Fitness Seller

supplementen ''eiwit''

Bezoekers in dit topic

jair16 zei:
wat boeit dat nou die eiwitten als je 15 bent dat kan toch geen kwaad
Tsja volgens jou is kuren op je 16de ook geen probleem! :rolleyes:
Die jongen moet gewoon goed gaan eten en lekker trainen, als hij zijn training goed opbouwt en niet te snel te zwaar wil gaan kan het voor zijn groei geen kwaad idd.
 
Die extra eiwitten uit supps heb je niet nodig als je 15 bent. Want op je 15e ga je niet bodybuilden want dan ben je dom bezig. Op je 15 ga je fitnessen om fit te worden en een goede basis te zetten voor als je 18 bent en gaat knallen.
 
Goed eten en hard trainen. Thats all. Aan je eetschema is nog veel te veel te verbeteren om het in de suplementen te gaan zoeken.
 
wat boeit dat nou die eiwitten als je 15 bent dat kan toch geen kwaad

--- ja dat vind ik ook als het alleen goed is en geen bijwerkingen en sneller resultaat waarom zou ik het dan niet nemen?
een argument dat ik pas 15 vind ik niet voldoende
 
Je zegt zelf dat je nog een "n00b" bent met dit soort dingen, maar toch neem je niks aan van mensen die je advies willen geven. En dat terwijl je juist om dat advies vraagt... alleen de dingen die je wilt horen.
ga maar lekker aan de supplementen, luister maar niet naar mensen die je advies willen geven, train je benen en billen maar niet en neem er misschien ook nog maar een kuurtje bij als je toch bezig bent..
 
Origineel gepost door jair16
wat boeit dat nou die eiwitten als je 15 bent dat kan toch geen kwaad

Tsja volgens jou is kuren op je 16de ook geen probleem!
Die jongen moet gewoon goed gaan eten en lekker trainen, als hij zijn training goed opbouwt en niet te snel te zwaar wil gaan kan het voor zijn groei geen kwaad idd.
\]
dit heeft niks met kuren te maken we hebben het over die jongen nu...... niet tot hij meteen 500kcl moet beginnen maar gewoon 75gr eiwit per dag bv
 
5000kcl bedoel ik op 500 kan je niet leven:rolleyes:
 
Ronnie8mac zei:
hallo

Ik ben 15 jaar
Ik vraag me af:

ik neem elke ochtend grote bak cornflakes en 's vonds
daarnaast neem ik elke dag 1 ei
enjah wat boterhammen met salami en dergelijke
en sinnasapelsap en een lekkere appel en mandarijn
en 'svonds ja dat verschilt vlees met broccoli etc.
en s'vonds nog 1 extra glaasje melk
ojah smorgens doe ik ook nog 2 plakjes kaas ofso

ik train 5 dagen in de week elke dag 1-1.5uur
moet ik daarnaast ook nog whey nemen?
of is dit voldoende om te herstellen?
graag serieus en niet met n00b vraag beginnen
ben inderdaad n00b daarom ben ik hier ook..

Veel vlees, vis, kip, vegetarische vleesvervangers en platte kaas eten, daar zitten veel eiwitten in. Maar je best ook best van je wat whey aan te schaffen, dit zijn snelle eiwitten, ideaal voor en net na de training. Ook kan je voor het slapen gaan caseine shake nemen, want snachts breek je het grootste deel spieren af omdat je lichaam geen voedingsstoffen meer op voorraad heeft en caseine is een zeer traag verterend eiwit, dus je lichaam kan hiermee de nacht door.

Gr.
 
PowerSupplements zei:
Ik weet niet of je groei ervan stopt (ik verwacht het niet). Ik ken echter wel iemand van wie de sleutelbenen overmatig verdikt zijn door op zeer jonge leeftijd te gaan krachtsporten (13 jaar).
Nou geeft die verdikking van de sleutelbenen geen functionele problemen bij de person in kwestie. Het lijk me echter wel een probleem als de ruggewervels zouden vergroeien. De belasting die de ruggegraat te verduren krijgt bij squatten en deadliften is bijzonder hoog. Ik zou geen risico nemen.

