Fitness Seller

supersets (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tiger903

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
77
Waardering
0
ben toe aan weer een nieuwe shocktraining: supersets

begin morgenavond met borst....

bench press: max. 7-8 reps opgevolgd door
flat bench flyes: max. 7-8 reps.

Mijn vraag nu is, dien je hierna een andere combinatie (bijv. incline press met incline flyes) te kiezen of moet je van de bovenstaande combinatie gewoon 3-4 sets maken?
 
dit is wel goed voor een superset. Als je denkt dat het niet zwaar genoeg voor je is ;) kan je er ook een triset van maken, zoals:
Dumbbell Flat Bench Presses -- Doe 8 tot 10 Reps en rust een minuut max. (eigenlijk gewoon switchen naar ander toestel en doorgaan)
Daarna : Dumbbell Incline Bench Presses -- 8 tot 10 Reps
Daarna: Dumbbell Flies -- 8 - 10 Reps ff ademhalen en weer opnieuw.
Dit is maar klein voorbeeldje, zijn natuurlijk legio combinaties.
Je kunt ook antagonistische supersets maken. 1 borst oefening en daarna 1 rugoefening.
 
Pre-exhaust superset:
Cross over/cable flyes: 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door dips 8-10 reps.
post-exhaust superset:
Flat dumbbell press 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door incline dumbbell flyes.
compound supersets:
Bench press 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door incline dumbbell press 8-10 reps.
Isolatie supersets:
Flat dumbbell flyes 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door cross over/cable flyes 8-10 reps.
Antagonistische superset:
Flat dumbbell press 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door dumbbell rows (met ellebogen ver naar achter.)
Staggered superset:
Barbell press 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door skull crushers 8-10 reps.
-----------------------------------------------------------------------------------

Wat ik zou doen is een combinatie van 4-5 supersets event.

1.Cross over/cable flyes: 10-8 reps onmiddelijk gevolgd door dips 10-8 reps
rust
2.Bench press 8-6 reps onmiddelijk gevolgd door incline dumbbell press 8-6 reps (hier zwaar gaan)
rust
3. (?Herhaling nr. 2?)
rust
4. Flat dumbbell flyes 8-10 reps onmiddelijk gevolgd door cross over/cable flyes 8-10 reps
rust
5. Antagonistische superset (met armen of rug)

Als je meer volume wil kan je een extra compound set na 2. doen.
Dit alles gevolgd met event. een antagonistische superset die overgaat naar bijv. biceps, rug of zelfs triceps rekening houdend met de spiergroepen die je op die dag traint.
 
ok thanks, duidelijk
maar zijn supersets nou iets om, zeg bijvoorbeed, een week of twee achtereenvolgend te doen voor alle spiergroepen of alleen maar of zo af en toe ertussen door te gooien voor spiergroepen die een beetje achterblijven?
 
Af en toe lijkt me al veel, ik zou het doen voor bepaalde groepen die je eens wil 'wakker schudden'.
 
Back
Naar boven