AndroidHealthClinic

Supersets armen

Bezoekers in dit topic

Clyde96

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik zou mijn armen eens een boost willen geven.
Daarom dacht ik aan supersets.
1x per week volgend schema, 4 weken lang.
Zou dat voldoende zijn?
Ik heb dit vandaag gedaan en dat pompt wel goed op!

Bron: [Link niet meer beschikbaar]
Oefening 1
Train je biceps al staande met een barbell: 10 keer
en direct daarna, zonder te rusten
Train je je triceps aan de parallelle barren: 10 keer
Houd nu 60 seconden rust en herhaal dan de oefeningen hierboven. In totaal doe je de supersets drie keer.
Oefening 2
Train je biceps al zittende op de flat bench met gewichten: 10 keer
Train je de triceps aan de lat machine: 10 keer
Houd nu 60 seconden rust en herhaal dan de oefeningen hierboven. In totaal doe je de supersets drie keer.
Oefening 3
Train je biceps op de Scott bench met een cambered barbell: 10 keer
Train je de triceps op de flat bench met een barbell: 10 keer

Alvast bedankt voor jullie mening.

Hoe ziet je trainingsschema eruit? Als je biceps tegelijk met triceps traint dan kan je bovenstaande een keer proberen *duh* :rolleyes:

Ik zou het niet constant zo trainen, maar om een keer mee te afwissellen is het geschikt voor. Supersets zijn sowieso handig ter afwisseling, alleen zou ik niet je hele training uit supersets laten bestaan.

zuigt imo..
een superset imo is toch nog altijd wel dezelfde spiergroep???
dus biceps,biceps en niet biceps,triceps.. ???

waarom niet gewoon dropsets?

Maxwell zei:
zuigt imo..
een superset imo is toch nog altijd wel dezelfde spiergroep???
dus biceps,biceps en niet biceps,triceps.. ???

biceps/triceps kun je ook supersetten, je kan zelfs borst/rug superseten en quads en hams als je wilt.
zolang je maar 2 sets voor dezelfde spier of 2 sets doet me 2 tegenliggende spieren is t een superset.

• Topic Starter Topic Starter
partysander zei:
Hoe ziet je trainingsschema eruit? Als je biceps tegelijk met triceps traint dan kan je bovenstaande een keer proberen *duh* :rolleyes:

Ik zou het niet constant zo trainen, maar om een keer mee te afwissellen is het geschikt voor. Supersets zijn sowieso handig ter afwisseling, alleen zou ik niet je hele training uit supersets laten bestaan.

Ik heb niet echt een vast schema.
Soms train ik samen met iemand, soms alleen, iedere training is anders.
Afwisseling is goed heb ik me laten vertellen...

Biceps en triceps doe ik wel altijd apart. Het nu eens samen doen, en dan nog in de vorm van een superset, zou misschien een nieuwe impuls kunnen geven. Ik zou het een maandje op deze manier doen.

Voor je armen een boost te geven is het imo beter dan superset maar niet om wekelijks te doen,gewoon bij de laatste set afbouwen tot je niet meer kunt. vb: 10x20kg,10x40kg,10x50kg en bij je laatste herhaling direct erna10x30kg,10x20kg,10x10kg tot je niet meer kunt. Gruwelijke pomp! :D

wat is "Train je je triceps aan de parallelle barren: 10 keer"

en wat zijn dropsets?

Een dropset is een setje na je werkset, waarbij je gewicht van je werkset afhaalt en dan probeert zoveel mogelijk reps nog te maken.

Eigenlijk snap ik het hele concept rond supersets niet helemaal... Kan iemand mij dat proberen duidelijk te maken?

In mijn nieuw 5daags split schema staat bv bij borst: fly's 4*10 + 4*10 pullover, is dit dan eerst een setje van 10 fly's en dan een setje van 10 pullovers, of eerst de 4 sets fly dan 4 sets pullover zonder rust ertussen? of 1 fly en erachter 1 pullover?

Een ander din is: leg extensions 4*10 + 4*10 (halve gewicht) dus eerst een set van 10 met een gewicht dat je nog net kunt, en dan een set van 10 met het halve gewicht hiervan... (zonder rust?), is dit ook een superset of nog iets anders?

