AndroidHealthClinic

Supplementen gebruik bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

joeyvdv

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
68
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Ben van plan begin september weer te bulken en wou eens horen wat jullie meningen zijn of de supplementen die ik zou willen goed te combineren zijn.

Glucosamine (omdat ik snel last heb van gewrichten)
ZMA (veel last van krampen met momenten en soms moeilijk om de slaap te vatten)
Vitamine D3 1000iu
Vitamine C-1000
Beta alanine mixxen met dextrojuice Pro om voor de training te drinken
En ergens door de bulk heen wat creatine bijnemen.
En natuurlijk ga ik met een voedingsschema werken , graag jullie eerlijke mening .
 
Ik zou eerst met een voedingsschema beginnen.

Creatine en beta is het enigste dat een beetje de moeite waard is.

Dextrojuice zou ik zeker al geen geld aan geven. Zelfs al kost het bijna niks.

Heb je een vit d3 te kort?

Maar ja ze zijn allemaal goed te combineren :)
 
Ik zou eerst met een voedingsschema beginnen.

Creatine en beta is het enigste dat een beetje de moeite waard is.

Dextrojuice zou ik zeker al geen geld aan geven. Zelfs al kost het bijna niks.

Heb je een vit d3 te kort?

Maar ja ze zijn allemaal goed te combineren :)
Ja heb altijd snel vitamine/magnezium tekort . altijd al gehad ook voor ik begon met fitness , en voedingsschema heb ik al zal direct snel even posten .
 
De kcal die ik nodig heb per dag liggen rond 2800kcal per dag (intensief werk en intensief fitness) . Dit voedingsschema zit op 3315kcal

Meal1: 60gr pure whey met 300ml magere melk en 80gr havermout

Meal2: 200gr rogge brood met 150gr kippenwit + stuk fruit

Meal 3 : 150gr volkoren pasta/rijst/aardappelen met 150gr kipfilet en 250gr groenten

Meal 4 : 60gr pure whey met 300ml magere melk

Meal 5 : 150gr volkoren pasta met 200gr rundsburger en 250gr groenten

Meal 6 : omelet met 4hele eieren + plakje cheddarkaas

Soms tussendoor nog eens magere kwark als afwisseling of toevoeging

Indien ik niet genoeg bij kom ga ik op termijn naar ander voedingsschema van 4235kcal/dag
 
De kcal die ik nodig heb per dag liggen rond 2800kcal per dag (intensief werk en intensief fitness) . Dit voedingsschema zit op 3315kcal

Meal1: 60gr pure whey met 300ml magere melk en 80gr havermout

Meal2: 200gr rogge brood met 150gr kippenwit + stuk fruit

Meal 3 : 150gr volkoren pasta/rijst/aardappelen met 150gr kipfilet en 250gr groenten

Meal 4 : 60gr pure whey met 300ml magere melk

Meal 5 : 150gr volkoren pasta met 200gr rundsburger en 250gr groenten

Meal 6 : omelet met 4hele eieren + plakje cheddarkaas

Soms tussendoor nog eens magere kwark als afwisseling of toevoeging

Indien ik niet genoeg bij kom ga ik op termijn naar ander voedingsschema van 4235kcal/dag

Van 3300 naar 4200 in stappen telkens als je merk dat je een tijdje niet meer aankomt? Of ga je direct naar 4200 kcals.

Hoe zitten uw macros?
 
Van 3300 naar 4200 in stappen telkens als je merk dat je een tijdje niet meer aankomt? Of ga je direct naar 4200 kcals.

Hoe zitten uw macros?
Mijn macros die ik nodig zou hebbe om op gewicht te blijven zitten normaal rond 350gr koolhydraten,142gr proteïnen en 59gr vetten . Mijn voedingsschema zit op 430gr koolhydraten,178gr proteïnen en 70gr vet
Over het verhogen ben ik eigenlijk nog niet uit , aan de ene kant denk ik in 1keer verhogen voor mischien een klein schock effectje te creëren?
 
Mijn macros die ik nodig zou hebbe om op gewicht te blijven zitten normaal rond 350gr koolhydraten,142gr proteïnen en 59gr vetten . Mijn voedingsschema zit op 430gr koolhydraten,178gr proteïnen en 70gr vet
Over het verhogen ben ik eigenlijk nog niet uit , aan de ene kant denk ik in 1keer verhogen voor mischien een klein schock effectje te creëren?

Shock effectje? Je bedoeld baggervet worden? 1400 kcals boven onderhoud lijkt me wel wat veel.
 
Shock effectje? Je bedoeld baggervet worden? 1400 kcals boven onderhoud lijkt me wel wat veel.
mJa probleem is vorige keer toen ik bulkte zat ik uiteindelijk op 3800kcal en kwam na een tijdje gewoon niet meer bij bleef ik gewoon op gewicht , ik kom extreem moeilijk aan
 
mJa probleem is vorige keer toen ik bulkte zat ik uiteindelijk op 3800kcal en kwam na een tijdje gewoon niet meer bij bleef ik gewoon op gewicht , ik kom extreem moeilijk aan
Extreem moeilijk aankomen is gewoon niet genoeg eten.
 
Extreem moeilijk aankomen is gewoon niet genoeg eten.
Het waren toch wel echt 3800kcal per dag die ik binnenkreeg , alleen zaterdag dan is mijn cheatdag Tel ik de kcal niet
 
Het waren toch wel echt 3800kcal per dag die ik binnenkreeg , alleen zaterdag dan is mijn cheatdag Tel ik de kcal niet

Als jij tijdje lang niet aankomt op 3800 maar hetzelfde blijft dan eet je op onderhoud.
 
Als jij tijdje lang niet aankomt op 3800 maar hetzelfde blijft dan eet je op onderhoud.
Zou het mischien niet kunnen dat het ook andere oorzaken heeft ? Bv een tekort aan een soort vitamines of andere oorzaken?
 
Zou het mischien niet kunnen dat het ook andere oorzaken heeft ? Bv een tekort aan een soort vitamines of andere oorzaken?

Neen.

Tenzij je een medische aandoening hebt.
 
Dusje raad me aan als ik niet meer bijkom om in stappen te verhogen?

Ik zou het 2 weken aankijken en dan wat te verhogen. Met een 250 kcals. Weer 2 weken aankijken enzoverder.
 
Ik zou in jouw geval een proberen om met je macro's te gaan spelen. Het gaat om totale inname maar soms kan wat spelen van Macro's ook invloed hebben al zou dat gering zijn.

Je weegt 72 kg en neemt imo op 3800 kcal relatief weinig vetten. 70 gram is het minimum aan vetten. 1 gr per kg BW.

Vetten zijn ook regulerend voor je hormonen. Dus ook voor je testosteron wat dan weer invloed heeft op spieropbouw.

Je zou dus eens kunnen zien wat iets meer vetten in je schema voor invloed heeft. Mogelijk gewone halfvolle melk nemen en/of wat noten.

Verder eens met bovenstaande. In stappen verhogen en kijken wat het doet.
 
Back
Naar boven