AndroidHealthClinic

Supplementen voor een hard-gainer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ToMMAS

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
526
Waardering
2
Situatieschets; 25 jaar, +/- 1m76 en +/- 60 kg (uhu, VEEL te dun :eek:)
Oorzaken; altijd moeilijk gewicht aangekomen, wat ik ook allemaal eet,
dus als ik veel eet blijf ik op gewicht, eet ik weinig, dan eigelijk ook...

Daarom beginnen trainen, vorig jaar 4 maanden getraind, toen stopte die
sportschool en ik het wat drukker gekregen, geen tijd meer op overschot
en nu ben ik dus een half jaartje thuis aan het trainen, dan kan ik alle
tijd die ik overhou gebruiken om te trainen. Bijkomend probleem is dat
ik door mijn job niet regelmatig kan eten en daarom had ik dus graag
een extraatje gehad om mijn benodigde stoffen wat op te krikken. Ook
ga ik hetgeen ik eet proberen aan te passen in de mate van het mogelijke.

Het is (nog) niet de bedoeling om heerlijk afgetraind te komen, zou al
HEEL tevreden zijn moest er een 5 à 10kg bij komen en dan zien we wel...

Wat raden jullie me aan? Zit met m'n handen in het haar :(
Ik had gedacht aan een goeie whey? BCAA? Of (ook) nog wat anders?

Alvast bedankt van een super-newbie hier :D
 
Reden dat de mensen hier niet reageren is omdat je gewoon meer dient te eten...
Dus ook jij zal extra bammetjes moeten smeren en tussen het werken door op moeten eten ( al is het op het toilet), doe je dat niet? Helaas, aankomen voor jou zit er dan niet in.

En trouwens, wtf man, zuip gewoon smorgens voor het werken 2 liter melk weg en doe het s'avonds nog eens, zo doe ik het ook als ik weet dat ik overdag bijna geen tijd om te eten heb.
 
Je zult inderdaad meer moeten eten. Om de twee uur. Een boterhammetje is toch snel binnen niet? Je kan supplementen nemen, maar doet niets af als je niet voldoende eet.
 
Alles wat je ziet opeten! Vergeet eventjes kippewit, magere vis, etc. Eet hamburgers, vette vis, gehakt, etc. Allemaal bronnen met veel kcal en toch de nodige eiwitten. Zorg ervoor dat je bvb. 250g eiwit binnenkrijgt per dag en vul dan aan met koolhydraten, maar vooral ook vetten (beide verzadigd en onverzadigd)!!
 
eten tot je denkt dat het in je strot staat en dan....nog een hapje erbij, trainen en rusten!
 
OK, het zou ook de bedoeling zijn om beter te eten. Het is niet dat ik weinig eet, maar volgens mij gewoon niet regelmatig genoeg... Tussendoortjes ligt moeilijk. Vele mensen denken dat ik een lintworm heb als ze me zien eten. Maar ga proberen overstappen op minimum 5 maaltijden. Dan zou ik nog een shake ofzo als snel tussendoortje en bij de training willen, geen goed idee dan? ???
 
Als je niet goed aan je maaltijden geraakt tijdens de dag kun je idd een weight-gainer gebruiken voor dan. Mammoth2500 is een goeie, als je dan toch zegt hardgainer te zijn... ;)
 
ikzelf heb een tijdlang Mutant mass gebruikt van Pvl, goeie prijs/kwaliteit verhouding wel opletten dat je na een tijdje geen randje op je buik krijgt...
 
Heb al m'n hele leven gehad dat ik in schokjes gewicht won.
Weet nog dat ik op 28 kg heb stilgestaan en dan op korte tijd naar 35 kg
en daar weer een tijdje blijven trappelen en nu zit ik zo tussen de 50 en 60 kg
de laatste 5 jaar. Dus 5 jaar terug een 50 à 52kg en nu 55 à 57kg.

Zou nu wat gewicht willen winnen en dan hopelijk zo houden! Vreten en trainen dus?
En met wat hulp van een weight-gainer om wat extra moed te scheppen [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ga eens wat rondkijken welke goed zijn, zal zeker de Mammoth 2500 ook in gedachten houden!
 
Hoe oud was je toen je 28kg woog :S

Volgens mij eet je gewoon niet genoeg, toen ik nog niet aant bb-en was dacht ik ook dat ik alles kon eten en niet aan kwam, daarna kwam ik erachter dat ik nieteens eens mijn onderhoud haalde.
Post eens wat je ongeveer eet want volgens mij kun je gewoon normaal aankomen hoor.
 
Hard gainers blijken mestal under eaters te zijn, ga dus voor supplementen die calorien opleveren.

1 Van de makkelijkste manieren is wat dat aangaat een WG'r op basis van maltodextrine.
Als je geld genieg heb kan je voor een MRP gaan (meestal duurder maar wel meer eiwit).

Verders kan je ook denken aan MCT's, veel calorien maar wordt anders verbrukt dan "normaal" vet
 
Back
Naar boven