Grtz
DiS

Clyde96 zei:
Ik zou mijn armen eens een boost willen geven.
Daarom dacht ik aan supersets.
1x per week volgend schema, 4 weken lang.
Zou dat voldoende zijn?
Ik heb dit vandaag gedaan en dat pompt wel goed op!

Bron: [Link niet meer beschikbaar]
Oefening 1
Train je biceps al staande met een barbell: 10 keer
Train je je triceps aan de parallelle barren: 10 keer
Oefening 2
Train je biceps al zittende op de flat bench met gewichten: 10 keer
Train je de triceps aan de lat machine: 10 keer
Oefening 3
Train je biceps op de Scott bench met een cambered barbell: 10 keer
Train je de triceps op de flat bench met een barbell: 10 keer

Alvast bedankt voor jullie mening.

Je zegt toch al zelf dat het je goed oppompt. Je moet de oefening doen waarop je lichaam goed reageert!

DiSTuRBeD zei:
In mijn nieuw 5daags split schema staat bv bij borst: fly's 4*10 + 4*10 pullover, is dit dan eerst een setje van 10 fly's en dan een setje van 10 pullovers,
Dit zijn inderdaad supersets. Bij supersets doe je 1 setje oefening A, gevolgd door 1 setje oefening B, gevolgd door 1 setje oefening A, etc.

DiSTuRBeD zei:
of eerst de 4 sets fly dan 4 sets pullover zonder rust ertussen?
Dat is volgens mij circuittraining.

DiSTuRBeD zei:
Een ander din is: leg extensions 4*10 + 4*10 (halve gewicht) dus eerst een set van 10 met een gewicht dat je nog net kunt, en dan een set van 10 met het halve gewicht hiervan... (zonder rust?),
Dat zijn dropsets.
partysander zei:
Een dropset is een setje na je werkset, waarbij je gewicht van je werkset afhaalt en dan probeert zoveel mogelijk reps nog te maken.

partysander zei:
Dit zijn inderdaad supersets. Bij supersets doe je 1 setje oefening A, gevolgd door 1 setje oefening B, gevolgd door 1 setje oefening A, etc.

Dat is volgens mij circuittraining.

Dat zijn dropsets.

TNX! Heel duidelijke info

Grtz
DiS

• Topic Starter Topic Starter
AlexanderS zei:
Je zegt toch al zelf dat het je goed oppompt. Je moet de oefening doen waarop je lichaam goed reageert!

Inderdaad. Dan doe ik ze!

Maar ik vroeg ook nog hoe vaak je het mag doen, volgens de site niet iedere week. Waarom is dat?

anders put je ze alleen maar uit, je beschadigt namelijk je spieren en bij zo'n super set pomp je ze tijdelijk op, als je dat vaker gaat doen kom je al snel aan overtraining, of je moet supplementen gaan gebruiken en meerdere. Dus niet te vaak zelfde spiergroepen gaan trainen, voor je het weet beschadig je ze alleen maar en heb je weinig tot geen voortgang, omdat je ze alleen beschadigt. Maar 1x per week kan dus wel of wellicht 2x als je het wilt, wat jou het beste afgaat, als je maar genoeg rust neemt :)

maar ikgeloof dat de pikkels die je spieren krijgen, tussen de 60/80% het best is, dat is geloof ik tussen 6/10 herhalingen.
maar als je dan aan driopsets doet, dan ga je misschen wel meer herhalingen doen, wat heeft dit dan voor zin??

BBnoel zei:
maar ikgeloof dat de pikkels die je spieren krijgen, tussen de 60/80% het best is, dat is geloof ik tussen 6/10 herhalingen.
Je bedoelt dat het het beste is om op 60/80% van je 1RM te trainen (als je voor massa traint).
Het aantal herhaling is afhankelijk van met welk doel je traint. Respectievelijk kracht, massa of uithouding. Voor massa ligt dit ong. 6/10 reps.

BBnoel zei:
maar als je dan aan driopsets doet, dan ga je misschen wel meer herhalingen doen, wat heeft dit dan voor zin??
Je spieren raken gewend aan een bepaalde inspanning. Met dropsets kan je je spieren op een totaal andere manier inspannen. Je spieren zullen hierdoor beschadigen, dit wordt herstelt, resultaat: je spier wordt sterker/groter.

partysander thnx voor alle heldere uitleg, ook ik ben weer wat wijzer geworden ! :)

Terug
Naar boven