AndroidHealthClinic

Supplementen die je gebruikt om minder snel dood te gaan en/of lelijk worden door steroids etc

Bezoekers in dit topic

Momenteel nog niet echt reden toe :o

Ik heb onderhand al 2 jaar geleden best wel me haar verneukt door 400-600mg masteron te knallen zonder ook maar enige voorzorgsmaatregelen zoals Ketoconazol shampoo of wat dan ook.

Mijn haarlijn is nog gewoon okay, alleen heb ik rond de kruin wel wat dunner haar gekregen. Het scheelt dat ik met een lengte van 185 in Rusland weinig mensen tegenkom die langer zijn, dus niemand ziet het :hahaha: en door middel van het te laten groeien bovenop kan je het wel goed camoufleren.

Maar mocht het ooit nodig zijn waarschijnlijk gewoon met de tondeuse eroverheen inderdaad.
Waar ben je zo bang voor mbt finasteride?
 
Als je een haar transplantatie nodig hebt zul je ook finasteride moeten nemen, beetje lullig als alleen je haartransplantatie overblijft en de rest kaal is :')
Nog een ht als je nog wat donorhaar over heb.
 
Als je kuurt neem je finasteride/duta icm met ru58441. Je hebt geen reet aan finasteride met directe DHT derivaten. Blokkeer ALLE androgene receptoren (LOKAAL) anders gewoon lekker kaal worden. En ja RU58841 heeft nooit alle trials gehaald dus gebruik op eigen risico. Het werkt als de tering maar er is eigenlijk niks bekend over het lange termijn gebruik en sommige mensen hebben toch best wel nare bijwerkingen ervan gekregen. Het is maar net wat je lief is. Het beste is gewoon niet kuren en alleen finasteride nemen als je last hebt van erfelijke haaruitval.

DHT is overigens echt niet de enige adrogene receptor die voor kaalheid zorgt. Testosteron zelf kan dit ook doen al voordat het überhaupt wordt omgezet naar oestrogeen of indirecte verhoging op je DHT.
 
th0maz (en anderen) wat zijn jullie precieze ervaringen met ru58441? En hoe zit het met het stukje beschikbaarheid en kosten/baten? Asking for a friend ;)
 
Pff, okay, fuck it. Dan maar gewoon kaal.
Hoe oud ben je Spambod? Als je na een paar kuurtjes nog steeds in bezit bent van een correcte haarlijn dan is finasteride zeker niet nodig na een HT. Ik zou eventueel voor nu Keto shampoo en Minoxidil implementeren als je geen HT wilt.

Voornaamste reden voor mensen om deze producten te gebruiken:
Minoxdil: Behoud van haar
Finasteride: Hergroei van haar

In jouw geval zie ik daarom geen reden om Finasteride te gebruiken voor of na een haartransplantatie.
 
Galen wat zeg jij van deze stelling?

Bekijk bijlage 560001
Het is nogal een lomp punt (even buiten het gebrekkige Engels om). Haaruitval vindt al plaats door de conversie naar DHT bij fysiologische concentraties van testosteron. Wat gaat het uitmaken of je nu bijv. je testosteron van 2000 mg wekelijks naar bijv. 500 mg gaat zakken? Helemaal niks, er is dan nog steeds enorm veel conversie naar DHT vergeleken met de fysiologische situatie. Laat staan als je dan een deel gaat vervangen door een ander androgeen die eveneens gewoon de androgeenreceptor activeert. Ook met 100 mg testosteron en dan een paar honderd mg van wat anders is er een overvloed van androgene activiteit op die haarfollikels. Het klopt natuurlijk dat het effect van andere AAS, omdat ze al 5a-gereduceerd zijn of dit nagenoeg niet worden in het lichaam, niet wordt versterkt op de haarfollikels, maar het is een druppel op een gloeiende plaat. Het is maar zeer de vraag of dat effect verder versterkt of dat het al een plafond heeft bereikt. Ik zie weinig tot geen nut in het wisselen van de ene AAS voor de ander met het oog op haarbehoud.

Een beter voorbeeld zou overigens nandrolon zijn; daarvan wordt het effect verzwakt door 5a-reductase.

