Fitness Seller

supplementen, geen idee, hulp please?

Bezoekers in dit topic

Dutchie101

Cool Novice
Lid geworden
6 jul 2016
Berichten
64
Waardering
6
Lengte
1m70
Massa
63kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ik train al een tijdje maar heb wat moeite met progress. Daarom wil ik gebruik maken van 'fitness supplementen' zoals creatine, of een energie bar reepje, whey poeder.

Het enige what ik heb is een weight gainer met relatief veel koolhydraten en vet.
Wanneer kan ik dit gebruiken? Er na of voor etc (ik wil graag aankomen, ik weeg maar 60kg)

Verder heb ik nog helemaal geen verstand van de supplementen die ik genoemd heb. (creatine, whey poeder, whey gainer etc..)

Dus mijn vraag aan jullie:

Wat is het beste voor mij? (aankomen met spiermassa, vet erbij maakt niet zoveel uit, als het maar redelijk is)
Welke producten? elke keer een reepje er voor en erna?

wat zijn jullie ervaringen en welke merk raden jullie aan?


alvast bedankt, fijne avond verder!
 
Heb je een goed voedingsschema? Dat is veel belangrijker. Supps zijn maar een aanvulling.
 
Heb je een goed voedingsschema? Dat is veel belangrijker. Supps zijn maar een aanvulling.

Dit

Deftig voedingsschema en trainingsschema komt eerst.
 
Ik vind het sowieso vreemd dat je supplementen koopt zonder je er verstand van hebt. Supplementen zijn een aanvulling op je voeding. Reken uit wat je onderhoud is, ga daar een aantal honderd kcal boven zitten. Houd daarbij 2g eiwit per kg lichaamsgewicht aan, 1g vet en de rest opvullen met koolhydraten. Succes.
 
  • Like
Waarderingen: C0R3
Heb je een goed voedingsschema? Dat is veel belangrijker. Supps zijn maar een aanvulling.
ja ik heb een voedingsschema, alleen haat ik het als ik ergens aan moet 'houden'. Ik eet liever waar ik zin heb. Dit zijn dan geen ongezonde dingen. Griekse yogurt met amandelen. Tonijn en yogurth met beetje mosterd op een broodje etc. En als avond eten vaak spaghetti en iets met kip en rijst. Dus qua eten zit het wel oke. Trainingschema, ben ik nu bezig met 5x5 stronglifts. Ik doe dit al ongeveer 4 weken en ben nu eindelijk op gewichten waar ik echt iets mee voel.

Dus ik dacht dat het wel tijd was om supplementen te nemen, net voor en na de training
 
Ik vind het sowieso vreemd dat je supplementen koopt zonder je er verstand van hebt. Supplementen zijn een aanvulling op je voeding. Reken uit wat je onderhoud is, ga daar een aantal honderd kcal boven zitten. Houd daarbij 2g eiwit per kg lichaamsgewicht aan, 1g vet en de rest opvullen met koolhydraten. Succes.
zie reactie hierboven svp. Ik ben niet een totale beginner, sorry als dat zo overgekomen is
 
ja ik heb een voedingsschema, alleen haat ik het als ik ergens aan moet 'houden'. Ik eet liever waar ik zin heb. Dit zijn dan geen ongezonde dingen. Griekse yogurt met amandelen. Tonijn en yogurth met beetje mosterd op een broodje etc. En als avond eten vaak spaghetti en iets met kip en rijst. Dus qua eten zit het wel oke. Trainingschema, ben ik nu bezig met 5x5 stronglifts. Ik doe dit al ongeveer 4 weken en ben nu eindelijk op gewichten waar ik echt iets mee voel.

Dus ik dacht dat het wel tijd was om supplementen te nemen, net voor en na de training

Post je voedingsschema dan eens.

En dan mag je het beste voedingsschema hebben ter wereld als je het haat om je er aan te houden dan ben je er niks mee.

En als je je er niet aan houd dan zit het qua voeding niet ok.
 
Als je je niet aan een vast voedingsschema wil houden moet je IIFYM proberen.
 
Hoeveel kcal eet je per dag? Hoevele gram eiwitten? Je zegt dat je voeding "Oké" is.. hoe "oké" is het dan voor jou in relatie tot het behalen van je doelen?
 
Post je voedingsschema dan eens.

En dan mag je het beste voedingsschema hebben ter wereld als je het haat om je er aan te houden dan ben je er niks mee.

En als je je er niet aan houd dan zit het qua voeding niet ok.
Morgen zal ik even mn schema posten die ik een tijdje terug had gemaakt toen ik nog dagelijks maar school ging...
 
Hoeveel kcal eet je per dag? Hoevele gram eiwitten? Je zegt dat je voeding "Oké" is.. hoe "oké" is het dan voor jou in relatie tot het behalen van je doelen?
Op een goede dag at ik rond de 3100 calorie. En dat is voldoende (miss zelfs teveel) voor me. Want met het trainen erbij heb ik 2500 (ongeveer) nodig per dag
 
zie reactie hierboven svp. Ik ben niet een totale beginner, sorry als dat zo overgekomen is

60kg klinkt wel als een beginner! Eet eens goed en dan heb je die supplementen niet nodig...
 
60kg klinkt wel als een beginner! Eet eens goed en dan heb je die supplementen niet nodig...
Ik woog veel minder... dus ja.. ik ben ongeveer 7 weken serieus bezig.

Ik wou alleen weten wat jullie gebruiken en of zo'n reepje etc wel goed is.

Maar ik zal het wel allemaal googlen. Toch bedankt!!
 
echt eten is beter dan repen,maar dat is al wel aangehaald.

Zo een reep kan wel eens handig zijn als je ergens naartoe moet en je kan geen gewoon eten mee nemen.

Maar als ik met de auto ergens naartoe moet dan neem ik gewoon een frigobox mee met koelelementen in en daar zit dan echte voeding in.Maar zo een reep voor mij enkel als het echt niet anders kan.

Zo een reep is niets magisch waardoor je spieren gaat winnen of waardoor je beter gaat trainen.
 
ja ik heb een voedingsschema, alleen haat ik het als ik ergens aan moet 'houden'. Ik eet liever waar ik zin heb. Dit zijn dan geen ongezonde dingen. Griekse yogurt met amandelen. Tonijn en yogurth met beetje mosterd op een broodje etc. En als avond eten vaak spaghetti en iets met kip en rijst. Dus qua eten zit het wel oke. Trainingschema, ben ik nu bezig met 5x5 stronglifts. Ik doe dit al ongeveer 4 weken en ben nu eindelijk op gewichten waar ik echt iets mee voel.

Dus ik dacht dat het wel tijd was om supplementen te nemen, net voor en na de training
Het zit niet goed met je voeding, anders zou je wel goede gains maken. Maar als jij 300kcal/30gram eiwit a 3.- euro weg wilt gaan duwen be my guest.
 
Back
Naar boven