XXL Nutrition

supershrugs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

martinnoppert

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
5.643
Waardering
764
Lengte
1m89
Massa
116kg
Vetpercentage
12%
Ik doe al een tijdje een afgeleide van de Rhino shrugs, maar iemand met een beetje kennis en ervaring die wellicht nog tips heeft om ze te perfectioneren?
Hier voer ik ze uit met 10 kilo dumbbelltjes...is zwaar zat.
Er zit nogal wat vocht onde mijn huid nog, dus geen mooie cuts te zien, maar wel dat de traps flink opbollen door deze supershrugs. Idiote contractie geeft dit.
3XL, jij misschien een ideetje voor me?

ps.....ff niet de reps gaan tellen...25, ....ging even om het filmen van de uitvoering.

http://www.youtube.com/watch?v=a0FX45opkVw
http://www.youtube.com/watch?v=Vv0cYaMFryQ&feature=related
 
net ook even geprobeerd, en je hebt idd echt geen zwaar gewicht nodig,
voelt zieke contractie(als je het goed doet tenminste)
 
Laat maar het is martinnoppes. Ga ik geen energie aan verspillen. Wel lachwekkend die 10 kg en 25 reps. Zou al een bel moeten rinkelen..

heb jij niks anders te doen ofzo?
ga lekker op het tina forum trollen.
 
thuis ook even paar gewichten gepakt en je voelt ze goed op laag gewicht..
it's not all about the weight:D
 
heb jij niks anders te doen ofzo?
ga lekker op het tina forum trollen.
Zoals ik zie hoe jij doet is schouders naar achteren trekken, dumbbells langs lichaam en naar achteren bewegen. Soort staande row o.i.d. Is imo meer gericht op achterkant schouders/ triceps. En dat je contractie voelt zegt me niet zo veel. Bij UR voel je dat ook, maar belast je de traps er echt mee? Nauwelijks tot borsthoogte.
En dan dat gewicht...Pak gewoon 200-250kg en rammen ermee! Althans als je massa wilt bouwen op traps, doe je dat het best als hoofdoefening imo.
 
als je ergens 200/250kilo voor nodig hebt om te groeien dan heb je MrO afmetingen en kracht of de oefening is gewoon nergens goed voor.
Misschien zou je ze eens moeten proberen, dat beetje werking op de rear parts van je delts is te verwaarlozen. De triceps....? die werken totaal niet mee hierin, dan zou je de armen nog verder naar achterne moeten heffen.
Mijn traps groeien er goed op, beter dan op normale shrugs.
 
Jezza, jij bent duidelijk geen bodybuilder...
It's all about the mind muscle connection bro' :D
 
als je ergens 200/250kilo voor nodig hebt om te groeien dan heb je MrO afmetingen en kracht of de oefening is gewoon nergens goed voor.
Misschien zou je ze eens moeten proberen, dat beetje werking op de rear parts van je delts is te verwaarlozen. De triceps....? die werken totaal niet mee hierin, dan zou je de armen nog verder naar achterne moeten heffen.
Mijn traps groeien er goed op, beter dan op normale shrugs.
Succes dan.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Oct 2011 om 16:31 ----------

Jezza, jij bent duidelijk geen bodybuilder...
It's all about the mind muscle connection bro' :D
Klopt. Ik geloof dat een sq van 200+ meer doet dan een sq van 100kg. Maar zal wel geen goede oefening zijn dan.
 
Klopt. Ik geloof dat een sq van 200+ meer doet dan een sq van 100kg. Maar zal wel geen goede oefening zijn dan.
Je begint het te snappen.
 
Jezza, jij bent duidelijk geen bodybuilder...
It's all about the mind muscle connection bro' :D
Ik train dan bijvoorbeeld ook helemaal niet, connect mijn spieren vaak even aan mijn mind met een usb kabeltje en zie het dan wel even als ''opladen''.
 
Wat maakt deze beweging zo goed dan ten opzichte van bijv power shrugs?
 
Ik train dan bijvoorbeeld ook helemaal niet, connect mijn spieren vaak even aan mijn mind met een usb kabeltje en zie het dan wel even als ''opladen''.

Zien we aan je been

hihihihihihi















niet? :(


OT: wat een gekke oefening :roflol:
Ook maar eens gaan proberen for da lollz
 
Succes dan.

.

okee thanks,
ga je ze nou ook een maandje proberen dan? En je ervaringen delen natuurlijk he.....en wellicht ideetjes opperen om ze te perfectioneren.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Oct 2011 om 21:44 ----------

Wat maakt deze beweging zo goed dan ten opzichte van bijv power shrugs?

Probeer ze maar een maandje en geef daarna je ervaringen aan ons mee.
 
okee thanks,
ga je ze nou ook een maandje proberen dan? En je ervaringen delen natuurlijk he.....en wellicht ideetjes opperen om ze te perfectioneren.
Heb ze een tijd gedaan. Toen zei iemand tegen me dat ik iets anders kon proberen. Dit sloeg op cheat shrugs met gewicht dat ik maar 3-5 reps kon (of ongeveer gewoon tot je max) en dat 8-12 setjes. Daarna nooit meer eigenlijk vervallen in oude gedrag.
 
Laatst bewerkt:
Leuke shrug alternatief voor bb land. Maar,

Perfectioneren? De beweging bestaat gewoon uit een retractie van de schouder gordel icm een lichte elevatie. Dit is meer rhomboideus, triceps en traps. transversus werk dan daadwerkelijk de traps waar jij naar op zoek bent. Durf ook me geld wel in te zetten dat een ''normale'' shrug of power shrug met 200kg een veel hogere spieractiviteit geeft van de traps. descendens, gemeten met EMG.
 
Heb ze een tijd gedaan. Had toen niet echt traps, wel pomp en burn. Toen zei iemand tegen me dat ik iets anders kon proberen. Dit sloeg op cheat shrugs met gewicht dat ik maar 3-5 reps kon (of ongeveer gewoon tot je max) en dat 8-12 setjes. Traps tot oren als gevolg. Daarna nooit meer eigenlijk vervallen in oude gedrag.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Oct 2011 om 22:03 ----------

Ben jij dit?


Yep...de grootste van het stel..zijn mijn traps groot genoeg in filmpje mb05?
 
Back
Naar boven