Masteron, en trouwens alle andere AAS uit dat tijdperk, zijn niet ontwikkeld voor vrouwen. Het is niet alsof ze een of andere vergeten wijsheid hadden waardoor ze aan de chemische structuur konden ruiken of iets zogezegd 'beter' voor vrouwen zou zijn. Heeft ook niet echt iets met haaruitval te maken. Er werden simpelweg honderden derivaten ontwikkeld door chemisten om te kijken wat bleef plakken (lees: welke een 'gunstige anabole:androgene ratio' zou hebben). Masteron is onderzocht als behandeling voor borstkanker destijds, maar dat is wat anders (notabene is haaruitval een acceptabele bijwerking voor een borstkankerbehandeling).
 
Laatst bewerkt:
Precies andersom.
Even de eerste beste bronnen erbij gepakt:

1. Minoxidil vermindert de haaruitval en bevordert na enkele maanden bij sommige mensen de haargroei (Huidarts.nl, 2022).
2. Finasteride: u merkt na 3 tot 6 maanden dat er een beetje haar groeit op plekken die eerder kaal waren. Als u stopt met finasteride verdwijnen de nieuwe haren weer, binnen een half tot 1 jaar (Apotheek.nl, 2022)

Ik begrijp dat er in de praktijk voor beide supplemententen sprake kan zijn van teruggroei/behoud. Alleen om haaruitval tegen te gaan, raad ik zelf aan om eerst Minoxdil te proberen i.v.m. het afwegen van de side effects.
 
Same here. Obv dat filmpje van Steven de Vos 🦊. Werkt aardig maar heb gemerkt dat als ik mijn haar was met antiroosshampoo en dit uit luiigheid ook maar op mij schouders en nek gebruik dat acne rap weg is. Wellicht droogt het uit oid maar werken doet het
Even een bump maar dat komt omdat keto ontstekingremmend werkt. Het werkt inderdaad wel degelijk tegen puistjes bij veel mensen.

Even ter info: ik lees vaak dat mensen stoppen met finasteride want bijwerkingen of meer haaruitval.

Als finasteride goed bij je werkt heb je in het begin of binnen een aantal maanden een flinke shedding fase (dit is erg persoonsgebonden). Ik heb zelf gemerkt dat ik meerdere sheds heb gehad (echt verschrikkelijk als je het twee keer per jaar krijgt). Vertrouwen dat het product niet werkt is dan weg en je hebt het wellicht voor niks geslikt en risico genomen op bijwerkingen.

Sommige mensen krijgen pas na twee jaar echt flinke verbetering te zien omdat ze meerdere sheds hebben gehad (soms duurt het maanden). Dan loop je dus het grootste deel van het jaar met schaamhaar op je kop bij wijze van..

Het is een kwestie van doorzetten want na elke shed groeien de haren dikker terug. Momenteel zit ik ook in een enorme shedding fase terwijl ik al jaren fina en minox gebruik (soms tussenpauzes erg dom). Ik weet echter dat dit door de ru58841 komt. Ziet er niet uit, vertrouwen van 100 naar 0. 🤣

Kwestie van doorzetten bij een flinke shed. En ik ben zo'n geluksvogel waar het altijd zo lang duurt (maanden).

Wat bijwerkingen betreft: deze verdwijnen meestal na een paar maanden. Gebeurt dit niet gewoon stoppen en naar topical alternatieven kijken want dat is het echt niet waard voor de meeste denk ik zo.
 
Hoe zit het met haaruitval na stoppen van minoxi en RU58441. Heb je daar gelijk last van? Ik ben aan het orienteren of ik die shit wil gebruiken, maar als je geen week of 2 kunt overslaan voor vakantie dan lijkt het me geen strak plan om te nemen. Ga je met volle bos haar op vakantie en verlies je een fuckload daar.
 
Hoe zit het met haaruitval na stoppen van minoxi en RU58441. Heb je daar gelijk last van? Ik ben aan het orienteren of ik die shit wil gebruiken, maar als je geen week of 2 kunt overslaan voor vakantie dan lijkt het me geen strak plan om te nemen. Ga je met volle bos haar op vakantie en verlies je een fuckload daar.
Gewoon naar Turkije op vakantie dus :p
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven