AndroidHealthClinic

Supplementen-advies gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MX251088

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
283
Waardering
2
Lengte
1m81
Beste forummers,

ik ben een 23-jarige jongeman, zeer mager/slank ingesteld (1m81 59kg).

Binnenkort zal ik mijn eet/voedingsschema ook op het forum plaatsen, maar ik had een vraagje die ik graag wil stellen...

Ik heb weinig ervaring met bodybuilding maar toch wil ik na mijn gewone voedingsschema ook meteen met supplementen beginnen.

Ik ben van plan om een doos whey proteïne te kopen en een wheightgainer.

Nu is mijn vraag op welke tijdstippen ik deze supplementen het best kan gebruiken/innemen?

Ik had in mijn gedacht om 's ochtends bij het ontbijt (havermout/brinta) 50gr whey bij te doen en tijdens of na de training 100gr weightgainer te nemen...

Wat denken jullie hiervan of wat raden jullie mij aan, hoe en wanneer zou ik deze innemen?

Graag wat tips & adviezen,

wel ga ik deze supplementen sowieso kopen

gemeende groetjes
 
Beetje jammer, ik ga er niet teveel aan vuil maken

1) lees je in (sticky's)
2) 180 bij 59kg = ongezond.. ga gewoon eten man, sonde om eiwitten en shit te halen.
 
Beste forummers,

ik ben een 23-jarige jongeman, zeer mager/slank ingesteld (1m81 59kg).

Binnenkort zal ik mijn eet/voedingsschema ook op het forum plaatsen, maar ik had een vraagje die ik graag wil stellen...

Ik heb weinig ervaring met bodybuilding maar toch wil ik na mijn gewone voedingsschema ook meteen met supplementen beginnen.

Ik ben van plan om een doos whey proteïne te kopen en een wheightgainer.

Nu is mijn vraag op welke tijdstippen ik deze supplementen het best kan gebruiken/innemen?


Ik had in mijn gedacht om 's ochtends bij het ontbijt (havermout/brinta) 50gr whey bij te doen en tijdens of na de training 100gr weightgainer te nemen...

Wat denken jullie hiervan of wat raden jullie mij aan, hoe en wanneer zou ik deze innemen?

Graag wat tips & adviezen,

wel ga ik deze supplementen sowieso kopen

gemeende groetjes

Een supplement hoeft niet om een bepaalde tijd ingenomen te worden, Je voegt het is je voedingsschemaals je ergens tekort aan komt of het nodig is.

Ga veel eten en leren over voeding/training en dan komt het goed met jouw stats.
 
Lees eerst eens goed de voeding topics of gebruik de zoek functie:

Creatine: [Link niet meer beschikbaar]

Whey: [Link niet meer beschikbaar]
 
Waarom reageren jullie allemaal zo negatief????? Ik heb daadwerkelijk een aantal mensen gekend die graatmager waren en die dankzij voedingssupplementen zoals whey, gainers, creatine vs. vs. enorm zijn aangekomen in gewicht en spier mits bodybuilding uiteraard...

Waarom zijn jullie dan zo negatief tegen supps? Hebben die nevenwerkingen ofzo?
 
Waarom reageren jullie allemaal zo negatief????? Ik heb daadwerkelijk een aantal mensen gekend die graatmager waren en die dankzij voedingssupplementen zoals whey, gainers, creatine vs. vs. enorm zijn aangekomen in gewicht en spier mits bodybuilding uiteraard...

Waarom zijn jullie dan zo negatief tegen supps? Hebben die nevenwerkingen ofzo?
Omdat supplementen een aanvulling zijn op je voeding, en aan je stats te zien krijg je al te weinig voeding binnen.
 
Supplementen zijn een toevoeging, geen vervanging. Als je voeding niet op orde is is het grotendeels geldverspilling.
 
inderdaad,

ventje bij ons op de sportschool nam ook 3x per dag een weight gainer,

komt ie na een maandje zo van; ja ik ben niks aangekomen man..

Ik zeg, wat eet je op een dag dan? Ja heel veel (uiteraard).

