MuscleMeat

Supershake?

Bezoekers in dit topic

Bjhansma

Novice
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik las al regelmatig jullie bijdrages over trainen en voeding en jullie adviezen hebben mij al vaak geholpen. ik heb nu een vraag waar ik graag jullie mening over hoor:

Ik maak sinds enkele weken een soort van 1,5 liter super shake waar ik een hele dag mee vooruit kan. Doorgaans bevat het de volgende ingredienten:

- 500 gram magere franse kwark (AH)
- 50-100 gram volkoren ontbijt (AH brinta wannabe)
- 1 schep whey perfection (B&F shop)
- 2 wasa crackers (AH euroshopper el cheapo versie)
- 2 stuks fruit (appels, peren, bananen, etc..)
- groente (wortel, komkommer, etc..)
- 20 gram cacao
- 1 gram kaneel
- 20 ml lijnzaadolie
- 50 gram ongezouten notenmix (lidl)
- water (voldoende om ervoor te zorgen dat het vloeibaar blijft en op 1,5 liter uitkomt)

Het ziet er doorgaans niet uit (naar veel commentaar maar een sevenup fles gehaald om andermans eetlust niet te verpesten met het aangezicht :D) maar ik heb het idee dat dit gevarieerd en gezond is. Daarnaast is het heerlijk! De cacao heeft daarnaast psycho-actieve werking in de vorm van energie, concentratie en euforie. Kaneel stabiliseert de bloedsuikerspiegel wat ook weer effect heeft op cravings, concentratie en energie.

Ik hoop dat dit een goede mix is. Ik ben benieuwd naar jullie input!



- Oja, doel voor mij qua trainen is niet zo concreet. Ik ben nu al redelijk tevreden , nog een klein pokkeltje die eraf moet. Daarnaast wil ik een duurzaam eetpatroon vinden. Ik kom nogal snel aan en kan me daarom minimaal vergrijpen aan slecht voedsel..
 
wat ik niet begrijp is hoe je deze combinatie gaat drinken.
2 wasa crackers, groente, kwark.

wtf ?
 
wat ik niet begrijp is hoe je deze combinatie gaat drinken.
2 wasa crackers, groente, kwark.

wtf ?

:coffee:

kitchen_aid_blender.jpg
 
hoe kom je hier de hele dag mee door? is net genoeg voor 1 maaltijd..
 
wtf.. flikker alles wat je eet er maar in... kauwen en wat er in je maag gebeurt is toch overrated ?
 
Inderdaad, blender krijgt alles vloeibaar . Dit is niet het enige dat ik eet. Sowieso altijd een flink ontbijt. Maar ik heb het idee dat deze combi mijn honger onderdrukt terwijl ik toch alles binnen krijg dat nodig is. Maar zijn er verder nog verbeteringen of tips die ik kan toepassen? Een extra ingredient is geen probleem, ik krijg bijna alles wel weg:D.

Trouwens, de cacao zorgde in het begin voor een volatiele maag (scheten die je een straat verder hoord zeg maar..) nu gaat dat prima!
 
Zou je mij kunnen uitleggen waar speeksel tijdens het eten voor dient?
 
Zou je mij kunnen uitleggen waar speeksel tijdens het eten voor dient?

de spijsvertering begint al in de mond. Speekselenzymen breken zetmeel af en zetten het om in glucose
 
de spijsvertering begint al in de mond. Speekselenzymen breken zetmeel af en zetten het om in glucose

Exactly ;)
Weet niet of dit wat uitmaakt tijdens elke dag je eten naar binnen kiepen zonder kauwen. Wou het ff benoemen
 
Exactly ;)
Weet niet of dit wat uitmaakt tijdens elke dag je eten naar binnen kiepen zonder kauwen. Wou het ff benoemen

maar goed, als dit een extra shake is bovenop zijn normale voeding zal het wel mee vallen.
 
Exactly ;)
Weet niet of dit wat uitmaakt tijdens elke dag je eten naar binnen kiepen zonder kauwen. Wou het ff benoemen

Ten opzichte van de enzymen die de pancreas secerneert lijkt het me aardig verwaarloosbaar. Dat terzijde, zou ik al m'n voedsel vloeibaar als een straf zien.
 
Back
Naar boven