1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

supplementen ''eiwit''

Discussie in 'Supplementen' gestart door Ronnie8mac, 18 jun 2006.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Ronnie8mac

Ronnie8mac Cool Novice Banned Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    hallo

Ik ben 15 jaar
    Ik vraag me af:

ik neem elke ochtend grote bak cornflakes en 's vonds
    daarnaast neem ik elke dag 1 ei
    enjah wat boterhammen met salami en dergelijke
    en sinnasapelsap en een lekkere appel en mandarijn
    en 'svonds ja dat verschilt vlees met broccoli etc.
    en s'vonds nog 1 extra glaasje melk
    ojah smorgens doe ik ook nog 2 plakjes kaas ofso

ik train 5 dagen in de week elke dag 1-1.5uur
    moet ik daarnaast ook nog whey nemen?
    of is dit voldoende om te herstellen?
    graag serieus en niet met n00b vraag beginnen
    ben inderdaad n00b daarom ben ik hier ook..

2. Tom1988

Tom1988 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    meet boetrhammen proberen, evtueel wat kipfilet,

en noob? iedereen is zo begonnen! :D
    dus dara doen we niet aan!

verder goed bord opscheppen met avond eten!! :) dan zit het wel goed!

3. Ronnie8mac

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    oke dan hoef ik dus niet die dure whey spul te kopen 42euro voor 2300gram
    ik koop dan wel creatine , want ik moet kiezen dus die 2 dus ik koop creatine 500ggram bij powersupplements of wat raden jullie me aan?

4. Suicide Sid

Suicide Sid Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    253
    Geslacht:
    Man
    Veel te lange tiarning! Poreber het te bekerpen tot 45 mutinen.

5. martie

martie Ripped Bodybuilder Banned

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    nou is het wel genoeg om in elk topic je leeftijd te plaatsen. JE BENT 15 EN NU WETEN WE HET!!!

6. Ronnie8mac

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    wooooooooohhh rustig:eek:

ik zeg het alleen om effe duidelijk te maken want ik hoor hier regelmatig dat je geen supplementen nodig hebt..
    en me andere topic is dat me groei nou dan moet ik wel me leeftijd erbij te zetten dus chill....

maar wat raden jullie me aan creatine/whey

7. Ronnie8mac

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    --------------------------------------------------------------------------------

Veel te lange tiarning! Poreber het te bekerpen tot 45 mutinen.

wat bedoel je met die zin? zelfs met mijn dyslexie kan ik nog een betere zin maken

8. Ronnie8mac

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    je bedoelt vast : veel te lange trainingen! probeer het te beperken tot 45minuten.

9. Dave Hawk

Dave Hawk Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    31
    Geslacht:
    Man
    Pak er ook eens ff wat kwark bij en ja creatine en proteine zou ik straks is gaan toevoegen als je je voeding op orde hebt.

10. wervisser

wervisser Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Wat bedoel je nu precies ?

:roflol:

11. maartenonnink

maartenonnink Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    zou die creatine lkkr laten staan en eerder met een weightgainer of whey eiwit beginnen.
    creatine laat t niet egt sneller gaan hoor maar zorgt als je ff stil staat dat je n handje word geholpen als t ware.
    ik weet niet wat je doelstelling is maar als je gespierd wil worden ga dan veel eten en neem er wat eiwit shake bij.

12. Suicide Sid

Suicide Sid Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    253
    Geslacht:
    Man
    :roflol:

Inderdaad :)

13. Jonko

Jonko Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ga voor weightgainers.... als je echt iets wilt.
    Al zou ik als ik jou was gewoon nog ff zonder iets doen, goed en veel gaan eten, goed trainen, een regelmaat aanwennen en beginnen met een basis van whey/casseine proteine zodra je een goede basis hebt van spieren. En daarna pas met creatine.

kan natuurlijk ook eerder, maar ik zou et zo doen ^^

14. Powersupplements

Powersupplements Competitive Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    Als het mogelijk is zou ik die cornflakes vervangen door havermout. En dan mengen met koude melk en rozijnen erbij. Cornflakes is vrij waardeloze voeding!! (In een onderzoek waarin ratten alleen water en cornflakes kregen, bleken de beesten vrij snel te overlijden door een gebrek aan vitale voedingstoffen. Terwijl ratten over het algemeen vrij taaie beesten zijn).