Bleek dat ie amper 2000kcal haalde.... en alleen maar met boterhammen en chocolademelk.

Toen maar eens deftig gaan eten (hij houdt het redelijk vol) en je ziet al binnen enkele weken goede progressie. Hij neemt nu enkele 1x daags een wieghtgainer als extra eetmoment voor nog wat extra kcal...

Moraal van het verhaal; Voeding is vrijwel alles.

Dus maak eerst maar een degelijk eetschema, waarmee je met wat gevarieerd eten vrijwel al je eiwitten e.d uithaalt, en dan pas ga je kijken naar supps.
 
Ik gebruik Mutant Mass, werkt weet ik niet gebruik ik maar pas door te bodybuilden ben ik al 10 kg verzwaard, dus bij jou zal dat zeker ook wel werken. Ik gebruikte eerste Mass gainer en dan ben ik 10 kg verzwaard na 1 jaar, kan ook zijn door te bodybuilden en niet door het supplement.

Eenmaal 's morgens
Eenmaal na de training

Ik ga niet zeggen eet meer, maar eet vaker. Achter dat vaker eten heb ik ook meer honger gekregen en eet ik nu ook meer.

ahja en 1 adres www.bodyenfitshop.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Mutant Mass, werkt weet ik niet gebruik ik maar pas door te bodybuilden ben ik al 10 kg verzwaard, dus bij jou zal dat zeker ook wel werken. Ik gebruikte eerste Mass gainer en dan ben ik 10 kg verzwaard na 1 jaar, kan ook zijn door te bodybuilden en niet door het supplement.

Eenmaal 's morgens
Eenmaal na de training

Ik ga niet zeggen eet meer, maar eet vaker. Achter dat vaker eten heb ik ook meer honger gekregen en eet ik nu ook meer.[/url]

hey kerel, ik geloof het zeker dat het helpt, binnenkort post ik mijn eetschema en dan hoop ik wat nuttige reacties, tips en adviezen te lezen of ik al dan niet een weightgainer zou moeten gebruiken,

nogmaals thanks voor je reactie
 
Al die supps zijn onzin man. Ben genoeg aangekomen, en pas na +20kg whey oid gaan gebruiken.

Nog nooit een weightgainer aangeraakt oid, heb ik niet nodig en dalijk ook niet. Vreten is de oplossing.
 
Als je maar 59 kg weegt, heb je maar +-150 gram eiwitten nodig per dag om te groeien (59kg x 2,5=eiwitten in gram nodig).
150 gram eiwitten zijn zat makkelijk te halen uit gewone voeding, dus whey en gainer heb je voor het moment nog niet nodig.
Als je eens een 80 kg weegt ofzo kan je eens denken aan whey enzo.
Ga nu maar goed eten en laat die verleiding van supplementen even achterwege.

Groeten en succes!
 
Als je maar 59 kg weegt, heb je maar +-150 gram eiwitten nodig per dag om te groeien (59kg x 2,5=eiwitten in gram nodig).
150 gram eiwitten zijn zat makkelijk te halen uit gewone voeding, dus whey en gainer heb je voor het moment nog niet nodig.
Als je eens een 80 kg weegt ofzo kan je eens denken aan whey enzo.
Ga nu maar goed eten en laat die verleiding van supplementen even achterwege.

Groeten en succes!

HEY kerel,

eindelijk lees ik een leerzame reactie,

als ik inderdaad met 2500-3000kcal en 150gr eiwitten kan groeien voor mijn lengte en gewicht dan zal ik die gedachten betreft supplementen even opzij zetten, nogmaals heel erg bedankt voor je nuttige advies en heldere antwoord ;)

groetjes
 
Ja het is waar dat die zn voeding op orde moet hebben etc. En de stickies moet lezen.
Dus ts doe dat en als advies geef ik je gewoon sochtends, smiddags en savonds whey nemen of weight gainer (denk dat beide nu niet echt nodig is). Bereken je basisbehoefte uit en ga daar zwaar boven zitten en kijk wat t doet met je lichaam, op die manier kan je je cals omhoog of omlaag gooien.
 
Back
Naar boven