Krachtsport is prima, ook voor jonge mensen Kris.
Ik ben pas bij een seminar geweest waar allerlei onderzoeken werden gepresenteerd over jonge lichamen en piekbelasting op gewrichten.
De uitkomst was verbluffend: geen enkel serieus wetenschappelijk onderzoek kon aantonen dat zware krachttraining slecht was voor onvolgroeide gewrichten.
Het tegenovergestelde was zelfs waar: kinderen die op een verantwoorde wijze en onder goede begeleiding zware krachttraining deden hadden een hogere botdichtheid, stabielere gewrichten en sterkere pezen en aanhechtingen.
Dit is overigens helemaal in lijn met de huidige aanpak van zwakke en beschadigde gewrichten. Zo wordt er na een aantal dagen na een hernia operatie al begonnen met squatten bij veel revalidatie centra.

Eigenlijk best logisch ook: als een kind zijn eigen gewicht aan een tak omhoog trekt om bij zijn boomhut te komen, waarom zou het dan bijv. niet mogen chinnen?

De groei belemmert het ook niet want je lengte is genetisch bepaald en kan alleen door extreme voedingstekorten of ziekte benadeld worden.

Wat wel natuurlijk van belang is: verantwoord, voldoende herstel mogelijkheden en onder goede begeleiding, maar dat geldt voor iedereen
 
Edit: Zie nu pas dat je 15 bent.

Geen supplementen nemen, gewoon veel eiwitten eten uit natuurijke bronnen zoals ik hieronder al beschreven heb. Op je 15e heb je helemaal nog geen supplementen nodig.
 
HondaDelsol zei:
Edit: Zie nu pas dat je 15 bent.

Geen supplementen nemen, gewoon veel eiwitten eten uit natuurijke bronnen zoals ik hieronder al beschreven heb. Op je 15e heb je helemaal nog geen supplementen nodig.

Vind ik persoonlijk ook. Eerst goed concentreren op wat goede voeding en minder goede voeding is en alle basis principes van bodybuilding goed onder de knie krijgen. Tijd genoeg om later ter ondersteuning wat supps toe te voegen.
 
Sportfood.nl zei:
Krachtsport is prima, ook voor jonge mensen Kris.

Ha die Bas!
Ik heb niet gezegd dat krachtsport op zich slecht is voor jonge mensen. Ik heb het over rugbelastende oefeningen als deadlift en squat.

Ik ben pas bij een seminar geweest waar allerlei onderzoeken werden gepresenteerd over jonge lichamen en piekbelasting op gewrichten.
De uitkomst was verbluffend: geen enkel serieus wetenschappelijk onderzoek kon aantonen dat zware krachttraining slecht was voor onvolgroeide gewrichten.

Hebben ze specifiek naar squats en deadlifts gekeken?

Het tegenovergestelde was zelfs waar: kinderen die op een verantwoorde wijze en onder goede begeleiding zware krachttraining deden hadden een hogere botdichtheid, stabielere gewrichten en sterkere pezen en aanhechtingen.

Ik ken weinig sportscholen waar een goede en verantwoorde begeleiding is. Maar goed dat zorgt er ook voor dat ook veel volwassenen met blessures rondlopen.

Dit is overigens helemaal in lijn met de huidige aanpak van zwakke en beschadigde gewrichten. Zo wordt er na een aantal dagen na een hernia operatie al begonnen met squatten bij veel revalidatie centra.

??? Gaat het hierbij om mensen die nog nooit gesquat hebben ???
Het is wel typisch om mensen die een hernia gehad hebben direct na een operatie ineens een belastingsniveau op te leggen dat hoger is dan ze daarvoor gewend waren. Nou is het verhogen van de belasting en belastbaarheid prima. Maar om nou direct na een operatie oude niveau's te gaan overstijgen vind ik vrij bizar. Kan je ook zeggen wat je bron is voor deze info?

Eigenlijk best logisch ook: als een kind zijn eigen gewicht aan een tak omhoog trekt om bij zijn boomhut te komen, waarom zou het dan bijv. niet mogen chinnen?

Omdat trekbelasting heel anders is dan drukbelasting. De drukbelasting op de wervels is daarbij een verhaal op zich. De hefboomwerking is gigantisch.

