AndroidHealthClinic

Supersets + HIT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cochise

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
35
Waardering
0
Wie kan me es vertellen wat ze precies bedoelen met Supersets en HIT-training en mij daar ook wat duidelijke voorbeelden van geven? Ik lees wel es iets hierover, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. :help:

Ook zie ik vaak bij jullie STATS van die - voor mij althans - onduidelijke afkortingen en percentages staan. Daar snap ik geen ruk van ??? :no:
 
Hierin staat alles wat je wil/hoeft te weten over HIT
http://www.sover.net/~timw/faq07.htm

Er staan routines in, de theorie erachter, voeding, hertel, overtraining, voorbeelden van atleten die HIT gebruiken, enzetera....

En supersets zijn 2 oefeningen die je zo snel mogelijk na erlkaar doet (liefst meteen, alhoewel ik altijd eerst even het goeie gewicht eraan hang! :D) bijv. Peck denk en dan meteen Incline press of eeeh leg extension en dan meteen legpress/squat. Dat soort dingen..... Meestal bestaat een goede superset uit eerst een isolatie oefening en dan gevolgd door een compound oefening.... Ik weet niet wat je bedoelt met onduidelijke STATS... Misschien een voorbeeldje?
 
supersets

Supersets zijn sets die je aan elkaar hangt, die je dus in 1 trek uitvoert...

vb. Superset 3x8 front raise, lateral raise, bent over raise voor de schouders. Dit betekent dat je 3 maal de hele reeks doet (3x24 dus in totaal) en dit zonder pauze tss de 3 verschillende oefeningen... Maar wel pauze tussen de 3 sets natuurlijk :D
 
Originally posted by frietbakker

Meestal bestaat een goede superset uit eerst een isolatie oefening en dan gevolgd door een compound oefening

Ik zou altijd eerst de compound doen en dan de isolatie.
 
Zo heb ik het ook geleerd ja....
 
Originally posted by -PEOPLES-
Zo heb ik het ook geleerd ja....

Het slaat volgens mij ook nergens op als je eerst de spier geisoleerd gaat uitputten. Gewoon eerst altijd eerst de basis oefening dan de isolatie oefening. Behalve natuurlijk als je het pre-exhaustion principe aanhoudt ;)
 
Dat is volgens mij precies de bedoeling van een goeie superset.....pre exhaustion!!! Dit verhoogt de intensiteit. Eerst de spier aanpakken met isolatie, en daarna een compound om hem helemaal uit te putten mbv de hulpspieren van de compoundoefening....
 
Het heet pre-exhaustion, als je bijvoorbeeld bankdrukt dan zal je moeten opgeven omdat je triceps en shouders het als eerste opgeven omdat die veel kleiner zijn, bij chins zullen je biceps het als eerste opgeven.....

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het voordeel zou zijn van 'post-exhaust'?
 
wb stats:
BL-->Body Length
BW-->Body Weigth
BF%--> Body Fat %
SQ-->Squats
BP-->Bench Press
DL-->DeadLift

dit bedoelde je?
 
Originally posted by zoutzak
wb stats:
BL-->Body Length
BW-->Body Weigth
BF%--> Body Fat %
SQ-->Squats
BP-->Bench Press
DL-->DeadLift

dit bedoelde je?


Yep. Vaak zie je dan ook nog er achter van die %.
Ik neem aan dat het het % is van wat je maximaal pakt?
 
Originally posted by marcel


Ik zou altijd eerst de compound doen en dan de isolatie.

Domme vraag misschien, maar wat bedoel je met "compound"?
 
compound betekend samengesteld, i.e. meerder spiergroepen betrokken in een beweging.
 
Originally posted by admin
compound betekend samengesteld, i.e. meerder spiergroepen betrokken in een beweging.

Dus als ik het goed begrijp moet ik om een compound te doen een oefening zoeken, waarbij meerdere spiergroepen gepakt worden, zoals met de cable cross, military press etc.? :scratch:

Als dit niet klopt kun je me dan wat voorbeelden geven?
Ook (als het kan) voorbeelden van een HIT-training. De link zoals aangegeven in de 1e reply is nogal onoverzichtelijk om het snel ff op te zoeken :rolleyes:
 
Supersets - 2 oefeningen voor dezelfde spiergroep zonder rust periode tussen de sets:
vb. 1set barbell curl gevolgd door 1set incline curl

Antagonistische supersets - 2 oefeningen voor antagone spiergroepen zonder rust periode tussen de sets:
vb. 1set barbell curl gevolgd door 1set tricep extension

Compoundsets - 2 oefeningen voor verschillende spiergroepen:
vb. 1set barbell curl gevolgd door 1 set calf raises

3 Oefeningen voor dezelfde spiergroep noemen we tri-sets, meer als 3 oefeningen heet giant-set

supersets, ant. supersets en compoundsets waarbij je normaal rust tussen de sets word stagered sets genoemd

HIT

http://www.lakeheadu.ca/~athletic/hit_faq.html
http://www.sover.net/~timw/faq07.htm
 
http://www.lakeheadu.ca/~athletic/hit_faq.html
die is verouderd dat is Versie 1.0, er is al 4.1 maar bij Cyberpump.com moet je tegenwoordig iets 'doneren' voordat je erin mag.....

Cochise zei:
Ook (als het kan) voorbeelden van een HIT-training. De link zoals aangegeven in de 1e reply is nogal onoverzichtelijk om het snel ff op te zoeken

Nou dat valt toch wel mee? je kan gewoon klikken op 'What are some Sample HIT Workouts?' van de contents..... of eeeh bedoel je klikken in het algemeen??

maar goed hier heb je er 1:
Fullbody:
Squat/Leg press or Deadlifts
Overhead Press
Regular Chin-up
Bench Press
Row or rear shrug
Biceps Curl
Triceps Extension
Lying l-flye
Calf Raise
Abdominal Crunches
 
Allemaal bedankt voor jullie heldere uitleg en verwijzingen.
Het is me allemaal veel duidelijker geworden :lifter:
 
Back
Naar boven