Als je havermout niet lekker genoeg vindt kan je ook muesli nemen of wat honing bij de havermout doen.
    Probeer eerst eens de havermout van het merk Quaker. Die is het lekkerst. Dan kan je alvast aan de smaak wennen. Later kan je een goedkopere nemen zoals de euroshopper of een ander budget merk. Die zijn ietsje minder lekker maar ook prima te doen. Zeker als je aan de smaak gewend bent.

Veel jonge kerels zoals jij hebben vooral moeite met aankomen in gewicht. Had ik ook last van. Het is daarom vooral belangrijk veel te eten (maar wel gezond). Als je meer eet dan dat je nodig hebt zal je langzaam aan zwaarder worden en kan je wat spiermassa aanzetten. Hierbij is het waarschijnlijk niet eens zo belangrijk om heel veel eiwitten binnen te krijgen. Een calorie overschot werkt al 'anabool'.

Een beetje extra eiwit kan echter wel helpen. Overweeg daarvoor eens kwark met een hoog eiwit gehalte. Dat is goedkoop en je ouders willen het vast wel voor je halen bij de winkel.

Na je training kan je een flinke scheut melk en wat fruit nemen. Als je wilt kan je natuurlijk voorafgaand aan je training ook wat whey nemen. Maar de kans is groot dat je sowieso al progressie gaat maken :)

Het lijkt me op jouw leeftijd overigens beter om nog geen zware beenoefeningen te doen. In ieder geval niet oefeningen als squats en deadlifts waarbij je rug belast wordt. Daarmee zou ik wachten tot je (vrijwel) uitgegroeid bent. Als alternatief kan je bijvoorbeeld kniebuigingen zonder gewicht maken. Opwerken naar 100 stuks ofzo.

Succes!!

Kris

15. Ronnie8mac

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Veel jonge kerels zoals jij hebben vooral moeite met aankomen in gewicht. Had ik ook last van.

-- toen ik 12 was ben ik gestopt met sporten en heel veel eten vet ''chips etc.'' heel veel aangekomen niet dat ik nu een papzak ben maar ik was eerst echt een uitgehongerd afrikaans kindjes leek het wel nu heb ik een buikje...

Daarmee zou ik wachten tot je (vrijwel) uitgegroeid bent.

-- daar had ik ook informatie om gevraagt op een andere forum en ik heb ook websites bekeken en die zeggen dat het een mythe is dat kracht trainingen je groei stopt???

16. Ronnie8mac

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ja ik heb gevraagd aan me moeder of ze bakjes kwark wilde halen ''magere''
    en havermout dus dat zit denk wel goed.
    eet in iedergeval geen chips en vet etc. uitzonderingen...

nu me voeding wel goed inelkaar zit wil ik eigenlijk sneller spiermassa
    krijgen en ik koop dus denk creapure ''creatine'' bij powersupplements
    want waarom zou ik het nu nog niet nemen ...?? het heeft geen bijwerkingen en het helpt sneller spiermassa te krijgen:)

17. Powersupplements

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg

Ik weet niet of je groei ervan stopt (ik verwacht het niet). Ik ken echter wel iemand van wie de sleutelbenen overmatig verdikt zijn door op zeer jonge leeftijd te gaan krachtsporten (13 jaar).
    Nou geeft die verdikking van de sleutelbenen geen functionele problemen bij de person in kwestie. Het lijk me echter wel een probleem als de ruggewervels zouden vergroeien. De belasting die de ruggegraat te verduren krijgt bij squatten en deadliften is bijzonder hoog. Ik zou geen risico nemen.

18. Powersupplements

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    Het is goed dat je geen chips meer eet!! Daar wordt je zelfs als 15 jarige dik van zo blijkt maar weer!! ;)

Van creatine zijn geen bijwerkingen bekend bij gezonde volwassenen. Hoe het zit bij mensen op jongere leeftijd is niet bekend. Ik verwacht geen problemen, maar het is natuurlijk nooit uit te sluiten.
    Het is in ieder geval belangrijk om altijd voldoende te drinken als je creatine gebruikt.

Kris

19. supreme

supreme Ripped Bodybuilder Banned

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    godver man, je bent 15. Van mij mag je niet eens met supplementen bezig zijn. Eet gewoon wat je moeder je geeft en train niet te zwaar. Anders krijg je problemen later.

Als je 18 bent mag je gaan knallen.

20. jair16

jair16 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    119
    wat boeit dat nou die eiwitten als je 15 bent dat kan toch geen kwaad

Soortgelijke Topics

Deel Deze Pagina