Ik heb helemaal niets tegen oefeningen met lichaamsgewicht zoals springen, rennen, optrekken, opdrukken (dippen) etc. Daarnaast kan een jong iemand ook prima gaan curlen, lateral raisen etc. :)

Kris
 
Rustig aan beginnen met trainen... dat trainen je groei belemmerd is niet echt een mythe.. je moet het niet te letterlijk nemen (ben nu 1.60 ga trainen nu wordt ik geen 1.80m meer wat ik anders wel zou worden)... maar het is wel slechter voor je spieren als ze in de groei zitten!!! Rustig trainen, goed eten... persoonlijk zou ik nog niet aan supplementen beginnen... Je bent nog echt jong en wat iedereen ook adviseert.. deze jonge is net een paar jaar van de basisschool af he! ;)
Je hebt hier veel mensen die zoiets hebben van.. waarom zouden we het hem niet adviseren.. kennen hem toch niet.. vol douwen met die eiwitten en creatine (zie verpakking voor leeftijd!!)... en flink laten trainen.. want wij hebben er toch geen last van!

Succes
 
Ik heb hier nu de antwoorden van twee sponsors van dit forum voorbij zien komen - Powersupplements en Sportfood - en beide zijn bij hun adviezen zeer terughoudend ten aanzien van het gebruik van supplementen door jongeren. Dit zijn duidelijk bedrijven die niet koste wat kost hun waar proberen te slijten. :thumb:
 
Als je niet genoeg eiwitten binnekrijgt, hetzij via gewone voeding, hetzij via Whey, ProteineShakes.. is creatinegebruik gewoon zinloos.
 
Ronnie8mac zei:
ik neem elke ochtend grote bak cornflakes en 's vonds
daarnaast neem ik elke dag 1 ei
enjah wat boterhammen met salami en dergelijke
en sinnasapelsap en een lekkere appel en mandarijn
en 'svonds ja dat verschilt vlees met broccoli etc.
en s'vonds nog 1 extra glaasje melk
ojah smorgens doe ik ook nog 2 plakjes kaas ofso

:sob: :sob: Te weinig, ga eten man!

:brew: :meal: :brew:
 
hmmm hoe zou ik het zeggen ik ben dan zeg maar in de cut fase ik ben met 12de van sport afgegaan en me helemaal vol gepropt niet dat ik nu dik ben maar een klein puil buikje en als ik meer ga eten ja wat heb ik dan aan me spieren die je niet ziet.
ik wil ook geen bodybuilder worden gewoon een mooi fysiek niet zoals jullie zeggen superdudes maar meer als www.allamericanguys.com dat is meer mijn doel en iets verder maar niet zoals een echte bodybuilder dat vind ik niet zo mooi.
 
Een echte bodybuilder word je ook niet door ff iets meer te eten en een beetje te trainen. Het vergt bloed, zweet en tranen. Zelfs die allamerican guy fysiek duurt al een tijdje om te behalen, en daar moet je voor bodybuilden, en goed en veel eten. Door alleen te cutten en een beetje erbij te trainen red je het denk ik niet. Begin met veel eten, en ook goed voedsel dus en goed te trainen. Als je een beetje spiermassa hebt kun je denken aan cutten.
 
voeding

Op jouw leeftijd: gewoon 3x per dag goed eten en ZéKER niet elke dag trainen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bij het trainen komen er miniscuul kleine "scheurtjes" in je spieren. Deze herstellen pas tijdens rustperiodes. Het beste is dus één dag trainen en één dag rust. Als je dit niet doet, pakt je lichaam de eiwitten enkel om te kunnen herstellen, dus géén (of weinig) spieropbouw!!! Als je wilt weten hoeveel eiwitten je nodig hebt om een reserve op te bouwen waarmee je gaat trainen: 2x je lichaamsgewicht, dus als je bijv. 50 kg weegt x2 = 100 gr. eiwit extra/dag. Begin zéker niet met Creatine of andere produkten: 1) je bent nog veel te jong en moet nog groeien ( creatine kan nieren aantasten waardoor je groei beperkt kan worden en 2) je moet eerst genoeg eiwitten en koolhydraten hebben!
 
Ronnie8mac zei:
hmmm hoe zou ik het zeggen ik ben dan zeg maar in de cut fase ik ben met 12de van sport afgegaan en me helemaal vol gepropt niet dat ik nu dik ben maar een klein puil buikje en als ik meer ga eten ja wat heb ik dan aan me spieren die je niet ziet.
ik wil ook geen bodybuilder worden gewoon een mooi fysiek niet zoals jullie zeggen superdudes maar meer als www.allamericanguys.com dat is meer mijn doel en iets verder maar niet zoals een echte bodybuilder dat vind ik niet zo mooi.
:roflol: Die site!!!!!!!
 
Back
Naar boven