de squat of iets in die richting.

Misschien wel ik ga even kijken hoe dit uitpakt. Heb gister benen gedaan en alles brande haha :D
Heb dit schema samen gemaakt met de enige trainer waar ik wat van aanneem dus ben benieuwd ;)
 
haha elke dag buik wat een grap ik weet niet hoe hard je buik traint?
als ik buik train kan ik in principe 2 dagen niet goed me buik aanpakken..
doe maar eens 6-7 oefeningen en dat 3sets met halve minuut pauze tussendoor!

misschien is ook een optie om 1 spiergroep en dan 1 oefening als piramide failure te pakken doe ik eens in de paar weken.
dit is dan als laatste oefening 3sets bijvoorbeeld bankdruk begin je dan met wat je 8 keer kan daarna aantal kilo omlaag 8x en daarna nog een keer.
 
haha elke dag buik wat een grap ik weet niet hoe hard je buik traint?
als ik buik train kan ik in principe 2 dagen niet goed me buik aanpakken..
doe maar eens 6-7 oefeningen en dat 3sets met halve minuut pauze tussendoor!

misschien is ook een optie om 1 spiergroep en dan 1 oefening als piramide failure te pakken doe ik eens in de paar weken.
dit is dan als laatste oefening 3sets bijvoorbeeld bankdruk begin je dan met wat je 8 keer kan daarna aantal kilo omlaag 8x en daarna nog een keer.

De heilige 8 herhalingen :rolleyes:
Het is inderdaad weer een andere manier van trainen. Wie weet doe ik nog wel een keer in een ander schema.
Als je tot failure gaat heb je ook een spotter nodig en ik train op dit moment niet altijd samen met iemand.
 
Als je supersets doet, zou ik ervoor kiezen om tegenovergestelde spieren te supersetten (quads/hams, biceps/triceps) en niet dezelfde spier zoals nu bij dag 1 ;).
 
alleen voor de grote compound oefeningen heb je spotter nodig je kan toch ergens anders die supersets mee doen om het te verzuren?


De heilige 8 herhalingen :rolleyes:
Het is inderdaad weer een andere manier van trainen. Wie weet doe ik nog wel een keer in een ander schema.
Als je tot failure gaat heb je ook een spotter nodig en ik train op dit moment niet altijd samen met iemand.
 
alleen voor de grote compound oefeningen heb je spotter nodig je kan toch ergens anders die supersets mee doen om het te verzuren?

En aangezien ik er elke dag 1 pak zal dit niet altijd kunnen. Met die schema verzuur ik sowieso wel aardig ;)
Gister dag 2 gedaan en dat was aardig pijnlijk aan het einde :D
 
Back
Naar boven